Erik Cais španělskou přípravu zakončil na bedně

Českého jezdce Fordu Fiesta R5 MkII čeká letos velká výzva v podobě účasti v juniorském mistrovství ERC1.

Ještě před jeho startem na Azorských ostrovech se moravský tým vydal do Španělska na první soutěž tamního superšampionátu. Ten si vloni odbyl svou první sezónu a díky zájmu posádek prokázal svou životaschopnost. Španělská federace se pro tento krok rozhodla v situaci, kdy se dlouhá léta posádky utkávaly ve dvou samostatných šampionátech, asfaltovém a šotolinovém. Právě z podniků těchto dvou nadále existujících mistrovství vzešly i podniky zařazené do kalendáře. Ten letos čítá stejně jako vloni osm soutěží, čtyři na zpevněném a čtyři na nezpevněném povrchu. Titul superšampióna bude letos obhajovat Pepe López a jeho červený Citroën C3 R5 nechyběl už na startu úvodní soutěže. Druhou příčku vloni v konečném hodnocení obsadil Xevi Pons pilotující Škodu Fabia R5. Té však dal přes zimu vale a usednul do nově pořízeného Fordu Fiesta R5 MkII. Česká značka však na startu Rallye Tierras Altas de Lorca měla také svého hodně silného zástupce, když se za volant Škody Fabia R5 posadil juniorský mistr světa z roku 2017 Nil Solans. S Hyundaiem i20 R5 pak nechyběl Surhayen Pernía a celkem se na startu sešlo 13 speciálů kategorie R5.

Hodně zajímavá sestava se sešla i v hodnocení dvoukolek, kde proti sobě vyrukovali dva junioři. Zatímco Fabrizio Zaldivar reprezentoval světový juniorský šampionát a do soutěže vyrazil s Fordem Fiesta R2T19, domácí Josep Bassas Mas startoval s Peugeotem 208 R2, se kterým vstoupí i do bojů v juniorském mistrovství ERC3. Španělský junior si v soutěži počínal zcela suverénně, vyhrál všechny rychlostní zkoušky a do cíle dorazil v čase lepším o dvě a půl minuty oproti Zaldivarovi. Paraguayec si dlouhou dobu nevěděl rady se španělskými soupeři a na druhé místo se posunul až na šesté zkoušce z osmi. Úřadující šotolinový šampión Pons začal čtvrtým časem, ale už v druhé zkoušce zajel čas druhý a posunul se průběžně na třetí příčku. Následně bohužel jeho Ford ztratil výkon a Pons se s ním musel vrátit do servisu. Do rally se vrátil díky SupeRally, ale na dobrý výsledek už mohl zapomenout. Technika zradila i Perníu, který v RZ 5 musel odstoupit z šesté příčky s poškozeným chladičem. Nejrychleji do rally vstoupil Solans, ovšem ve druhé zkoušce jej na čele vystřídal López. V dalších zkouškách pilot Citroënu znovu tahal za kratší konec a od třetí zkoušky byl zpátky na druhém místě. Celou soutěž se však úspěšně vedoucího Solanse držel a před závěrečnou dvojicí zkoušek na něho ztrácel jen čtyři sekundy. Cais testoval svůj vůz a přitom dosahoval kvalitních časů. Ve většině zkoušek zajel třetí čas a na třetí příčce i dokončil celou soutěž. Solans navigovaný světem protřelým spolujezdcem Marcem Martím ani v závěru nechyboval a vedení před Lópezem si o 7,1 sekundy udržel.

Komentářů celkem: 1
JVK
9. 3. 2020 22:42
0 0
Vyborny vysledek!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!