Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
28. 3. 2020 19:56 − 3895× − 2

Na sever!

Švédská rally musí po letošním fiasku se sněhem řešit, kam se přesunout, aby bílá nadílka nebyla jen reliktem minulosti.

Jestliže se v hitovce od Kabátů, kterou zmiňuje nadpis, hledají na severu řeky plný ryb, tak v případě Švédské rally se na severu budou hledat jiné komodity, konkrétně sníh, kterého se v letošním ročníku soutěži zrovna nedostávalo. Když si uděláme malé připomenutí, tak soutěž se sídlem v Torsby skončila jako troska, jelikož původní harmonogram byl zredukován na 11 vložek a i z tohoto počtu byly ještě další dvě zrušeny, takže výsledkem bylo nějakých 150 ostrých kilometrů. A jak dokazovaly fotky, nebýt rallyplatů na dveřích soutěžních speciálů, místy by se jen velmi těžko odhadovalo, že se jela zimní soutěž MS. Letošní nedostatek sněhu tedy organizátory motivoval k tomu, aby se začali zabývat otázkou přesunu své soutěže, byť příští rok se ještě pojede v současné lokalitě, ale ročník 2022 a dál by mohly dojít až tam na sever.

Jak serveru DirtFish popisuje šéf soutěže Glenn Olsson, prvním krokem, který organizátoři dělají je, že vůbec mapují sněhovou situaci a kde by byla možnost jejich soutěž umístit. "Nejprve jsem si chtěli vytipovat, kde je sníh. Nyní jednáme s jednotlivými regiony, zda by měli zájem hostit soutěž a jaké u nich v zimě bývají sněhové podmínky. Před tím, než začneme řešit sportovní nebo obchodní stránku soutěže, musíme najít lokalitu, kde bude sníh." říká Glenn Olsson. Jedním z regionů, které se v souvislosti se stěhováním zmiňují je Östersund, který leží necelých 500 kilometrů severněji něž Torsby. Avšak v hledáčku jsou i další regiony, protože jak už zmínil Olsson, sníh je důležitý, ale bez infrastruktury to také nejde.

"Musíme si také vyhodnotit, kolik diváků můžeme v nových lokalitách čekat. Čím víc na sever půjdeme, tím dál budou muset diváci cestovat. To si musíme vyhodnotit a zjistit, zda bude pro sponzory rentabilní podporovat naši soutěž. Dále musíme analyzovat ubytovací kapacity a jak vzdáleny by byly od servisní zóny. Nejde jen o to, kolik lůžek by bylo k dispozici, ale zda bychom je mohli pro rally použít. No a nelze opomenout sportovní stránku věci. Musíme mít takovou lokalitu servisu, aby nebyl mimo trať soutěže, potřebujeme dobrou dopravní infrastrukturu a dobrovolníky pro pomoc s organizací. Jen pořadatelů potřebujeme 3500 a bez nich soutěž pořádat nejde, takže všechny tyto věci musíme vyhodnotit až budeme vybírat potenciální novou lokalitu," doplňuje k plánům organizačního týmu Švédské rally Glenn Olsson.

Již na začátku textu jsme naznačili, že stěhování je v plánu až od sezóny 2022, příští rok i přes riziko opakování tristní sněhové situace bude Švédská rally opět v Torsby. Co je příčinou? Jako obvykle, za vším hledejme peníze. "Před tím, než se začneme stěhovat, musíme vše domluvit se sponzory. Pokud by přišel velký sponzor, který by dal na stůl peníze, tak možná bychom mohli rally přesunout hned, ale musíme být realisté a nelze moc čekat, že by za současné situace přišla nějaká firma s tím, že chce do soutěže výrazně investovat. Proto si myslím, že není realistické se příští rok stěhovat z Torsby. Pro příští rok máme smlouvu na účast v MS, takže nějak to v Torsby vymyslíme. To je náš krátkodobý úkol, pak můžeme začít řešit dlouhodobé plány počínaje rokem 2022, "uzavírá ředitel Švédské rally.

Komentářů celkem: 2
28. 3. 2020 21:30
0 0
No nevím.Ale asi těch sponzorů pro rally v příštích letech moc nebude.Aby byli vůbec nějací.A to myslím kdekoliv ve světě a ne jen Švédsko ale i u nás.Aby to nedopadlo že se pár rally uspořádá jak kdysi vznikla Kopná(neumím hledat ale nějaký článek tady proběhl) no a třeba se zas začnou auta tvořit i v gárážích páč "love" na víc nebudou a kapánek se vrátíme do pravěku.I když jsem optimista tak to začínám vidět černě.
Fox
28. 3. 2020 22:22
0 0
Auta šla tvořit v garážích kdysi dávno, podle starých, (asi tedy špatných) předpisů, kdy byl homologován sériový model a ten se dal upravit od "skoro nijak" až po maximální využití povolených úprav. Dnes, kdy jsou do posledního šroubku a podložky homologovány speciály do konkrétní skupiny to už bohužel nejde...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!