Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 3. 2020 09:04 − 13814× − 26

T. Neuville: Nová auta budou sráči

Thierry Neuville se netěší na novou generaci vozů WRC, pro kterou navíc nemá přívětivého slova.

Pokud kvůli aktuálním pandemickým opatřením nedojde k nějakým úpravám harmonogramu zavedení nových vozů WRC nebo konci angažmá týmů, tak by od roku 2022 měla nastoupit do akce nová generace vozů WRC, která přinese jednodušší techniku, která by však dle slov odpovědných na FIA měla nadále slibovat stejný divácký zážitek. No, ale ne všichni jsou s představenými parametry vozů spokojení, například "princ Charles MS" Thierry Neuville nový koncept poměrně ostře kritizuje a myslí si, že nová generace nebude tak atraktivní pro jezdce. S trochou nadsázky můžeme říct, že někteří vidí opakování sezóny 1987, kdy po zákazu sk. B a po nástupu vozů sk. A mnozí tvrdili, že jde o konec rally.

"Na rovinu jsem se ptal našeho šéfa, zda s těmito sračkoidními pravidly souhlasil a vypadá to, že jo. Snižování nákladů způsobí, že auto bude po technické stránce méně zajímavé – budeme mít zase jen pět kvaltů, žádný centrální diferenciál, méně aera, menší zdvih zavěšení, nevidím důvod, proč tohle zavádět," říká Thierry Neuville a pokračuje v kritice nového konceptu vozů, "před třemi roky se rozhodlo vozy WRC opepřit a pořádně MS oživit a zafungovalo to skvěle. Jak ze stránky propagace, tak divácké podívané, nechci, abychom teď šli do vozů ve stylu R5 plus. Nejsem si jistý, jestli ty nové auta vůbec chci řídit, ale to se uvidí," dodává vítěz letošní Rallye Monte Carlo.

Šéf Hyundai motorsportu Andrea Adamo, jak už naznačil Thierry Neuville, proti novým technickým regulím vozů WRC od roku 2022 neprotestuje a diplomaticky dodává: "Je to jasně dané, pravidla se dohodla mezi FIA a výrobci, takže regule jsou takové, jaké byly dohodnuty." Zajímavý náhled na problematiku pak doplnil šéf WRC operací M-Sportu Rich Millener, který se rozhovořil na téma cen některých dílů: "Pro příklad hydraulický systém stojí 40 000 Ł a myslím si, že i bez něj budeme schopní divákům nabídnout zajímavé závodění, které je bude bavit. Ve WRC nemůžeme jít stylem Formule-E, kde si výrobce v podstatě jen nalepí znak na dodané auto, pořád tu musí zůstat specializovaní inženýři a podobnost k civilním modelům, ale na náklady je potřeba myslet, aby se v horizontu pár let povedlo mít v šampionátu 4 až pět značek. "

Komentářů celkem: 26
18. 3. 2020 08:34
Upraveno 08:35
1 0
Jestli mohu, tak bych se taky vtrousil se svou kapkou do diskuse. Už něco pamatuji, ale nejsem tak kovaný odborník jako celá řada z místních. Pamatuji i dobu, kdy na tratích kralovali takoví jako Sandro Munari a Björn Waldegård, potkal jsem na jedné naší soutěži i Vladimíra Hubáčka, takže těch různých aut jsem měl možnost zaznamenat celkem dost. Kategorie B byla sice možná jiná liga, ale byla to vražedná auta. Jeden z jezdců Lancie před havárií Toivonena hovořil s vedením týmu a říkal jim, že by se nerad v tom autě zabil. Na to mu odpověděli, že ať si jde, protože před branou čeká celá řada dalších pilotů, kteří se zabijí rádi. A o to možná jde. Asi už jsem starý, protože nechci vidět zbytečně umírat další piloty. Vím že motoristický sport je nebezpečný a riziko je v něm dost vysoké. Je ale třeba se snažit rizika mírnit a lepší ovladatelnost aut k nim patří. Nač je mi šestisetkoňská bestie, když její výkon nedokážu efektivně přenést na vozovku a permanentně jsem jednou nohou v hrobě? To možná nehovoří ani tak o kvalitní pilotáži jako o absenci pudu sebezáchovy. Proto Thieryho chápu a byť ho nemusím, plně s ním souhlasím.
P.S. Kuře, zase fajn článek. Psal jsi že jsi hotentot, ale v tom případě hotentot s citem pro psaní a myšlenkou v každém článku. Kéž bych to uměl. To Ti vzkazuje jeden počítačový troglodyt.smajlík
18. 3. 2020 09:19
Upraveno 09:25
1 0
Pepan: Trochu s tebou nesouhlasím. Ano, 600 koní je opravdu zbytečně moc, to se vážně těžko přenáší na vozovku. Ale ochota se zabít myslím nesouvisí s počtem koní. Zabít se dá i v Trabantu s 26 koňmi. To samé co se týká podvozku, přilnavosti nebo třeba gripu (takový hezký, módní výraz). To, že vůz líp sedí, má jen jediný důsledek - zvýšení rychlosti na nerovném povrchu, v zatáčkách, skocích. Takže jakákoliv chyba, jak jezdecká, tak technická, má za následek havárii ve vyšší rychlosti, než s tím levným, "mizerným" podvozkem...
Ještě dodatek: Každý jezdec na základě svých schopností a zkušeností ví, kam až může zajít s tím kterým vozem, podle použité techniky. Viz zmiňovaný start Thierryho s Corsou.
18. 3. 2020 09:20
0 0
Se mi líbí, jak je od prvního příspěvku řešeno, co že to Kuře zase napsal za slovíčka. Doporučuji zkusit napsat článek pod pseudonymem. Třeba alergie některých na kuřecí články odezní. smajlíksmajlíksmajlíksmajlík No ale k autům. Nikdy jsem se netajil neláskou k posledním WRCům. Není to žádný odpor, zášť, estetický problém ale jen prostě si myslím, že už jsou tato auta svým výkonem nejen motorovým ale i aerodynamickým a podvozkovým na hraně lidských schopností. Piloti dnes sedí na žiletce a balancují na tenké hraně. Je spíše otázkou náhody, na kterou stranu spadnou. Posouvat se po žiletce dále je možné jenom po mikro kousíčkách protože hrozí, že si už opravdu tu prdel naříznou. Já současná WRCa považuji za nebezpečná nejen pro piloty ale i pro diváky. Lituji, že jsem nebyl v Polsku se podívat a děkuji, že bylo zrušené. Z některých, zejména privátních záběru, mrazí. Z poslední Tanakovy havarie mám velmi stísněný pocit. Ten kluk měl z prdele kliku, že letěl tam kam letěl. Být tam skála nebo stromy tak nevím jestli by bojoval o další titul. Předně bylo ale vidět jak na hraně jedou piloti se současnými auty a jak málo stačí k tomu, aby bylo auto za hranou. Bohužel možnosti podvozků a aerokitů jim dávají možná až velký pocit schopností a důvěry. Z tady takových aut už jde docela strach. Za takovou hromadu financí už je to kosmický sport co do peněz i do rychlosti. Srovnávání průměrů loňských a letošních není zrovna relevantní. Sám vím, že po přečtení rychlostky si zapíšu čas do rozpisu a divím se proč jsme pomalejší než loni a přitom to tak nevypadalo. Nelze to jen tak srovnávat. Podmínky jsou každý rok trochu jiné. Omezení současných WRC vcelku schvaluji ale nesouhlasím s baterkama. Jenom to ne. smajlíksmajlík
18. 3. 2020 09:35
0 0
Nejsem vůbec fanouškem T. Neuvilla ale po technické stránce věci má naprostou pravdu...
18. 3. 2020 11:25
1 0
Formule do lesa nepatří.
18. 3. 2020 18:36
0 0
Původně napsal bdX
Formule do lesa nepatří.
Formula-E patří do šrotu tak o čem se bavíme smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama