Rally auto podle Jirky Babici?
Když se podrobně podíváme na první detailnější informace ohledně technických parametrů budoucích speciálů Rally3, můžeme je glosovat přirovnáním ke svému času populárnímu televiznímu kuchaři Jirkovi Babicovi, který taktéž míchal, nahrazoval až z toho něco vylezlo. No a právě za použití autorské hyperboly lze říct, že recept na auto Rally3 je následující: Vezmeme jednu "erdvojku" (nebo dnes nově "rallyčtyřku"), přidáme k tomu nějakou tu poloosu, pořádně zamícháme se sériovými díly a výsledkem je čerstvá a chutná Rally3. Tyto speciály by dle informací z posledního zasedání Světové rady motorsportu měly na scénu vstoupit už v příštím roce a stát se potřebnou náhradou velkých eNek, které už dlouhé roky dožívají, protože například takový Lancer Evo IX byl homologován již před dlouhými 15 roky.
Základ pro vozy Rally3 budou speciály Rally4
A nyní se již ve vší serióznosti pojďme na nové Rally3 podívat. Jaké tedy budou ony základní charakteristiky speciálů?
- Homologace od 1. ledna 2021
- Značky zajisti konverzi karoserie z dvoukolky na čtyřkolku
- Společné díly pro přední a zadní nápravu (ramena, tlumiče, brzdové třmeny) kvůli redukci nákladů
- Auto nebude rozšířeno proti sérii (rozdíl oproti Rally2 speciálům, které jsou širší)
- Sériová karoserie (tj. půjde použít sériové nárazníky apod. koupené u lokálního prodejce autodílů)
- Tvarově jednoduchá palivová nádrž, umístěná výše ve voze kvůli snazšímu návrhu a nižší ceně
- Pouze jeden poměr převodů do převodovky a dvě možnosti převodů v diferenciálu
Všechny speciály homologované v rámci třídy Rally3 budou mít jednotnou váhu 1180 kilogramů a výkon budou mít 210 koní, které budou zajištěny restriktorem turba. Cenový strop je na auta nastaven na částku 100 000 € za auto, které je dodáno v takovém stavu, že může rovno na start. Jérôme Roussel, zodpovědný u FIA za regionální rally k nové kategorii dodal: "Zaznamenali jsme velký zájem o kategorii, zejména z oblasti Blízkého východu. Líbí se jim koncept auta, které je cenově výhodné, jednoduché na údržbu a přívětivé k provozu, protože nemusíte ke každému startu volat inženýra. Chtějí podporovat novou generaci jezdců a vozy Rally3 jim přijdou jako vhodná platforma."