Sebastien Loeb před závodem „24 hodin v Le Mans”
Sebastiena Loeba čeká již druhá účast na slavném závodě 24 hodin v Le Mans. Pár dní před závody se svěřil se svými pocity.
Minulý pátek jsi znovu usednul za volant vozu Pescarolo. Jak to šlo?
Velmi dobře! Pesca byla osazena motorem a převodovkou pro samotný závod. Spíše se jednalo o test zaměřený na doladění vozu než na mě. Na okruhu Bugatti jsme odkroužili dvanáct kol. Kvůli novým komponentám a i kvůli mně samotnému bylo třeba dávat obrovský pozor a nic nepoškodit. Přece jen jsem ve voze chvíli neseděl. Test byl pro mě užitečný v tom, že jsem si opět připomněl, jaké to je sedět v okruhovém monopostu, zároveň mi ale nedal příliš velkou představu o tom, jak na tom ve skutečnosti jsem.
Postřehl jsi nějaké změny oproti vozu, se kterým jsi startoval loni?
Není snadné vše tak rychle zanalyzovat. Zaznamenal jsem ovšem, že v ostrých zatáčkách je vůz méně nedotáčivý než v loňském roce. Vím také, že vůz prošel nemalým pokrokem, došlo ke snížení hmotnosti motoru a převodovky, zlepšila se aerodynamika. Ale neodjel jsem toho tolik, abych Vám o všem podal přesnou zprávu. V každém případě by mohl být vůz lepší než vloni.
Sebastien Loeb – 24 Hours Le Mans 2005
Co Ti ze Tvé premiéry ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans nejvíce utkvělo v paměti?
Atmosféra! Obrovsky mě oslovila! Samotná účast v tak mýtickém závodě je něco výjimečného. Úžasná je jízda v noci. Je to zvláštní pocit, skoro až intimní. Během celého roku mám po svém boku Danyho (pozn. Daniel Elena), tady však v noci kroužím po okruhu sám a navíc v takové atmosféře.
Jak se cítíš několik dnů po návratu?
Moc jsem toho neodjel. Loni jsem se třeba zúčastnil testů v Magny-Cours, kde jsem si ověřil, že přechod na okruhy není nemožný. Letos jsem až na výjimky netrávil s týmem příliš mnoho času. Myslím si totiž, že díky loňským zkušenostem ze závodu “24 hodin v Le Mans” se přizpůsobím mnohem rychleji. Tedy, aspoň v to doufám. V tomto roce bych si přál být na špici a svým výkonem tým nesrážet dolů. Franck je velmi rychlý a Eric má obrovské zkušenosti (pozn. Franck Montagny a Eric Helary jsou další jezdci týmu Pescarolo Sport, se kterými se bude Sebastien Loeb střídat ve voze). Uvažuju stejně jako při rally – pokud se závodu účastním, tak je mým hlavním cílem zvítězit. Máme dobrý vůz a moji parťáci jsou velmi dobří… Přál bych si být rychlý jako Montagny a precizní jako Helary. Ale dobře – pokud budu jen o trochu rychlejší než v loňském roce a přitom pojedu čistě a přesně, mohlo by to být dobré. V roce 2005 jsem měl odpovídající úroveň, letos bych chtěl předvést dobrý výkon.
Jaký je až do neděle Tvůj program?
V pondělí se uskutečnilo tradiční vážení, na středu je naplánována porada celého týmu, od čtyř odpoledne se bude konat porada jezdců a pak nás ještě čekají dva testy – jeden ve dne a druhý v noci. Čtvrtek bude věnován tisku a večer se uskuteční další testy, kde budeme dolaďovat nastavení a určitě budeme trénovat střídání pilotů. V pátek nás čeká slavnostní zahájení a v sobotu se jde na věc. Už aby to bylo!
Zdroj: www.sebastienloeb.com
a na důvod jsem přišel aspoň pro sebe. vyrostl s vozem jménem xsara. dovedl ho do třídy wrc a to je třeba ocenit i jeho tituly. ale přesto říkám , že pro mě se stane skutečným mistrem až zvítězí i s jinou značkou. v době počítačů není problém ušít auto na míru . možná se pletu a je mě to fuk ale moje tělo se zachvěje s vyslovením jmen typu Gronholm , Solberg ,Sainz , McRae atd.
on je sice mistr světa ale nic víc nic míň. chybí tam ta divočina okolo.