5. 3. 2020 09:57 − 2072× − 0

Švédský šampionát konečně odstartoval

I když se teď větší hrozbou pro rally jeví koronavirus, zimní část severských šampionátů více poznamenalo počasí.

Na severu Evropy se první půlka šampionátů odehrává na tratích zimních soutěží. Pokud je však zima mírná tak jako letos, podnikům hrozí rušení a tím si kromě Norů prošli i Švédové. Jejich mistrovství mělo odstartovat na konci ledna na tratích Rally Bilmetro, která se od roku 2017 nejela. Její návrat do kalendáře bohužel zhatil nedostatek sněhu a ledu, začátek mistrovství byl odložen. Pořadatelé Rally Vännäs měli mnohem více štěstí a svou rally mohli o víkendu uvést do života. Úřadující švédský mistr Patrik Flodin se na startu objevil, ale s Volvem 940 neměl šanci bojovat o nejvyšší příčky. Modrý Volkswagen Polo GTI R5 Johana Kristofferssona také chyběl, zato se na startu objevil jeho velký soupeř z rallycrossu Mattias Ekström. Někdejší šampión DTM se letos chce věnovat soutěžím a v mistrovství bude pilotovat Škodu Fabia R5 evo. Druhý takový speciál jeho stáj EKS připravila pro Thomase Thunströma. Po loňských startech v mistrovství Evropy se na domácí půdu vrátil Mattias Adielsson a se soupeři bojoval se starší verzí Fabie R5. Do konkurenčního Fordu Fiesta R5 usednul navrátilec do mistrovství, který mu ve své kategorii před čtyřmi roky za volantem Škody Fabia WRC kraloval, Per-Gunnar Andersson.

Speciálů hlavní kategorie R5 se na startu objevil solidní počet 14 kusů, všechny nesly loga značek buď Škoda, nebo Ford. Nejrychlejší Fiestu však po páteční dvojici diváckých superspeciálek překvapivě neřídil Andersson. Kvůli problémům s diferenciálem už na těchto krátkých zkouškách nechal takřka půl minuty. V sobotu na přírodních zkouškách Andersson poskočil na čtvrté místo, ale cíle se bohužel nedočkal. Když se mu po čtvrté zkoušce z čtyřkolky stala dvoukolka, nemělo smysl dál pokračovat. Adielsson s Ekströmem svedli těsný souboj už na diváckých zkouškách a jako lídr odcházel do hlavní části soutěže s náskokem šesti desetin první jmenovaný. Jako první však musel na trať Ekström a to na trati pokryté čerstvým sněhem nebyla žádná výhoda. Jeho ztráta každým kilometrem narůstala a někdejší pilot rallycrossu se musel smířit s druhou příčkou. Jednu důležitou porážku svému hlavnímu soupeři ale přeci jen uštědřil. Sebral mu triumf na Power Stage. Adielsson tedy zažil vítězný návrat domů z evropského tažení a do letní části, která ale začne až na konci května na tratích South Swedish Rally, si odváží nejvíce bodů. Do letní části, na její samotný konec, přibyl nový podnik. Původně měl v Sandvikenu šampionát startovat, po úpravě kalendáře tam bude naopak končit. Aktuální soutěž skončila triumfem škodovek, když se vedle Adielssona a Ekströma na pódium postavil Thunström s další Fabií. Nejrychlejší Ford do cíle dovezl na čtvrtém místě Per Göthberg.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama