TGR se vám, pane Latvalo, mými ústy co nejsrdečněji omlouvá
Letošní ročník Švédské rally si příliš dlouho neužila posádka Latvala – Hänninen, která musela již po RZ4 (a tedy 3 odjetých vložkách skrze zrušené speciálky v Karlstadu) předčasně ukončit své působení v soutěži z důvodu technických problémů v podobě vynechávání motoru. Finské duo po RZ4 figurovalo na konci druhé desítky pořadí a jelikož vzhledem k délce soutěže nebyla šance na zisk dobrého výsledků, svou účast ukončila. Jak se navíc nechal slyšet šéf Toyota Gazoo Racing, za problémy s kabeláží Latvalova auta způsobující ony lapálie s motorem, mohla lidská chyba a na Finy tak jako kompenzace bude čekat start na Sardinii, o nějž se Latvala snažil již před dříve.
Pro DirtFish komentoval Latvalův konec Tommi Mäkinen následovně: "Jednoznačně šlo o drobné selhání lidského faktoru. Auto dostalo ránu na lyžinu a to poškodilo hlavní kabeláž. Sám náraz nebyl nijak vážný, aby zničil auto, ale nevydržel jej kabel. Jeho poškození pak způsobilo vynechávání motoru. Bohužel musím sdělit, že kabel byl umístěn na špatné straně, než by měl být. Jediné, co můžeme udělat je to, že si budeme hlídat, aby se to znova neopakovalo. Je mi líto Jari-Mattiho všem se omlouvám. Tohle je poprvé, co se nám něco takového stalo," uzavírá popis švédského Latvalova působení šéf Toyota Gazoo Racing.
Jak již bylo zmíněno, náhradou za nepříliš dlouhý švédský start by Latvalovi s Hänninenem měla být Sardiniie a jak Tomi Mäkinen říká, v týmu na tom už pomalu pracují: "Řešíme, kde by Jari-Matti mohl startovat a zabýváme se Sardinií. Nyní jsme mohli v servisu dát nový kabel, ale jaký význam by mělo, aby zítra startovali? Pokud by nasněžilo a jel jako první auto na trati, tak co by mohl zajet? Místo toho mu raději připravíme auto na jinou rally. Ve Švédsku by ve zbytku rally už nic nezískal," doplňuje Tommi Mäkinen.
Kuřátko, jsi prostě bóží.