26. 2. 2020 10:20 − 24816× − 25

Proč ? PROTO!

OPEN N, to je nová třída na české rally scéně.

Jde o vozy Proto Cars, které v Evropě již několik sezon vídáme. Jde o zajímavý koncept, kdy homologačním základem vozu je Lancer Evolution IX nebo X, ale tvar karoserie je malý hatchback s bodykitem podobným vozům R5 .

Firma Auto-Cars , Radek Fára s.r.o., se stala výhradním českým zástupcem značky DYTKO SPORT. Tato polská firma je podle předpisů jedním ze dvou možných dodavatelů skeletu pro stavbu vozu Open N .

Radek Fára: "Jsme šťastní, že se nám podařilo tuto spolupráci realizovat. Obrovskou roli v tom sehrál David Komárek z Komvet Racing. Jako jediný má v české republice mnohaleté nezměrné zkušenosti se stabilním dodáváním nových dílů pro vozy Mitsubishi Evolution a dodává mimo jiné i pro DYTKO Sport. Slovo dalo slovo a na základě naší mnohaleté obchodní spolupráce a osobní známosti se vše domluvilo. Auto-Cars se tedy v tomto projektu spojil s Dytko Sport a Komvet Racing, aby vytvořili silný základ pro klienty zvažující start s Proto Cars."

OPEN N by měla být možností nejen pro N-kaře přejít do vyšší třídy, ale současně i zůstat věrný ověřené technice s rozumným provozním nákladem nesrovnatelným s vozy kategorie R5. Mohla by být i rozumnou volbou pro ty, kteří by rádi postoupili o stupínek výš do 4wd. Základními výhodami oproti klasickému Nku jsou nízká váha, volitelně sekvenční převodovka a malé rozměry. Tato třída bude celkovým osvěžením pro českou rally a především pro diváka. DYTKO SPORT totiž nabízí mnoho variant karosérií, které se doteď vídali pouze na fotografiích například ze seriálu APRC .

Radek Fára: "Okamžitě po uzavření dohody jsme věděli, že chceme dva vlastní vozy! Jasná volba pro nás byla Mitsubishi MIRAGE. Také jsme se dohodli, že nechceme technické kompromisy a naše vozy by měly být strop v možnostech OPEN N. U sekvenční převodovky nebylo moc co řešit, protože česká firma X-Shift Gearboxes nabízející několik variant pro převodovky na vozy Mitsubishi Lancer Evolution je uznávanou značkou a má ve světě více jak 20 dealerů, kteří odebírají desítky těchto převodovek. Je třeba poděkovat i dalším partnerům jako je SPEEDPRO nebo Rallye Design, kteří nám intenzivně pomáhají, abychom představili českým fanouškům třídu OPEN N v nejlepším světle. Na bližší představení vozů si budete muset počkat a doufáme, že první kus se ukáže již při prvním závodě, kterým je Kowax Valašská Rally."

Komentářů celkem: 25
26. 2. 2020 22:2921
0 0
Dytko má ty sety naprosto famózní. smajlík
27. 2. 2020 07:5122
0 0
Původně napsal pavelini
Dytko má ty sety naprosto famózní. smajlík
Kdybych nevěděl o čem píšeš, tak si myslím, že sis ho spletl s nějakým dýdžejem
27. 2. 2020 07:5123
0 0
smajlíksmajlíksmajlík
28. 2. 2020 08:1924
0 0
Původně napsal Fox
A výsledný produkt se bude jmenovat jak ?
Podle použité techniky, podle podobnosti s nějakou značkou, nebo podle výrobce ?
Taky mne zarazilo, že používaj jména značek a modelů, který s tím strojem vlastně nic společnýho nemaj a na který má asi copyright vlastní výrobce? Ale jinak koncept se mi celkem líbí (co už taky, když je mi jasné, že sk. A2, A4 se už nikdy vrátit nemůžou smajlík ).
1. 3. 2020 20:5425
0 0
A jaky by měli volit název ? Jednou je použita karoserie daného výrobce a typu vozu tak je ten název celkem logický né ? Vždyť skoro vše musí projít posvěcením vyrobce.... Nebo si snad myslíte, že si v garáži vezmu kastli,postavím sní auto totožné vzhledem např z Fiestou a budu to vydávat za jinou značku ? V ten moment jde o copyright a můžu čekat žalobu ze strany výrobce...... Například uvedu příklad se kterým jsem se setkal v podobě toho, že Domino vydalo reinkarnaci modelu Escort RS Cosworth,tohle auto mám rád, takže pochopitelně když Tamiye dostupné moc nejsou tak jsem při vydání okamžitě objednával.Přišlo potvrzení atd a po 14 dnech email, že se dodání zdrží, že model musí podstoupit schválení atd ze strany Fordu aby mohl být prodáván.... A nebudu daleko od pravdy když řeknu, že Dytko si ty kastle nestaví a nevyvíjí jen tak z plezíru jak by chtěl,ale musí to s vyrobci nějakým způsobem taky řešit a proto je to ve finále Ford Fiesta Proto,VW Polo Proto atd....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!