15. 2. 2020 13:31 − 10894× − 36

Škoda Fabia Rally2 evo: Nová sezóna, nový název

Pro sezónu 2020 se jednotlivé kategorie a skupiny FIA Mistrovství světa v rally dočkaly drobných změn a současně přibyly i některé nové.

Aby i označení jednotlivých vozů odpovídalo novým skupinám a nebylo matoucí, došlo zároveň ke změně názvu soutěžních speciálů.

V souvislosti se zavedením nové terminologie FIA tak současná ŠKODA FABIA R5 evo byla přejmenována na ŠKODA FABIA Rally2 evo a pod tímto označením se bude objevovat na startovních soupiskách po celou sezónu. Název FABIA Rally2 bude v rámci sjednocení terminologie zpětně používán i pro vůz FABIA R5 před modernizací, který byl vyráběn do poloviny roku 2019. Nové označení bude používáno ve všech oficiálních materiálech FIA i ŠKODA Motorsport.

„Tato změna iniciovaná ze strany FIA je čistě formální záležitostí, jejímž cílem je zpřehlednit a sjednotit názvy jednotlivých skupin a označení vozů. Z technického hlediska však na voze nedochází k žádným změnám a my tak budeme i nadále dodávat zákazníkům po celém světě spolehlivý a kvalitní vůz, jaký znají doposud,“ vysvětluje David Jareš, koordinátor zákaznického programu ŠKODA Motorsport.

Jméno ŠKODA FABIA R5 se v motoristickém světě v uplynulých letech stalo pojmem a jedná se o zdaleka nejúspěšnější a nejprodávanější vůz ve své třídě. Přejmenovaná ŠKODA FABIA Rally2 evo na tento odkaz jistě dokáže navázat, protože i s novým názvem nabízí stejně neprůstřelnou kombinaci robustnosti, absolutní spolehlivosti, dobré ovladatelnosti a rychlosti v jakýchkoliv podmínkách.

Komentářů celkem: 36
16. 2. 2020 11:40
1 0
Tak ještě dodatek: Je pravděpodobné, že WRC budou pořád WRC a ne Rally1, stejně jako je Moto GP a Moto 2, ev. 3.
O co ale jde a o čem píšu v souvislosti se škodováckým přejmenováním jejich auta: Je přece ZCELA JEDNO, jak se ono auto jmenuje, jestli Fabia Rally2, se kterou někdo jede třídu Rally2 a někdo jiný Rally3.
Kdyby se jmenovala Fabie X/B 099, nemělo by to na zařazení do třídy ani ten nejmenší vliv. Tady jde o tu předposranost, se kterou se musí naprosto zbytečně přejmenovávat sportovní náčiní, ať jede v kterékoliv třídě. Rozumíme si konečně ?
16. 2. 2020 11:44
0 0
Fox tak jak jsem psal,to je prostě u nás normální v téhle zemi jak v oblasti politiky tak už i v oblasti sportu smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
16. 2. 2020 14:59
0 0
Foxi, ale ono nejde jet s jedním autem třídu Rally2 i Rally3 smajlík
16. 2. 2020 15:32
1 0
Původně napsal internet kavárna
technický dotaz když zmatek tak zmatek .Když nedojedu jeden den a pojedu druhý den tak jedu RALLYE 2 smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Nejsu si jistý, ale regule pro MS už o superrally ani rally2 nemluví, teď se tam píše jen "re-start", takže možná v tom udělali další bordel.
Btw, budu se opakovat, ale z diskuze mi přijde, že pořád dochází k záměně kategorií aut (Rally1-Rally5) a šampionátů v MS (WRC2 a WRC3). Takže jak píše Wladimeer, opravdu nejde s jednou károu jet Rally2 a Rally3, ale jenom WRC2 a WRC3 (jo, FIA v tom vůbec bordel nedělá smajlík)
16. 2. 2020 16:08
0 0
Jak jsem tu psal nedávno, FIA se snaží poslední deseiletí všechno tak zpřehlednit a zjednodušit a přilákat tím nové fanoušky, že už se v tom ztrácejí i ti co to sledují. Možná by jim někdo měl říct, že měnit nebo ještě lépe prohazovat dokola názvy tříd, skupin a kategorií apod. tomu fakt nepomůže. To se taky za rok či dva se klidně může jet WRC1 Pro s auty Rally 2 ve třídě R3 s pohonem 4x4...
16. 2. 2020 16:21
Upraveno 16:23
0 0
Jestli tomu dobře rozumím, tak startovat se může v šampionátech WRC (1 smajlík) s autem specifikace Rally 1 (za čas R1) nebo WRC 2 (továrna) nebo WRC 3 (soukromník) s autem Rally 2 (za čas R2) evtl. s Rally 2 Kit nebo JWRC s autem Rally 4. Auta od Rally 2 dolů budou též pro nižší a národní šampionáty. FIA si jistě poradí s tím, jak to dál třídit - objem, turbokoeficient, hybridizace, elektroauta. Jenom mě zajímá, kam se napasuje Toyota Yaris GR resp. jestli bude patřit do Rally 3, to by tam pak byla asi bomba, ale tam mají být vozy Rally 2 s "přidaným" pohonem zadní nápravy nebo Rally 2, to už by se museli více snažit a nemuseli by to vůbec stavět. Na druhou stranu ji potřebují jako základ pro příští Rally 1. Asi to bude záviset na tom, co kam homologují. 2.500 sériových kusů prodají jako lusk i normálním nenormálním lidem, já bych si jí třeba hned koupil smajlík.
16. 2. 2020 17:05
Upraveno 17:08
0 0
Opět jak píše Wladimeer a kuře, FIA v tom udělala opravdu guláš, že se v tom většina lidí ztrácí a s příchodem případné elektrifikace to bude fakt zážitek. Míchá se tu vše dohromady a nerozlišuje se třída a skupina vozů a od kategorie (šampionát) MS. Ta FIA rally pyramida/budoucí rozdělení je vize rozdělení aut, která se postupně zavádí, ale plně bude v platnost od 2022 a dost pravděpodobně v rámci MS úplně smaže rozdíl mezi skupinou (doteď R5, R2..) a třídou (RC2, RC4... ) Teď je to ale takový kočkopes. smajlík
Aktuálně podle sportovních regulí pro světový šampionát pro 2020 se přejmenovaly pouze skupiny z R5 na Rally2 a R2 na Rally4 a R1 na Rally5. Rozdělení do tříd RC1-5 zůstalo nezměněno, stejně tak název skupiny pro nejvyšší ligu a to WRC, kde Rally1 se zavede až od 2022 pravděpodobně s nástupem nové generace aut.
Rally3 (od 2021) má být na základu dosavaní R2, nyní nazvané jako Rally4 (ne Rally2), tzn na základu předokolky s tím, že Rally3 bude dostopné náčiní 4x4 do 100 000 Euro pro plynulejší přechod z dvoukolky na čtyřkolku. smajlík
16. 2. 2020 17:12
0 0
Původně napsal Wladimeer
Foxi, ale ono nejde jet s jedním autem třídu Rally2 i Rally3 smajlík
Jasně, omlouvám se, špatně formulováno, myslel jsem samozřejmě WRC2 a WRC3, jak to popsalo kuře hned pod tebou...
16. 2. 2020 17:13
0 0
Jaký Yaris GR máš na mysli ? Silniční verze vznikla co jsem tak pochopil aby z ní mohlo vycházet WRC a potažmo R5/Rally2. Myslím že Rally3 budou nově zavedené R4 neboli 4kolky z kde čeho pomocí kitu od Orecy.... Tím mne vychází, že sériový Yaris GR překopaný na závodní auto nespadá ani do Rally3 protože 4kolka je to z výroby nikoliv pomocí kitu přestavěné auto. Prostě je to fakt guláš co kde bude spadat atd.... Myslím že to mělo zůstat jak bylo vše a vše přijít až z onou érou hybridních WRC, měl se připravit plán,pravidla, seznámit s tím výrobce,vyslechnout náměty a připomínky a pak vše podle toho překopat.....
16. 2. 2020 17:21
0 0
Jsi si jist, že R4 budou výlučně přestavky s kitem od Orecy, nebo do toho budou spadat všechny 4kolky, třeba i ty sériově produkované ?
Já ty předpisy nestudoval, takže proto se ptám...
16. 2. 2020 17:28
0 0
Jinak sériový Yaris GR s 200kW/370Nm má podle jednoho zdroje stát cca 45000 australských dolarů, což je za takový vůz pakatel (necelých 700 tis. Kč)...
16. 2. 2020 18:33
0 0
A kde bereme jistotu, že GR Yaris bude i v soutěžní variantě? Osobně si myslím, že z něj bude leda tak R5 a něco jako dřívější eNka z toho nikdo nehomologuje. A ohledně toho, co vše půjde do budoucí Rally3 se nabízí otázka, neb z toho, co jsem četl mám obavu, že kromě idei na úrovni "bude to 4kolka z dnešních R2/budoucích Rally4 aut" se moc víc neví.
16. 2. 2020 19:25
0 0
No právě, Toyota deklarovala, že to je základ pro budoucí WRC/R1. Třídveřák je minimálně v tuhosti karosérie lepší, dá se s ním trochu lépe čarovat s rozložením hmotnosti, trochu to přinese jak to vypadá i v aerodynamice. Netuším, jak s motorem, jestli to FIA neutáhne. No nakonec i na tříválec bysme si asi zvykli. Zvlášť kdyby byl zhybridovaný, což? Bojím se právě, že z GRka bude odvozené Rally 1/WRC, na Rally 2 se vykašlou, Rally 3 z toho udělat nepůjde, jak píše Maxifavos (a já popsal blbě v předchozím svém příspěvku, kde jsem popletl Rally 4 a Rally 2). A obyčejné dostupné zajímavé sportovní náčiní z toho v téhle soustavě asi nevyroste. Nebo u Toyoty slyší trávu růst, to se taky nedá vyloučit. Třeba bude Worldwide Toyota GR Cup...
16. 2. 2020 21:48
0 0
R4 by měli být nově Rally2-kit a podle všeho by měla brzo skončit exklusivita Orecy a měli by být další vybraní výrobci. Každopádně myslím si, že na základě motoru by Yaris GR mohl spadat do Rally3 (R2/rally 4 s čtyřkolkou), samozřejmě upravený, protože mi přijde, že má na Rally3 velký výkon. V úpravě na dvoukolku by mohl být i v Rally4. A podle informací se vyvíjí i R5/Rally 2. Určitě ale budou všechny tyto třídy a úpravami, ne že se koupíš Yaris, dáš rám a jedeš.
17. 2. 2020 06:33
0 0
mrkenny ale exklusitiva Orecy je v tom projektu těch R4 ve vývoji a stavbě prvního auta od typu který někdo zvolí ne ? Pak už je to o tom ským kdo spolupracuje atd.Viz Suzuki které bude pro ČR,SR,Polsko atd distribuovat Pletka. Navíc ta třída má jednotný věci a hlavně motor a to asi nepůjde postavit např Hyundajem s motorem Hyundai....
18. 2. 2020 18:58
0 0
Tedy Pánové po přečtení této diskuse silně uvažuji o přechodu na o něco tvrdší drogy než doteď smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!