Vlastimil Resl - eWRC.cz
9. 3. 2020 13:28 − 3912× − 2

Tomáš Štuksa: „Konečně jsem se dočkal!“

Marek Štuksa se věnuje soutěžím již dvacet let.

Letos však mnoho startů neplánuje. „Prioritou je Tomíkovo závodění. My s Ondrou pojedeme pouze sporadicky pro radost tam, kde to klouže. Dvacet let jezdím po asfaltu, a když jsme loni dojeli Waldviertel, divil jsem se sám sobě, proč jsem na šotolinu nevyrazil dříve. Nikdy by mě nenapadlo, že i s předokolkou může být tak zábavná. Proto jsme na Adama pořídili šotolinový podvozek. Plánujeme se svézt opět Waldviertel a poté Jänner. Sníh tam bývá, dle tradice, obrok. Letos ho bylo málo a tak si snad užijeme pořádnou sněžnou show,“ doufá Marek Štuksa a znovu opakuje, že hodlá preferovat závodění svého syna Tomáše. Ten otcova slova potvrzuje.

„Loni jsem jel vše, kde mi to bylo v mém věku umožněno. Zkušenosti jsem sbíral na Traiva Rallycupu Kopřivnice, Amater rally, ČMPR a třešinkou na dortu byla Keskomobile Autoshow na Slovakiaringu. Tam se mi moc líbilo a až mě překvapilo, jak lze na tak malém prostoru namotat dlouhou, technickou a nádhernou trať. Rovněž organizace neměla chybu. Pokud bude možnost, vždy se tam rádi vrátíme. Hodně mi také dala možnost být na tomto podniku navigován zkušeným spolujezdcem Danem Hendrichem,“ vrací se krátce k loňské sezóně šestnáctiletý pilot. Ten nezahálel ani přes zimu. „Začal jsem chodit do posilovny. Cílem bylo především na pásu zlepšit fyzičku a celkovou výdrž těla. Tréninkem a zábavou zároveň byly motokáry. Jezdili jsme na Zličín do Caravan Metropol Karting k Nikodémům, do Praga Arény, Radotína i Teplic. Prostě střídat tratě, aby to nebylo fádní (smích).“

Zatímco loni byl Tomášovým prioritním spolujezdcem Ondřej Krajča, letos jím bude Ondřej Novák. „Ondrovi Krajčovi chci poděkovat za předání mnoha spolujezdeckých zkušeností, hlavně ohledně tvorby rozpisu. Hodně mi to dalo. Letos nicméně pojedu s Ondrou Novákem, který mě soutěžemi provázel od prvopočátků,“ sděluje změnu na „horkém“ sedadle jezdec, jenž si na soutěže musel počkat účinkováním v autokrosových divizích RacerBuggy, rallycrossu, automobilových slalomech a amatérských rally podnicích. „Konečně jsem se dočkal. Je mi šestnáct a mohu tak jet Pohár mládeže a Opel Adam Cup v rámci Rallysprint Série. Vedle toho plánuji některé podniky ČMPR, abych seděl za volantem co nejčastěji a nasbíral maximum zkušeností. Trénujeme Aixamem, takže mohu řídit během seznamovacích jízd. Letos začnu Žiželicemi a pak se budu těšit na Kopnou. Tu táta hodnotí jako královský, nejkrásnější a nejtěžší sprint. Bude to tedy opravdový křest ohněm (smích).“

A dlouhodobé plány. „Po dovršení osmnáctin bych moc rád vyzkoušel šotolinu na Waldviertelu a sněžný Jänner. Samozřejmě snem je R2 a poté čtyřkolka. K tomu je však potřeba hodně financí, takže v tuto chvíli je spíše snem. Reálněji se mi jeví třída Open N. Ta má podle mě budoucnost a hodlám jí pečlivě sledovat. A po osmnáctinách třeba…,“ naznačuje své plány talentovaný závodník.

Komentářů celkem: 2
9. 3. 2020 15:05
0 0
To vypadá, že to Open N by se v českých luzích a hájích mohlo docela chytit, to by bylo fajn.
10. 3. 2020 07:45
0 0
Sebevědomí rozhodně nechybí, tak snad se letos bude dařit lépe než vloni smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama