23. 2. 2020 16:11 − 2835× − 0

Do Norska se dostavila zima

Absence zimy trápí poslední týdny skandinávské země a Norové už museli odvolat druhý podnik národního mistrovství.

Ten třetí se o tomto víkendu už naštěstí mohl odehrát. Podmínky ovšem k ideálu měly hodně daleko a tentokrát to nebylo z důvodu oblevy. Na některých úsecích již od noci tak intenzivně sněžilo, že se první posádky musely prodírat několikacentimetrovou vrstvou čerstvého sněhu. Extrémní počasí pak stálo i za zrušením závěrečné a zároveň nejdelší rychlostní zkoušky. To by ještě před týdnem tipoval málokdo. Vítěz úvodní soutěže Mads Østberg se Numedalsrally nezúčastnil, když už není potřeba letos na sněhu testovat. To samé sice platí i pro jeho rivala z WRC2 Ole Christiana Veibyho, ovšem jeho Hyundai i20 R5 se na norském podniku objevil. Nejlepší z pravidelných účastníků šampionátu Anders Grøndal se tak znovu mohl těšit na silného soupeře ze světového šampionátu. Proti jeho Fordu Fiesta R5 MkII se ale mělo postavit i několik silných soupeřů z domácích luhů a hájů. Kromě Franka Tore Larsena a jeho staršího Fordu Fiesta R5 to byl i Trond Sveinsvoll s Citroënem C3 R5. Speciálů kategorie R5 se na start postavilo celkem 11 a k tomu soutěž absolvovaly i dvě „wé-er-céčka“.

Erik Engen po několika letech strávených za volantem Toyoty Celica, kterou na přelomu osmdesátých a devadesátých let v MS proháněli Juha Kankkunen a Carlos Sainz, přesedlal do Toyoty Corolla WRC. Tu na začátku nového milénia po norských tratích proháněl někdejší norský mistr Roar Vannebo. Engen s Corollou WRC žádnou parádu nepředvedl a snad i z úcty k dnes už historickému vozu jej v poklidu do cíle dovezl na čtyřiačtyřicátém místě. Andreas Wiik si s Mini WRC počínal výrazně lépe a do prvního servisu přijížděl jako čtvrtý nejrychlejší. Cíl ale nakonec bohužel neviděl. Nejrychleji do soutěže vstoupil Veiby, ovšem v prvním testu zajel rychleji než Grøndal o pouhou jednu jedinou desetinu. V druhém testu se pilot Hyundaie musel poprat s největší sněhovou nadílkou a podle toho vypadal i jeho čas. Ten byl nakonec druhý nejrychlejší, nicméně Veiby si vedení udržel. Grøndal zajel šestadvacetikilometrový úsek ještě pomaleji. Nejrychlejší tam naopak byl Larsen, který se posunul před Grøndala na druhé místo. Po loňské pauze se na soutěžní tratě vrátil někdejší vítěz světového poháru Drive DMack Marius Aasen. Navigován manželkou Marlene Enganovou předváděl skvělý výkon a se starým produkčním Subaru Impreza STi N14 dlouho držel v šachu Sveinsvolla v daleko modernější C3 R5. Nakonec mu Aasen podlehnul o pouhé čtyři vteřiny, ale i pátá příčka před dalšími vozy R5 je hodně dobrým výsledkem. Veiby ve třetí zkoušce nasednul na vítěznou vlnu a až do konce soutěže nedal nikomu šanci na nejrychlejší čas. Hyundai tak v norském šampionátu oslavil první vítězství od KNA Rally Finnskog 2005, kterou tehdy ovládnul Thomas Kolberg v Hyundai Accent WRC. Zajímavý náboj v Numedalsrally skrýval boj o druhé místo mezi dvěma jezdci Fordu. Grøndal se sice dokázal před závěrečnou sekcí dotáhnout 8,7 sekundy za svého soupeře, ale nakonec i přes výhodu modernější verze Fiesty neuspěl. Larsen udržel skvělou druhou příčku a vylepšil si skóre po zpackané úvodní Sigdalsrally.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama