T. Neuville: Nová auta budou sráči
Pokud kvůli aktuálním pandemickým opatřením nedojde k nějakým úpravám harmonogramu zavedení nových vozů WRC nebo konci angažmá týmů, tak by od roku 2022 měla nastoupit do akce nová generace vozů WRC, která přinese jednodušší techniku, která by však dle slov odpovědných na FIA měla nadále slibovat stejný divácký zážitek. No, ale ne všichni jsou s představenými parametry vozů spokojení, například "princ Charles MS" Thierry Neuville nový koncept poměrně ostře kritizuje a myslí si, že nová generace nebude tak atraktivní pro jezdce. S trochou nadsázky můžeme říct, že někteří vidí opakování sezóny 1987, kdy po zákazu sk. B a po nástupu vozů sk. A mnozí tvrdili, že jde o konec rally.
"Na rovinu jsem se ptal našeho šéfa, zda s těmito sračkoidními pravidly souhlasil a vypadá to, že jo. Snižování nákladů způsobí, že auto bude po technické stránce méně zajímavé – budeme mít zase jen pět kvaltů, žádný centrální diferenciál, méně aera, menší zdvih zavěšení, nevidím důvod, proč tohle zavádět," říká Thierry Neuville a pokračuje v kritice nového konceptu vozů, "před třemi roky se rozhodlo vozy WRC opepřit a pořádně MS oživit a zafungovalo to skvěle. Jak ze stránky propagace, tak divácké podívané, nechci, abychom teď šli do vozů ve stylu R5 plus. Nejsem si jistý, jestli ty nové auta vůbec chci řídit, ale to se uvidí," dodává vítěz letošní Rallye Monte Carlo.
Šéf Hyundai motorsportu Andrea Adamo, jak už naznačil Thierry Neuville, proti novým technickým regulím vozů WRC od roku 2022 neprotestuje a diplomaticky dodává: "Je to jasně dané, pravidla se dohodla mezi FIA a výrobci, takže regule jsou takové, jaké byly dohodnuty." Zajímavý náhled na problematiku pak doplnil šéf WRC operací M-Sportu Rich Millener, který se rozhovořil na téma cen některých dílů: "Pro příklad hydraulický systém stojí 40 000 Ł a myslím si, že i bez něj budeme schopní divákům nabídnout zajímavé závodění, které je bude bavit. Ve WRC nemůžeme jít stylem Formule-E, kde si výrobce v podstatě jen nalepí znak na dodané auto, pořád tu musí zůstat specializovaní inženýři a podobnost k civilním modelům, ale na náklady je potřeba myslet, aby se v horizontu pár let povedlo mít v šampionátu 4 až pět značek. "
P.S. Kuře, zase fajn článek. Psal jsi že jsi hotentot, ale v tom případě hotentot s citem pro psaní a myšlenkou v každém článku. Kéž bych to uměl. To Ti vzkazuje jeden počítačový troglodyt.
Ještě dodatek: Každý jezdec na základě svých schopností a zkušeností ví, kam až může zajít s tím kterým vozem, podle použité techniky. Viz zmiňovaný start Thierryho s Corsou.
Formule do lesa nepatří.