18. 2. 2020 17:12 − 10357× − 13

Kopáček se drží na vítězné vlně

Václav Kopáček s Barborou Rendlovou ovládli druhou soutěž v řadě, když s vozem Subaru Impreza WRX STI zvítězili v Sharjah Rally.

Díky prvenství na úvodním podniku kalendáře Spojených arabských emirátů se dvojice týmu Kicker Racing ujala vedení v průběžném pořadí absolutního pořadí tamního národního šampionátu.

Vstup do nové sezóny se dvojici Václav Kopáček – Barbora Rendlová nemohl vydařit lépe. Po prvenství na prosincové Shawkah Rally totiž ovládlo západočeské duo z týmu Kicker Racing také Sharjah Rally, která byla na jihovýchodě Arabského poloostrova úvodním měřením sil pro rok 2020. „V boji s místním šejkem Abdullahem Al Qassimim nám tentokrát nahrálo i počasí,“ usmívá se dvaatřicetiletý pilot a popisuje průběh klání: „V noci před soutěží přišel velmi silný déšť, což je situace, na kterou nejsou v těchto krajích příliš zvyklí. Překvapení to bylo tak velké, že byl všem posádkám mimořádně povolen i jeden ranní průjezd rychlostními zkouškami, aby měly všechny stejné podmínky a mohly si upravit rozpis. Bylo to opravdu potřeba, na trati se totiž mnohde vytvořily rozsáhlé louže, které navíc byly často i hodně hluboké. Měl jsem původně představu, že někde půjdou přeskočit nebo jen lehce tečovat a neztrácet rychlost, to jsem se ale šeredně mýlil. Naopak při vjetí do podobného ´jezírka´ se auto skoro zastavilo, jako bychom narazili do zdi, no a pokud jsme se tam ponořili třeba jen levou polovinou vozu, tak jsme se málem otočili do pravého úhlu. Postupně jsme se s tím ale snažili vyrovnat a lépe odhadovat chování vozu, nicméně pořád bylo znát, že se na šotolině ještě mám hodně co učit. Mokrý povrch byl ale pro nás výhodou, neboť místní závodníci v čele s šejkem Al Qassimim s ním také nemají zkušenosti, a tak jsme se hned od úvodu soutěže ujali vedení. Musím říct, že mne navíc závodění na klouzavých cestách neuvěřitelně bavilo a už dlouho jsem neměl z jízdy tak příjemný pocit. K tomu se přidaly dobré časy, které se nám dařilo zajíždět – náš největší soupeř naopak neměl svůj den, takže jsme po většinu soutěže náskok z úvodu mírně navyšovali. Vedení jsme udrželi až do cíle, kde nás velice překvapilo, jak velké množství místních fanoušků nám při soutěži drželo palce. I soupeři nám k úspěchu sportovně pogratulovali, zároveň nám ale dávali najevo, že se na příští soutěž mnohem lépe připraví a svou kůži nedají zadarmo,“ popisuje Kopáček.

Druhým podnikem šampionátu Spojených arabských emirátů měla původně být UAQ Rally, dramatické počasí a trochu nevyzpytatelní organizátoři ale zamíchali i kalendářem. Na poslední chvíli tak došlo ke změně a posádku týmu Kicker Racing díky tomu čeká návrat na tratě Al Thaid Rally, kde na podzim Kopáček s Rendlovou obsadili stříbrnou příčku. „Veletoč kalendáře nás zaskočil o to víc, že nás čeká vlastně úplně jiný povrch tratí. Zatímco na UAQ Rally jsou cesty spíše pískové, při Al Thaid se jelo na hodně rychlé a tvrdé šotolině. Dá se dokonce říci, že jsme zatím na každé arabské soutěži závodili na jiném typu šotoliny, takže se pořád učíme. O to víc jsme zvědavi, zda se nám teď budou hodit zkušenosti z naší podzimní účasti na této rally,“ říká Barbora Rendlová, která společně s Václavem Kopáčkem odstartuje do nadcházející arabské soutěže už v pátek 21. února.

Komentářů celkem: 13
19. 2. 2020 18:03
0 0
Mě by zajímal důvod naších závodníků ( i p. Štajf) závodit v Emirátech. Jestli to jsou obchodní zájmy nebo co?
Protože sportovní hodnota není asi moc velká . Můj dotaz není vůbec myšlen ironicky.
Každopádně gratulace k vítěztví.
20. 2. 2020 10:53
0 0
A není to jedno ? smajlík
20. 2. 2020 10:59
2 1
to Armin: Z čeho soudíte, že sportovní hodnota závodů v Emirátech není moc velká? Na špici se pohybuje vždy 6-10 posádek, které ač tomu někdy časy úplně nenasvědčují, bojují o příčky nejvyšší. A věřte, že ty jednotlivé úspěchy v závodech na úplně odlišných tratích nikomu nespadnou jen tak do klína. Účast evropských jezdců a posádek (Vojta Štajf, Lumír Firla, Petr Kačírek, Wenda Kopáček a další) zvedá i zájem diváků o tenhle sport v těchto pro nás exotických zemích a nejsou už výjimkou smíšené domácí posádky, což bylo doposud v Emirátech hodně málo k vidění. A důvody zmiňovaných, proč jezdí v Emirátech? Třeba je to zrovna ta touha poznat něco nového, zatím nepoznaného, vyzkoušet techniku na rozmanitých površích a ty zkušenosti předávat dalším, kteří je jistě rádi využijí na tratích nejen Emirátech, ale i na jiných šotolinových tratích... Proč hned za vším hledat byznys, obchody apod. Gratulace k vítězství je určitě na místě, posádka za ni děkuje a váží si jí. V mém komentáři prosím nikdo nehledejte žádnou zlobu nebo rozladění. Jen jsem se snažil v krátkosti a z mého pohledu vysvětlit, jak si myslím , že to je.smajlíksmajlíksmajlík
20. 2. 2020 11:25
0 0
Tak treba Arctic rally by asi jako vypln prestavky byla sportovne hodnotnejsi. Ale tohle je zase hezci dovolena, navic vzhledem k tomu, ze Kacirkova Fabie ma arabskou SPZ, tak nejspis nejakej ten petrodolar taky priplul. Rozhodne jim to nijak nezavidim (teda zavidim, ale v dobrym smajlík ), je dobre, ze se kvalitni jezdec sklouzne i mimo ten naz stojatej rybnicek.
20. 2. 2020 18:44
0 0
Racochejl. Ok.Já nechci snižovat hodnotu vítězství , je mi jasné , že místní střelci nedají nic zadarmo. Mě jen zaujalo,
že do Emirátů musí být logistika techniky daleko složitější než třeba na Sardinii nebo do Finska, kde už moc českých
posádek nejezdí. Přesto díky za Vaše vysvětlení.smajlík
20. 2. 2020 19:46
Upraveno 19:47
0 0
Abdulíku...zbal flotilu,nějakou škváru a šupito do čr zacálovat MS v rally než začnou jezdit duracely!!!!!!! A ted realita...taky bych jel kdyby mě někdo pozval a vše zaplatil!!!!!smajlíksmajlíksmajlík Opravdu krásná to země!!!smajlík
21. 2. 2020 17:33
0 0
Jestli jsem to tedy pochopil z dřívějších rozhovorů, tak techniku používají lokální a nevozí tam na každý závod zvlášť. Ale je možné, že už je to jinak...
21. 2. 2020 20:20
2 1
Tak to sem teda pošlu já..Dle mého nazoru závodit ve Spojených arabských emirátech má hodnotu velkeho hovna..je to leda dobrá dovolená nebo pračka na peníze.Stačí se podívat kolik je tam učastníku a s čím jedou!
21. 2. 2020 20:33
1 1
Ty si teda chytrej, hned je to poznat smajlík Wenda tam jezdí přes kontakty, nic ho to nestojí (spíš naopak), tak proč by nejezdil?
22. 2. 2020 10:53
1 0
vždy bude platit, že je lepší se blbě svézt, než se dobře koukat... Takže jestli může, tak prostě jezdí, no. Stejně jako hromady jiných, kterým místní chytráci radí, ať přestanou a přenechaji sedačky jiným....mladším, nadějnějším, atd....
22. 2. 2020 20:31
0 0
Ona ta vítězná vlna už se přelila:https://www.ewrc-results.com/results/63726-al-thaid-rally-2020/.No ale ten počet startujících,mi to připadá když se pár kluků domluví a jedou si zablbnout.
23. 2. 2020 11:01
0 0
Taky se podívej, proč ztratil, asi defekt na poslední RZ
23. 2. 2020 11:22
0 0
A štěstíčko k rally nepatří?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama