10. 3. 2020 06:07 − 5617× − 8

Erik Cais v ERC s novou Fiestou R5

Erik Cais a tým Orsák Rallysport se na konci úspěšné sezony dočkali významného mezinárodního ocenění.

V krásných nových prostorech týmu Orsák Rallysport byl za přítomnosti novinářů představen soutěžní program posádky Erik Cais – Jindřiška Žáková na rok 2020. Také letos budou startovat v evropském šampionátu. Fiestu R2T s pohonem předních kol však vymění za speciál kategorie R5. K dispozici budou mít zánovní Ford Fiesta R5 Mk2.

Dvacetiletý Erik Cais loni obsadil skvělou druhou příčku v kategorii dvoukolek ERC3 a výraznou měrou přispěl k titulu českého národního týmu ACCR Czech Rally Teamu. Reprezentantem Autoklubu ČR bude posádka Cais – Žáková i v nadcházející sezoně, kdy přezbrojí na vůz s pohonem všech kol. S Fiestou R5 Mk2 startovali poprvé na sklonku loňského roku při francouzské Rallye du Var a letos s ní budou bojovat o juniorský titul.

V rámci ERC1 Junior pojedou všech šest započítávaných soutěží. Finálové klání juniorské kategorie se odehraje opět na zlínské Barum rally.

„Mrzí nás, že se letos u nás svezeme asi jen na Barumce,“ litoval Erik. „Stejně jako loni jsme se chtěli ukázat na domácím Rallysprintu Kopná, ale ten bohužel termínově koliduje s druhou soutěží ERC na Kanárských ostrovech.“

Generálním sponzorem posádka Cais –Žáková je francouzská olejářská firma YACCO, která loni slavila stoleté výročí založení a v historii motoristického sportu je známým pojmem. Vedle Erika Caise podporuje YACCO v rally pouze francouzského jezdce Adriena Fourmauxe ve světové sérii WRC2. „Jsme rádi, že budeme spolupracovat s Erikem Caisem, který byl prezidentem FIA Jeanem Todtem oceněn jako evropský rally talent roku 2019,“ prohlásil zástupce firmy YACCO Pascal Frémont.

Na konci února absolvovala posádka Cais – Žáková první letošní test v Rakousku. V rámci přípravy na úvodní Azorskou rally úspěšně vyzkoušeli Ford Fiesta R5 Mk2 se šotolinovým podvozkem na 80 km dlouhé nezpevněné trati.

Foto: Zdeněk Weiser

Komentářů celkem: 8
10. 3. 2020 07:26
0 0
Já vím, je to tiskovka, do té je třeba napsat něco dechberoucího... ale ta informace, že YACCO podporuje v rally jen Caise a Fourmauxe, je dosti pochybná. Co si jen takhle narychlo vybavím z hlavy, tak YACCO je např. generálním partnerem francouzského týmu Bonneton, za který má jet Jean-Luc Debove domácí mistrák a zrovna předevčírem jsem četl článek o tom, jak připravují pro Cedrica Roberta novou alpinku. A u toho článku byl návrh polepu a světe div se, samý YACCO... smajlík No. Takže asi tak. Jinak posádce samozřejmě přeju hodně štěstí v ERC a nezapomeňte tu, prosím vás, někdo napsat, že hlavně na Barumku!!! (ať to tu nechybí...) smajlík
10. 3. 2020 09:04
0 0
Počkat, počkat. V ČR pojede asi jenom Barumku? To je blbý, ne? Respektive v ČR je specifickej povrch a k ničemu by mu nebylo tady jezdit, ale každopádně ať nezapomínají, že 6 závodů v ME za rok je prostě málo, Erik musí jezdit co nejvíc to jen půjde.
Fox
10. 3. 2020 09:22
0 0
liposh: Žádný rozpočet není bezedný, takže je rozdíl mezi tím, co by kdo chtěl a tím, na co jsou peníze. Provoz současných speciálů (a to R5 bezesporu je) se už vyšplhal do tak závratných výšek, že evidentně jede to, co pokryje YACCO. A tahle firma rozhodně nemá potřebu ani zájem zviditelňovat se v Čechii.
10. 3. 2020 09:37 Upraveno 09:41
0 0
Pro Skunny: Je super, ze ti tiskovka vyrazila dech je taky procsmajlík Je velky uspech Jarka Orsakasmajlík, ze Erikovi dohodnul takovou paradni podporu primo od Yacco. Yacco primo podporuje jen dva mlade talenty. V ERC je to Erik Cais a ve WRC je to Fourmaux. Velkou pochvalu taky zaslouzi nas Autoklub, ktery zacina pracovat pri podpore talentu podobne jako FFSA ve Franciismajlík Pro uplnost jeste doplnim, ze ostani podpora, o ktere pises, je na urovni narodnich dealeru Yacco. Ti podporuji samozrejme vice projektu v motorsportu.
10. 3. 2020 16:25
0 0
Pawle, já tady vidím problém s pochopením textu. Nic o vyraženém dechu jsem nepsal... A taky je prostě rozdíl mezi tvrzením, že Yacco podporuje po světě jen dva jezdce nebo jen dva talenty a ti ostatní se nepočítají. Ano, je to tiskovka. Ano, úspěch týmu páně Orsáka je to nepochybně. Ale to to jsem nijak nekomentoval. Jen, že ta věta je dost nešťastná.
10. 3. 2020 18:23
3 0
Pánové ať je nebo není vyjádření teamu Orsák Rallysport šťastné, to není podstatné. Co je ale důležité je fakt, jak Jarin Orsák systematicky na Erikově růstu pracuje. Perfektní zázemí, profesionální sponzoring a za poslední roky i dobrý výběr aut a závodů. Nepamatuji se, že by kdy v historii byl u nás takový projekt. A je vidět, že vtom chytře pokračují. Důkazem je i to, že před Azorama odjeli šotolinu Altas de Lorca, kde Erik skončil na bedně. Je super, že se na tom podílí i Autoklub. Přeju jim, ať se jim daří.
11. 3. 2020 20:53
0 0
Všem zůčastněným držím palce.
Nejlepší co-driver, nejlepší technika, výborné zázemí, jen škoda, že ten rozpočet není bezedný, nebo alespoň skoro bezedný. Myslím, že jsou na dobré cestě.
11. 3. 2020 21:33
1 0
Nó myslím že Míra Cais se svou firmou do toho dává dost.Ale samo by do toho měl jít i AČR a přidat "love" ať ten kluk jede kde co fšecko.A další mladí talenti(okolo 20 let) Adam Březík,Tomáš Uher,Jan Talaš i těm by měl autoklub se snažit pomoct a třeba jim "dohodit" sponzory a ne jen všechno vyžrat sami.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!