Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 3. 2020 12:36 − 6792× − 13

Rally auto podle Jirky Babici?

S jistou mírou nadsázky by tak šlo popsat koncept speciálů Rally3, které mají být nejdostupnější soutěžní čtyřkolkou podle FIA Pyramidy.

Když se podrobně podíváme na první detailnější informace ohledně technických parametrů budoucích speciálů Rally3, můžeme je glosovat přirovnáním ke svému času populárnímu televiznímu kuchaři Jirkovi Babicovi, který taktéž míchal, nahrazoval až z toho něco vylezlo. No a právě za použití autorské hyperboly lze říct, že recept na auto Rally3 je následující: Vezmeme jednu "erdvojku" (nebo dnes nově "rallyčtyřku"), přidáme k tomu nějakou tu poloosu, pořádně zamícháme se sériovými díly a výsledkem je čerstvá a chutná Rally3. Tyto speciály by dle informací z posledního zasedání Světové rady motorsportu měly na scénu vstoupit už v příštím roce a stát se potřebnou náhradou velkých eNek, které už dlouhé roky dožívají, protože například takový Lancer Evo IX byl homologován již před dlouhými 15 roky.


Základ pro vozy Rally3 budou speciály Rally4

A nyní se již ve vší serióznosti pojďme na nové Rally3 podívat. Jaké tedy budou ony základní charakteristiky speciálů?

  • Homologace od 1. ledna 2021
  • Značky zajisti konverzi karoserie z dvoukolky na čtyřkolku
  • Společné díly pro přední a zadní nápravu (ramena, tlumiče, brzdové třmeny) kvůli redukci nákladů
  • Auto nebude rozšířeno proti sérii (rozdíl oproti Rally2 speciálům, které jsou širší)
  • Sériová karoserie (tj. půjde použít sériové nárazníky apod. koupené u lokálního prodejce autodílů)
  • Tvarově jednoduchá palivová nádrž, umístěná výše ve voze kvůli snazšímu návrhu a nižší ceně
  • Pouze jeden poměr převodů do převodovky a dvě možnosti převodů v diferenciálu

Všechny speciály homologované v rámci třídy Rally3 budou mít jednotnou váhu 1180 kilogramů a výkon budou mít 210 koní, které budou zajištěny restriktorem turba. Cenový strop je na auta nastaven na částku 100 000 € za auto, které je dodáno v takovém stavu, že může rovno na start. Jérôme Roussel, zodpovědný u FIA za regionální rally k nové kategorii dodal: "Zaznamenali jsme velký zájem o kategorii, zejména z oblasti Blízkého východu. Líbí se jim koncept auta, které je cenově výhodné, jednoduché na údržbu a přívětivé k provozu, protože nemusíte ke každému startu volat inženýra. Chtějí podporovat novou generaci jezdců a vozy Rally3 jim přijdou jako vhodná platforma."

Komentářů celkem: 13
11. 3. 2020 14:11
0 0
Já nevím,ale to ve FIA věří že výrobci,tedy automobilky udělají konverzi kastle z dvoukolky na čtyřkolku při ceně 100 000 Eur za kompletní auto ? Zrovna tohle se mne jeví jako věc která celou tu kategorii položí, protože to nebude finančně výhodné pro výrobce
11. 3. 2020 14:58
0 0
210HP na 4WD? To bude liny...
11. 3. 2020 16:20
0 0
Kenny_pce a celkovou váhu auta máte kde, když už to takhle střílte od stolu?
11. 3. 2020 16:38
0 0
V poslednim odstavci. A nevykej mi tady. smajlík
11. 3. 2020 17:10
1 0
To je zas tříd takhle po slejzáku od FIA. Komu to chtěj všechno prodávat? Po bývalých WRC a R5 je tu ještě místo pro "levné" čtyřkolky, ale max jedna třída. Tak ať radši zaměří svoje síly na bývalé R4, dnešní Rally2 kit a na další ať se už vys****. Já bych mnohem radši viděl Rally3 jako dvoukolku "pro dospělé". Něco jako nástupce R3, ale třeba výkonnější, lehčí, širší bodykit a nějaký rozumný cenový strop. A pokud možno aby to lítalo jako kdysi F2 kity !! smajlíksmajlík
11. 3. 2020 18:24
0 0
Kromě toho, že to vůbec nepojede a bude to blbě vypadat, má to i nějakou výhodu proti R2?
11. 3. 2020 19:36
0 0
Mohl by někdo znalý nastřelit, jak to asi bude vypadat mezi R4 kitem od Orica, OpenN a tímhle co do rychlosti a nákladů? Jako chápu že tohle bude nejníže co se výkonu týče, ale bude mít vůbec smysl to pořizovat (to nemyslím jakkoli pejorativně). Už se v tom začínám ztrácet. smajlík
11. 3. 2020 20:08
0 0
AE86 R4 od Orecy používá motor Peugeot 308 GTI 263 PS/1230 kg,transmise jsou R5kové tuším Open N je motor z Mitsubishi Lancer Evo takže výkonově na tom bude lépe, hmotnost netuším,tohle by mělo mít 210 PS/1180 kg. Co do pořízení mne po shlédnutí stránek Dytka vychází Open N protože Dytkova Fiesta kompletní připravená startuje na 49500 Eur což je polovina ceny téhle novinky. Tohle bude levnější skrz díly kastle atd protože to bude série co jde koupit nedejbože aj v Autokelly smajlík
11. 3. 2020 20:12
0 0
No těžko říct, jak to bude, ale na Blízkém východě je asi zajímají čtyřkolky vzhledem k povrchu-šotolině, ne? Tam asi čtyři kola hrabou líp než dvě. Asi nejlíp by mohli hodnotit ve Francii, tam už si vyzkoušeli čtyřkolkový Saxa T4. Mělo to cca 160 koni, jestli se nepletu, ale nevim a nemuzu dohledat, jak na tom byly vahove.
11. 3. 2020 20:45
0 0
Myslím, že těch Saxech byl článek v Rally. Kdybych m3l čas, tak to najdu. Myslím, že to bylo v roce 2003.
11. 3. 2020 21:24
0 0
Medvěd ty Saxa měli minimální váhu 1000 kg
11. 3. 2020 21:49
0 0
Otazka je:pořizovací cena versus provozní náklady.Jestli R3 nebo Dytko.A to už si musí řešit každý sám.
12. 3. 2020 12:11
0 1
210 PS? WTF? smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama