3. 3. 2020 15:24 − 33217× − 36

Na rally s Hyundaiem i30 Kombi 1.4 T-GDI

Jaký je jeden z největších konkurentů Škody Octavia Combi, jsme dostali možnost vyzkoušet při letošní Rally Monte Carlo.

Na letošní Rally Monte Carlo jsme, díky českému zastoupení značky Hyundai, mohli vyrazit Hyundaiem i30 Kombi 1.4 T-GDI. Jenže vysvětlujte spolucestujícímu, který dělá v Mladé Boleslavi, že pojedeme do Monte Carla sousedem z Nošovic. To jsou hned protáhlé obličeje. Ale…

Kombík i30 byl vyveden ve slušivé modré metalíze. Design není asi nutné nikomu představovat. Velký zájem okolí nebudí, ale zároveň nikoho neurazí a velké skupině lidí se líbí. Ostřeji střižená příď v porovnání se staršími modely se líbila i nám. Záď vozu nenechá nikoho na pochybách, o jakou že automobilku se to jedná. Takže zatím celkem dobré. Pojďme se posadit…

Interiér nabízí dostatek místa v každém směru. I za dlouhým řidičem se posadí stejně dlouhý spolujezdec. I v podélném směru si nelze stěžovat například na šikanu středovou konzolou. 12 hodin trvající jízda do Gapu není ve čtyřčlenné konfiguraci problém. Pohled do kufru pak pomohl odstranit nejeden protáhlý obličej. Dodejme jen, že druhý spolucestující, je milovníkem Fordů… Hodnota 602 litrů hovoří jasně. Čím větší kufr je, tím více člověk veze věcí, které pak ani nepotřebuje, takže tradičnímu Tetrisu se zavazadly jsme se nevyhnuli.

V kabině se nešetřilo tvrdými plasty, ale vše lícuje a nic nevrže. Oceňujeme samostatné ovládání klimatizace klasickými tlačítky. Naopak na volantu bylo tlačítek poněkud více, ale po čase se s tím řidič sžije.

Pod kapotou pracoval přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI, který disponuje výkonem 140 koní a 242 newtonmetry. To vše je spřaženo s manuální převodovkou, řazení je trochu gumovější a má delší dráhy. Maximální točivý moment je k dispozici od 1500 otáček a v nižších otáčkách má motor nejvíce síly. Člověk řadí skoro jako u dieselu. Výkonu je tak akorát, na žádné závodění to není, ale motor je příjemně živý i s naloženým vozem na alpských silničkách. A nechá si říct i na německém autobahnu. Spotřeba pak ale atakuje hodnoty, které u objemu 1.4 litru nechcete vidět. Naladění podvozku je měkčí a auto pocitově trochu plave. A to byl prostor pro naše spolucestující – remcaly.

Cesta Hyundaiem i30 Kombi nakonec byla příjemná i pro naše spolucestující, kteří preferují jiné značky. Celkem jsme ujeli téměř 4000 tisíce kilometrů se spotřebou blížící se 8 litrům na 100 kilometrů. Auto nevzbuzuje velké emoce, ale svou práci odvede na výbornou. Kdo má sportovní ambice, musí se poohlédnout po i30 N. Konkurence by se mohla učit třeba u automatického přepínání dálkových světel nebo ani opisování z ceníku by nebylo od věci.

Komentářů celkem: 36
3. 3. 2020 20:51
0 0
člověk ale přeci nemusí číst každý článeksmajlík
3. 3. 2020 21:02
0 0
Lidi sakra vždy je to něco za něco... Čistě literou zákona by cesta svým autem vyšlana něco přes 16.000 Kč jen za amortizaci. Jestli jsou za to hezké fotky a jeden článek, který není nikdo nucen číst, pak za mě proč ne... Navíc to auto není ani nějak extra vynášeno do nebes. Já teda na výše zmíněné přispěl, ale stejně mi tento "článek - reklama" nevadí. Je to tak vždy a všude - tadyhle půjčí Octu RS na autosalon do Ženevy, támhle Báwo na Nürburgring 24h atd. Vždy je o tom zmínka a popis. smajlík
3. 3. 2020 21:11
2 0
Panove co pindate - prave se na ceske internetove scene uvolnilo misto pro server o rally -muzete si tedy zalozit vlastni a delat to bez reklam. My co nas to neobtezuje sem budeme chodit dal a vezte ze vase plky nam tu chybet nebudou.
3. 3. 2020 21:27
3 0
Pánové rallymania vždy nějaké auto při cestách na Wrc testovalo a vždy o tom byl článeček na jejich stránkách.tečka.No když se teď dali dohromady s "naším" eWRC tak snad jim taky dáme nějaký prostor aby se mohli vyjádřit a nebudeme na ně dštít síru ale naopak je přijmeme mezi své.Takže střílím šampáňo a vítejte mezi nás.smajlíksmajlík
3. 3. 2020 23:23
1 0
Za me je to v poho! Diky!
4. 3. 2020 06:53
0 0
Dotaz pre autora: tych 8l bola spotreba pri dialnicnych 130-140 km/h?
4. 3. 2020 07:08
1 0
Trollove, jdete zpět na Blesk.cz a neotravujte tady a nepodryvejte snahu redakce i nadale provozovat nejlepší server o rally v ČR. Za mě by mi ani nevadilo platit placený přístup k výsledkům. Nějaká část výsledků by byla free, nějaká pak placená...
4. 3. 2020 09:12
0 2
Jestli je tohle první článek na základě spojení s rally-mania.cz, tak bude lepší, aby rally-mania.cz zanikla úplně. Už tak ten server byl celkem ve sračkách. Tak to prosím netahejte na ewrc.cz. Děkuji.
4. 3. 2020 09:31
2 0
Považuji to za dobrý test rally fans. Alespoň já jsem četl z českých webů http://www.RallyeJournal.cz, http://www.rally-mania.cz" target="_blank">http://www.rally-mania.cz, čtu http://www.autosport.cz, http://www. rallylife.cz (samotřejme ewrc.cz).
Z toho důvodu považuji všechny negativní komentáže za projev zásadní neznalosti (a samozřejmě české malosti),
neb je to jeden z článků, který se dal přečíst jen na http://www.rally-mania.cz" target="_blank">http://www.rally-mania.cz a jsem rád, že po faktickém zániku druhého
skvělého rallywebu (RallyeJournal zanikl již dříve) je v jeho tradici pokračováno.

4. 3. 2020 09:34
Upraveno 09:36
3 0
Když to tady člověk čte, nestačí se divit, kolik je v lidech z tak malé komunity jakou je rally, zloby. Dovolím si tvrdit, že 90% zdejších hejterů pro rally jako takovou nic neudělalo, tedy kromě toho, že na ni vyrazilo, stálo za páskou a rozumovalo. Máte představu, kolik stojí provoz webu? Máte představu, kolik práce stojí za jedním článkem nebo fotogalerií? Má tady snad někdo pocit, že fotografové i píšící novináři sedí na zlatých vejcích? Někde se holt ty peníze brát musí a protislužba se často musí oplatit protislužbou. Co je na článku o autě, kterým jeli kluci na Monte, tak pohoršujícího? Popravdě se moc nedivím, že už se dnes nikdo do tvorby čehokoli moc nehrne. Většina z nás to totiž dělá ve volném čase, bez nároku na honorář. A nakonec za to chytne ještě "držkovou". Těm, co se podobné články nelíbí, radím je neotevírat. A pokud je to důvod nechodit na eWRC, tak sem nechoďte. Ona je to stejně jen vaše póza, protože skrytí za anonymitou vaší přezdívky se vám to skvěle machruje a hejtuje a potajmu sem budete chodit dále. smajlík A podepíšu se, ať mezi ty anonymy nepatřím i já smajlík (Ivo Novák, RALLYLIFE.CZ)
4. 3. 2020 10:39
0 0
Tak nám byla Rally- mania odsunuta do suterénu.....
Dovolím se zeptat, zda by nemohl být - alespoň dočasně jako symbol spojení webů - umístěn proklik nahoře mezi logem ewrc.cz a přihlašovacími údaji ?
4. 3. 2020 11:14
0 0
Původně napsal nowi
Když to tady člověk čte, nestačí se divit, kolik je v lidech z tak malé komunity jakou je rally, zloby. Dovolím si tvrdit, že 90% zdejších hejterů pro rally jako takovou nic neudělalo, tedy kromě toho, že na ni vyrazilo, stálo za páskou a rozumovalo. Máte představu, kolik stojí provoz webu? Máte představu, kolik práce stojí za jedním článkem nebo fotogalerií? Má tady snad někdo pocit, že fotografové i píšící novináři sedí na zlatých vejcích? Někde se holt ty peníze brát musí a protislužba se často musí oplatit protislužbou. Co je na článku o autě, kterým jeli kluci na Monte, tak pohoršujícího? Popravdě se moc nedivím, že už se dnes nikdo do tvorby čehokoli moc nehrne. Většina z nás to totiž dělá ve volném čase, bez nároku na honorář. A nakonec za to chytne ještě "držkovou". Těm, co se podobné články nelíbí, radím je neotevírat. A pokud je to důvod nechodit na eWRC, tak sem nechoďte. Ona je to stejně jen vaše póza, protože skrytí za anonymitou vaší přezdívky se vám to skvěle machruje a hejtuje a potajmu sem budete chodit dále. smajlík A podepíšu se, ať mezi ty anonymy nepatřím i já smajlík (Ivo Novák, RALLYLIFE.CZ)
nowi: Souhlasím s Tebou a i když mě samotného článek překvapil a trochu vyděsil, napsal si to naprosto přesně a není k tomu co dodat. smajlík (Martin Kolář)
4. 3. 2020 16:59
0 0
Původně napsal Maestro
Dotaz pre autora: tych 8l bola spotreba pri dialnicnych 130-140 km/h?
Tech 8l byl cekovy prumer za 4000km. Na dalnici 140-150, mimo rychlejsi presuny a stale plne nalozeni...
4. 3. 2020 18:55
0 3
Kdyby autor clanku hned v uvodu nezabrnkal na doby nedavno minule a sice okamzite se otrit o Skodovku, verim, ze by clanek byl prijat jinak. Asi to bylo mysleno jako vtip, ale treba me to hned naladilo negativne ve vzpomince na ubohou prezentaci znacky s minulym vedenim a v tehle nalade jsem uz clanek docetl. Skodovku nevlastnim, pro rypalysmajlík
5. 3. 2020 00:54
3 0
Tak jsem v této noční době několikrát pročetl úvod článku, ale otírání se o škodovku jsem tam fakt nenašel.
9. 3. 2020 02:25
0 0
Nádherné fotky.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama