J-M Latvala: Švédsko si jedeme užít
Je to již pěkná řádka let, kdy na úvodním podniku mistrovství světa chyběl J-M Latvala, který již patřil mezi tradiční inventář šampionátu. Od sezóny 2006, kdy se v Monaku objevil s eNkovou Imprezou začínal šampionát vždy i s finským jezdcem, konec této tradice přinesl až letošek, protože Latvala ztratil místo u Toyoty a jinde sedačku nezískal. Proto si na letošek naplánoval pouze několik privátně zajištěných startů s Yarisem WRC a premiérou bude Švédská rally. Do ní odstartuje bez svého dlouholetého mitfáry Miikka Anttily, jenž usedl k Eerikovi Pietarinenovi, noty bude Jari-Mattimu číst Juho Hänninen, jenž si finskou spolupráci vyzkoušel již loni při třech startech s Celikou ST 165 z Latvalovic stáje. Švédská soutěž je zatím spolu s Finskem jedinou ze dvou jistých, ale dvojice doufá, že jim dobrý severský výsledek pomůže zajistit budget na starty na Sardinii, v Portugalsku a ve Walesu.
"Bude to pěkný rok a už teď se nemůžu dočkat startu. Chci si to ve Švédsku užít a pokusit se o dobrý výsledek. Doufám, že výsledek bude zajímavý a možná nám pomůže zajistit další starty, aby nás lidé v MS viděli častěji, "říká ke svým plánům rodák z Töysä a pokračuje, "letos ke startům přistupuju jinak, než když jsem jel loni celou sezónu. Letošek je totiž po hodně dlouhé době prvním rokem, kdy jedu jen vybrané soutěže. Mám ale obrovskou radost z toho, že může jet s Toyotou a spolupracovat s týmem. Hned po prvním dnu testů jsem začal získávat zpět jistotu a pocit z auta. Teď nás s Juhem čeká Švédská rally a nikomu nic nemusíme dokazovat. Chceme jej zajet jak umíme a uvidíme, jaké umístění to přinese. Můžeme prostě jet, užívat si to a bavit se," dodává Jari-Matti Latvala.
Jelikož Jari-Matti je z hlediska počtu startů ve Švédské rally nejzkušenějším z celého letošního pole, tak může srovnávat, jak to letos bude vypadat, když se soutěž jede v okleštěné podobě, kvůli nedostatku sněhu. "Letos to bude jiné, chybí velké sněhové bariéry, na trati je led, ale taktéž hodně šotoliny. Myslím si, že grip však bude dobrý a pojede se hodně rychle. Ale pořád bude potřeba mít na paměti, že nemáte žádnou poslední záchranu v podobě sněhových bariér. Když vyletíte do příkopy, tak to bude do tvrdého," dodává J-M Latvala, pro nějž letos půjde o 16. start ve Švédsku.
Děkuji Ti za hezký článek. Jsou to zajímavé informace psané čtivým stylem. A nenechej se znervóznit hnidopichy, kteří na všem hledají nějaké chybky. Určitě se opakuji, pořád lepší článek, který má obsah a nějakou tu chybku, než článek, který postrádá obojí. A svůj příspěvek bych zakončil jednou definicí:
Kritik Ti řekne, jak by to napsal, kdyby to uměl.
Sakra, se tu u čtení komentářů začnu červenat PS. jaká knížka?
Milé "kuřátko".
Děkuji Ti za hezký článek. Jsou to zajímavé informace psané čtivým stylem. A nenechej se znervóznit hnidopichy, kteří na všem hledají nějaké chybky. Určitě se opakuji, pořád lepší článek, který má obsah a nějakou tu chybku, než článek, který postrádá obojí. A svůj příspěvek bych zakončil jednou definicí:
Kritik Ti řekne, jak by to napsal, kdyby to uměl.
Mně sice gramatická chyba taky praští přes oči, ale vzhledem k tomu, že je kuře, pořád je to taky jen člověk, takže necítím potřebu ho opravovat. Buďme trochu nad věcí
Zase "příkopa". Latvala nejspíš česká nářečí neovládá, takže bych radši používal "příkop".
No a k tématu, já se obávám, že J-M ani kdyby chtěl, tak moc zajet nebude moci, bo kdyby byl vepředu, tak určo dojde Tommi s tím, že Ogi potřebuje na lepší příčku a že když si nechá J-M dát pentli, tak mu půjčí Yaríska i na Wales třeba
Zase "příkopa". Latvala nejspíš česká nářečí neovládá, takže bych radši používal "příkop".