3. 3. 2020 15:24 − 23770× − 36

Na rally s Hyundaiem i30 Kombi 1.4 T-GDI

Jaký je jeden z největších konkurentů Škody Octavia Combi, jsme dostali možnost vyzkoušet při letošní Rally Monte Carlo.

Na letošní Rally Monte Carlo jsme, díky českému zastoupení značky Hyundai, mohli vyrazit Hyundaiem i30 Kombi 1.4 T-GDI. Jenže vysvětlujte spolucestujícímu, který dělá v Mladé Boleslavi, že pojedeme do Monte Carla sousedem z Nošovic. To jsou hned protáhlé obličeje. Ale…

Kombík i30 byl vyveden ve slušivé modré metalíze. Design není asi nutné nikomu představovat. Velký zájem okolí nebudí, ale zároveň nikoho neurazí a velké skupině lidí se líbí. Ostřeji střižená příď v porovnání se staršími modely se líbila i nám. Záď vozu nenechá nikoho na pochybách, o jakou že automobilku se to jedná. Takže zatím celkem dobré. Pojďme se posadit…

Interiér nabízí dostatek místa v každém směru. I za dlouhým řidičem se posadí stejně dlouhý spolujezdec. I v podélném směru si nelze stěžovat například na šikanu středovou konzolou. 12 hodin trvající jízda do Gapu není ve čtyřčlenné konfiguraci problém. Pohled do kufru pak pomohl odstranit nejeden protáhlý obličej. Dodejme jen, že druhý spolucestující, je milovníkem Fordů… Hodnota 602 litrů hovoří jasně. Čím větší kufr je, tím více člověk veze věcí, které pak ani nepotřebuje, takže tradičnímu Tetrisu se zavazadly jsme se nevyhnuli.

V kabině se nešetřilo tvrdými plasty, ale vše lícuje a nic nevrže. Oceňujeme samostatné ovládání klimatizace klasickými tlačítky. Naopak na volantu bylo tlačítek poněkud více, ale po čase se s tím řidič sžije.

Pod kapotou pracoval přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI, který disponuje výkonem 140 koní a 242 newtonmetry. To vše je spřaženo s manuální převodovkou, řazení je trochu gumovější a má delší dráhy. Maximální točivý moment je k dispozici od 1500 otáček a v nižších otáčkách má motor nejvíce síly. Člověk řadí skoro jako u dieselu. Výkonu je tak akorát, na žádné závodění to není, ale motor je příjemně živý i s naloženým vozem na alpských silničkách. A nechá si říct i na německém autobahnu. Spotřeba pak ale atakuje hodnoty, které u objemu 1.4 litru nechcete vidět. Naladění podvozku je měkčí a auto pocitově trochu plave. A to byl prostor pro naše spolucestující – remcaly.

Cesta Hyundaiem i30 Kombi nakonec byla příjemná i pro naše spolucestující, kteří preferují jiné značky. Celkem jsme ujeli téměř 4000 tisíce kilometrů se spotřebou blížící se 8 litrům na 100 kilometrů. Auto nevzbuzuje velké emoce, ale svou práci odvede na výbornou. Kdo má sportovní ambice, musí se poohlédnout po i30 N. Konkurence by se mohla učit třeba u automatického přepínání dálkových světel nebo ani opisování z ceníku by nebylo od věci.

Komentářů celkem: 36
3. 3. 2020 15:47
2 6
smajlíksmajlík Tohle je nějaký špatný vtípek, ne? Reklama na Hnůůjdaj tady? Nee, to tady na těch stránkách nemá co dělat..smajlík
3. 3. 2020 16:11
1 1
To ne,spíš bych tipnul první článek který pramení z nového spojení s jiným webem.
3. 3. 2020 16:15
2 4
Musím přiznat, že tento článek mě "donutil" k registraci, a že už čtu ewrc. hodně dlouho. Tak tedy za mne, tyto články se mi na tomto webu opravdu nelíbí, můj názor je, že s rallye to nemá nic společného. Kromě zjevné ekonomické vazby autora s poskytovatelem auta. Děkuji pěkně, tohle nezávislý web snad nemá zapotřebí. A je úplně jedno, o jakou značku auta se jedná. Od spojení webů jsem očekával leccos, toto však ne. Jak obdivuji fotky pana Froňka, tak stejně tak z podobných článků kdykoliv a kdekoliv se mi chce blinkat, ať je napsal třeba Pán Bůh.
3. 3. 2020 16:17
3 3
Je to inzercia. Respektujte to. Bez nej server fungovat nevie.
3. 3. 2020 16:28
2 6
Do teď tyto stránky fungovaly bez podobných blee blee článků. A fungují dlouho.. I já jsem to nevydržel a prostě po dlouhé době musel reagovat. To je prostě článek do Světa motorů a ne sem. Snad se to už nestane, neboť bych velmi nerad opouštěl tyto stránky kvůli podobným reklamním šotkům.smajlík
3. 3. 2020 16:34
2 5
Sem tu dobře ????????????smajlík
3. 3. 2020 16:41
6 0
Co na tom nechápete? Fotografové jeli fotit na Monte-Carlo a dostali na to testovací auto, oni tím ušetřili dost nákladů a poskytovatel za to chce nějaký podobný článek, proč ne... Kdybyste měli tu možnost, tak to uděláte taky, tak co řešíte? smajlík
3. 3. 2020 16:42
4 0
Opravdu taková vlna hejtu? smajlík Vždyť díky těmhle autorům tu máme fotografie z WRC. Někdo jim půjčí na cestu na Monte auto a naoplátku o něm napíší článek. Neviděl bych v tom tak velkou tragédii a nějaký konec eWRC. smajlík
3. 3. 2020 16:59
2 5
Ne, ne a zase ne. Monte Carlo se jezdí několik desítek let, a NIKDY zde takový článek nebyl. A asi i tehdy se fotilo a umísťovaly fotky na tyto stránky. Pár takových článků a mám jasno, kam koukat už nebudu. Ano, stačí neklikat na takový článek. Ale taky stačí neotevřít tyto stránky..smajlík Škoda..
3. 3. 2020 17:01
1 6
Reakce na "marekjanecek" a "plejtvak" - všechna solidní media, pokud něco podobného napíší, hned k tomu dají dodatek "komerční prezentace", nebo "PR", domnívám se, že v tištěných médiích je to dokonce povinné. Takže alespoň pojďme nazývat věci pravými jmény. Každý, kdo sem posílá fotky, nechť napíše podobný článek o autě, kterým na závody jezdí. Totéž prosím každý, kdo sem přispívá dobrými články. Pánové výše jmenovaní, prosím upřímnou odpověď, bude Vás ještě bavit čtení tohoto serveru?
3. 3. 2020 17:12
3 2
Jsou tady tisíce článků o rally, které ani nepochválíte, ale jak se vám jeden nelíbí, to je křiku. smajlík Tak sem nechoďte no smajlík Bude o hajtery méně... smajlík
3. 3. 2020 17:30
1 1
Přimlouvám se za to, aby takové články byly v sekci Rally-Mania (či jiné, pro tento typ článků vytvořené)...
3. 3. 2020 17:35
0 0
Zítra tam budou přesunuté, neboj, ale ber to tak, že poskytovatel chce vidět nějakou čtenost
3. 3. 2020 17:47
0 2
Původně napsal plejtvak
Jsou tady tisíce článků o rally, které ani nepochválíte, ale jak se vám jeden nelíbí, to je křiku. smajlík Tak sem nechoďte no smajlík Bude o hajtery méně... smajlík
omlouvám se, nějak postrádám odpověď na mou otázku....
3. 3. 2020 17:52
1 0
Bude Vladi, neboj smajlík
3. 3. 2020 18:27
4 2
Plivající členové na reklamu..... Ruku na srdce, který z vás přispěl na chod videonovinek nebo provozu ewrc-results ? Blbě pindat to umí kde kdo.... Mne ten článek nevadí, upřímně otvíral jsem ho záměrně jen kvůli komentářům,abych kouknul kdo nám tady udělá varietní představení smajlík nezklamali jste někteří.....smajlíksmajlíksmajlíksmajlík Nejste Škodovkáři pro které je Ofce nebo jiný mladoboleskavský sáňky posvátný a Nošovický soused je sprosté slovo při jehož vyslechnutí se křižujete svěcenou vodou aby vás satan nepozřel ? smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
3. 3. 2020 18:33
1 3
Nošovický soused a jeho sprostá reklama - proto není oblíben.
3. 3. 2020 18:56
1 0
Tak snad peníze za reklamu zaplatí provoz stránek na hodně dlouho smajlík
3. 3. 2020 20:15
1 0
Jak píše Maxifavos - pindat, nadávat, nenávidět, to by nám šlo, že ?
Ale podat pomocnou ruku, to už je problém...
Mám pro vás radu - nadpis článku hovoří jasně, pokud nošovickou značku tak strašně nenávidím, nemusím si ten článek rozkliknout a vylévat žluč.
3. 3. 2020 20:51
Upraveno 20:52
0 0
Nechce se mi to hledat ale vůbec už si nepamatuji, nějaký sprostý reklamy Hyundai proti Škodovce - co to bylo za kauzu? Přiznám se, že nejsem fanda ani jednoho, takže mě to asi minulo a nebylo ve středu mého zájmu... Jinak článek v pohodě, nijak mě nevadí, že tu je.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama