Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 3. 2020 10:34 − 5560× − 13

Rally1 aneb jednodušší drsňáci s ekologickým srdcem

Po posledním zasedání Světové rally motorsportu se objevily detaily ohledně podoby nových vozů WRC.

Jsou otázky, co hýbou světem, jako například, jakej byl černý příběh Ládi s autobusem nebo kdo zabil Jana Tleskače. Ale rallykomunitou hýbou zásadnější témata a jedním z nich je to, jak budou vypadat vozy Rally1 (pro staromilce vozy WRC), jejichž nová generace má na rychlostní zkoušky vyjet v roce 2022. Po posledním zasedání Světové rady motorsportu jsme získali další střípky do mozaiky podoby těchto vozů a proto se na ně pojďme podívat. Vozy Rally1 si zachovají esenci současných WRC, tedy agresivní vzhled a zvuk spolu s vzhledem připomínajícím civilní modely, ale současně přinesou větší akcentaci environmentálních témat a udržitelnosti.


… až se nechce věřit, že svého času byl Focus WRC 03´ brán jako radikálně a agresivně vypadající WRC

Pokud nahlédneme na transmise, zde se plánuje, že speciály budou mít 5 rychlostní převodovky, transmise budou podobné současným vozům Rally2, budou použity jednodušší diferenciály přičemž bude chybět ten centrální a týmy budou za rok moci použít pouze šest kusů transmisí na jeden vůz. Na zavěšení se plánuje omezit zdvih, budou zavedeny jednodušší tlumiče s omezenými možnostmi dalšího vývoje, zjednodušením projdou taktéž náboje kol a stabilizátory. Omezena bude taktéž variabilita ramen, protože týmy budou moci na autech použít jen jeden typ. Z dalších změn, nebo lépe zjednodušení, lze zmínit jednodušší tvar nádrže a zákaz kapalinového chlazení brzd, jednodušší bude taktéž aero v zadní části speciálů, avšak naopak bude zachována možnost pracovat s vnějším vzhledem auta, aby byl zajištěn agresivní vzhled speciálů.

Byť máme rok 2020, na FIA plánují pokračující práce na finalizace technických regulí s tím, že další detaily a specifikace by měly být hotové do května, aby je mohla schvalovat WRC Komise, z níž by se dále materiály posunuly na červnové zasedání Světové rady motorsportu. Poté budeme teprve přesně vědět, jak dopadne dilema stran motoru (již dříve diskutovaný rozpor mezi týmy stran Rally2 typu motoru a tzv. globálního závodního motoru) a hybridního systému. Dále se také zfinalizuje plánovaný bezpečností balík a ostatní aspekty vozů Rally1 tak, aby se výrobci a týmy mohly pustit do přípravy nových speciálů.

Komentářů celkem: 13
11. 3. 2020 11:09
0 0
Tak když čtu ty tlumiče, říkám si jak se stím poperou jezdci když byli zvyklý že doskok byl jak do peřin a jízda na asfaltu jak po kolejích
11. 3. 2020 11:39
0 0
Asi tak jako jejich předchůdci, kteří jezdili s vozy, u kterých sada tlumičů nestála milion...
11. 3. 2020 12:32
2 0
Mimochodem, kdybyste to někdo nevěděl, příběh Ládi s autobusem je tak krutej, že je ze všech nejkrutější...Kuře, já tě prostě žeru. smajlík
11. 3. 2020 12:45
0 0
Fox to sice ano, že se stím poperou jako jejich předchůdci,akorat ono se z lepšího na horší zvyká hůř a toť otázka,jestli nejsou až moc zhýčkaní tím jak fungují podvozky teď a jak budou fungovat potom... No nechme se překvapit
11. 3. 2020 13:10
0 0
5ti kvalt a zákaz aktivního středového diferenciálu.... To je teda hodně velký krok zpět...
11. 3. 2020 13:20
0 0
Už s přechodem z 2 litrových WRC na 1.6 se mluvilo o šetření, snižování nákladů a tak dále, ale hned následná generace šla v mnohém proti proudu těmto myšlenkám. Přišlo vystřízlivění a je to tady opět. A logicky se to jeví jako krok zpět.
11. 3. 2020 13:30
0 0
Dvora:Tak některé 307 WRC měli myslím dokonce jen 4 kvalty nebo to skončilo jen u testů to už nevím,ale mám dojem že někde jsem to četl kdysi dávno
11. 3. 2020 13:34
0 0
Tož když jsme u těch převodovek, už Bosse Corradovi vzkazoval, že tři kvalty stačí smajlík
11. 3. 2020 15:03
0 0
Mne tyhlety usporny opatreni pripominaj story, co mi vypravoval kolega. V CERNu prej chteli lepsi osciloskopy, tak za ne vyplazli nekolik mega a pak se divili, ze jim prisel jen firmware smajlík
11. 3. 2020 16:14
Upraveno 16:15
0 0
Původně napsal Maxifavos
Dvora:Tak některé 307 WRC měli myslím dokonce jen 4 kvalty nebo to skončilo jen u testů to už nevím,ale mám dojem že někde jsem to četl kdysi dávno
Myslím že 307 WRC skutečně začínala s 4kvaltem. U turbomotorů ztráta 6. kvaltu nebude zas tak tragická. Samozřejmě dvoulitry měly větší výkonový potenciál a menší restriktor, což vyústilo v téměř konstantní výkon v širokém pásmu. Pak i s tím 4kvaltem to mohlo jet stejně jak s 6° ve většině situací, s bonusem větší robustnosti.
11. 3. 2020 16:45
Upraveno 16:51
0 0
Já vám nevím, ale mě to nové značení nejde totálně na kokos. To je zjednodušení jako noha. Představte si nadpis v novinách např.: Filip Mareš s Fabií Rally2 po odstoupení z WRC 3 pokračuje díky Rally 2. Nebo v původním: Filip Mareš s Fabií R5 po odstoupení z WRC 2 pokračuje díky Superrally. Pro nezasvěcený lidi asi řehole. smajlík
Když už chtěli nový značení, tak měli nechat RC1, RC2 atd, nebo opačně R1, R2... ale rozhodně nechat WRC stále WRC (World Rally Car) !! smajlík
11. 3. 2020 18:37
0 0
Původně napsal Zajda
Původně napsal Maxifavos
Dvora:Tak některé 307 WRC měli myslím dokonce jen 4 kvalty nebo to skončilo jen u testů to už nevím,ale mám dojem že někde jsem to četl kdysi dávno
Myslím že 307 WRC skutečně začínala s 4kvaltem. U turbomotorů ztráta 6. kvaltu nebude zas tak tragická. Samozřejmě dvoulitry měly větší výkonový potenciál a menší restriktor, což vyústilo v téměř konstantní výkon v širokém pásmu. Pak i s tím 4kvaltem to mohlo jet stejně jak s 6° ve většině situací, s bonusem větší robustnosti.
Bohužel ta robustnost nějak nevyšla, většina odstoupení 307 byla na převodovky.
11. 3. 2020 19:38
0 0
Pokud si dobře pamatuji, dělal se v té době nějaký průzkum četnosti řazení a 4-kvaltová převodovka P 307 z tohoto vycházela naprosto nejhůř, tedy muselo se řadit cca o 25% častěji, než u 6-ti stupňové skříně, slepá ulička...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama