14. 2. 2020 20:46 − 3630× − 4 0

Emil Lindholm s privátním vozem Škoda vede WRC3

Dobrý začátek pro Olivera Solberga.

› Po prvním soutěžním dni Švédské rallye vedou se soukromým vozem ŠKODA v kategorii WRC3 Emil Lindholm a Mikael Korhonen kategorii WRC3 a jsou nejrychlejší ve skupině vozů Rally2
› 18letý Oliver Solberg se spolujezdcem Aaronem Johnstonem podávají při svém debutu s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo na Švédské rallye velmi dobrý výkon
› Povrch rychlostních zkoušek druhého kola mistrovství světa, Švédské rallye, kombinuje led, šotolinu a sníh, což jsou pro posádky velmi náročné podmínky

Torsby, 14. února 2020 – Letošní Švédská rallye (13. 2.–16. 2. 2020) je zásluhou značně proměnlivých podmínek na trati jednou z nejnáročnějších za poslední desetiletí. Z důvodu nebývale teplého počasí a z něj vyplývajícího nedostatku sněhu v regionu Värmland ve Švédsku a podél hranice v sousedním Norsku musel být itinerář Švédské rallye letos zkrácen. Rychlostní zkoušky se jedou na površích, které jsou kombinací šotoliny, ledu a tenké vrstvy sněhu. Po páteční etapě je na prvním místě v kategorii WRC3 a současně nejrychlejším vozem skupiny vozů Rally2 finská posádka Emil Lindholm/Mikael Korhonen, jedoucí s privátně nasazeným speciálem ŠKODA. Oliver Solberg (S) se spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL) ve Švédsku podávají při své premiéře s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo, který je nasazen v rámci spolupráce vlastního týmu Olivera Solberga a ŠKODA Motorsport, velmi dobré výkony.

V letošním ročníku nejsou tratě rychlostních zkoušek lemované sněhovými bariérami, o něž se jezdci v zatáčkách obvykle opírají a dosahují tím vyšších rychlostí. Místo nich je povrch tvořený kombinací ledu a tenké vrstvy sněhu, která je přerušována šotolinovými pasážemi, na nichž se z pneumatik určených pro sníh snadno vytrhávají hřeby. Podmínky na Švédské rallye tak jsou nejnáročnější za posledních mnoho let. „Nechci jet rychleji, na některých místech prakticky není žádný grip,“ vysvětluje svůj přístup 18letý Oliver Solberg, který ve Švédsku zahájil svoji letošní spolupráci v kategorii WRC3 se ŠKODA Motorsport. I tak je se svým spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL) ve voze ŠKODA FABIA Rally2 evo v kategorii WRC3 na čtvrté pozici.

Finská posádka Emil Lindholm/Mikael Korhonen, jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA, podává vynikající výkon a je na prvním místě v kategorii WRC3 mistrovství světa, která je určena pro soukromé jezdce. Kromě toho je tato dvojice po páteční etapě Švédské rallye nejrychlejší i mezi 17 vozy v silně zastoupené skupině Rally2. Mistr světa kategorie WRC2 z roku 2017 Pontus Tidemand (S) se spolujezdcem Patrickem Barthem jsou aktuálně s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Toksport WRT na třetím místě kategorie WRC2.

V sobotu bude Švédská rallye pokračovat opakováním pátečních rychlostních zkoušek a na neděli jsou připraveny dva přejezdy zkoušky Likenas. Druhý průjezd zkoušky Likenas se pojede jako TV Wolf Power Stage. Po něm bude následovat vyhlášení vítězů v servisní zóně v Torsby.

Pořadí na Švédské rallye po 2. dni (WRC2 a WRC3)
1. Lindholm/Korhonen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 32:29,4 min*
2. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 Rally2, +4,7 s
3. Huttunen/Lukka (FIN/FIN), Hyundai i20 Rally2, +7,7 s*
4. Veiby/Andersson (N/S), Hyundai i20 Rally2, +13,1 s
5. Tidemand/Barth (S/S), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +23,0 s
6. Kristoffersson/ Skjærmoen (S/N), Volkswagen Polo GTI R5, +28,6 s*
7. Solberg/Johnston (S/IRL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +34,4 s*
8. Pietarinen/Anttila (FIN/FIN), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +38,1 s*
*Posádky sbírající body do kategorie WRC3.

Číslo dne: 9

Ze 17 vozů v mimořádně konkurenční skupině Rally2 nese 9 vozů jméno FABIA. ŠKODA je zde proto nejoblíbenější značkou

Komentářů celkem: 4
15. 2. 2020 08:57
3 1
Bože, to jsou zase kecy...smajlík
15. 2. 2020 09:47
0 1
smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
16. 2. 2020 00:36
1 0
Opravdu trapné...
18. 2. 2020 10:35
0 0
Můžu se Vás zeptat pánové, co Vám na tom přijde jako "trapné kecy"? Pokud se na to podívám jako nezaujatý čtenář, jsou zde pouze informace, které mapují aktuální postavení vozů Škoda na daném podniku MS. Je tu nějaká lež nebo něco, co člověka opravňuje k urážlivým komentářům?
Pokud jste vůči Škoda Motorsport, resp. jejím PR článkům zaujatí, asi si vždy něco dokážete najít. Ale proč? Co Vás konkrétně na tomto tak irituje?
Když se nekope do Kuřete kvůli překlepům nebo jiným maličkostem, kope se do tiskovek týmů atd.
Tak až tu nebude viset nic, tak na co budete nadávat? Na to, že tu nic není, že není co číst?
Někdy tomu tady opravdu nerozumím... smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama