Proč ? PROTO!
Jde o vozy Proto Cars, které v Evropě již několik sezon vídáme. Jde o zajímavý koncept, kdy homologačním základem vozu je Lancer Evolution IX nebo X, ale tvar karoserie je malý hatchback s bodykitem podobným vozům R5 .
Firma Auto-Cars , Radek Fára s.r.o., se stala výhradním českým zástupcem značky DYTKO SPORT. Tato polská firma je podle předpisů jedním ze dvou možných dodavatelů skeletu pro stavbu vozu Open N .
Radek Fára: "Jsme šťastní, že se nám podařilo tuto spolupráci realizovat. Obrovskou roli v tom sehrál David Komárek z Komvet Racing. Jako jediný má v české republice mnohaleté nezměrné zkušenosti se stabilním dodáváním nových dílů pro vozy Mitsubishi Evolution a dodává mimo jiné i pro DYTKO Sport. Slovo dalo slovo a na základě naší mnohaleté obchodní spolupráce a osobní známosti se vše domluvilo. Auto-Cars se tedy v tomto projektu spojil s Dytko Sport a Komvet Racing, aby vytvořili silný základ pro klienty zvažující start s Proto Cars."
OPEN N by měla být možností nejen pro N-kaře přejít do vyšší třídy, ale současně i zůstat věrný ověřené technice s rozumným provozním nákladem nesrovnatelným s vozy kategorie R5. Mohla by být i rozumnou volbou pro ty, kteří by rádi postoupili o stupínek výš do 4wd. Základními výhodami oproti klasickému Nku jsou nízká váha, volitelně sekvenční převodovka a malé rozměry. Tato třída bude celkovým osvěžením pro českou rally a především pro diváka. DYTKO SPORT totiž nabízí mnoho variant karosérií, které se doteď vídali pouze na fotografiích například ze seriálu APRC .
Radek Fára: "Okamžitě po uzavření dohody jsme věděli, že chceme dva vlastní vozy! Jasná volba pro nás byla Mitsubishi MIRAGE. Také jsme se dohodli, že nechceme technické kompromisy a naše vozy by měly být strop v možnostech OPEN N. U sekvenční převodovky nebylo moc co řešit, protože česká firma X-Shift Gearboxes nabízející několik variant pro převodovky na vozy Mitsubishi Lancer Evolution je uznávanou značkou a má ve světě více jak 20 dealerů, kteří odebírají desítky těchto převodovek. Je třeba poděkovat i dalším partnerům jako je SPEEDPRO nebo Rallye Design, kteří nám intenzivně pomáhají, abychom představili českým fanouškům třídu OPEN N v nejlepším světle. Na bližší představení vozů si budete muset počkat a doufáme, že první kus se ukáže již při prvním závodě, kterým je Kowax Valašská Rally."
Dytko má ty sety naprosto famózní.
A výsledný produkt se bude jmenovat jak ?
Podle použité techniky, podle podobnosti s nějakou značkou, nebo podle výrobce ?