16. 6. 2006 00:00 − 2215× − 2

Petákův maratón šesti soutěží

Od Rallye Matador na konci dubna absolvoval Josef Peták pět soutěží včetně jednoho rallysprintu.

TISKOVÁ INFORMACE CZECH NATIONAL HROCH RALLY TEAM

Od Rallye Matador na konci dubna absolvoval Josef Peták pět soutěží včetně jednoho rallysprintu. Zatímco na horkém sedadle se prostřídala Alena Benešová s Liborem Joskou, Pepík musel svou práci za volantem zvládnout sám.

Dva týdny po havárii v Hustopečích čekal na Pepíka a jeho opravené clio start v Púchově. Kdo Josefa zná, tak ví, že poté, co se v pátek spustil déšť, měl po náladě. Ne proto že by na vodě neuměl jezdit, ale proto, že voda sebou nesla další komplikace a zvýšené riziko poškození vozu. A právě to si tým nemohl dovolit, protože rovnou z Púchova se vyráželo na Hella Rally do Slovinska. Ale zpátky do Púchova deváté místo absolutně a druhé ve skupině A, proto bylo výsledkem kompromisu. Sám Pepík k tomu říká: „S výsledkem jsem spokojený, s výkonem vůbec. Mé pocity jsou takové nic moc,“ okomentoval svým typickým způsobem první bodovaný výsledek v celkové klasifikaci a postup do čela tabulky ve skupině A.

Ve Slovinsku s Alenou vybojovali body za sedmé místo v Evropském poháru a přidali stříbrný věnec za druhé místo mezi áčky. Na oslavy nebyl čas, protože hned další víkend je čekal sprint v Tišnově. Tam Alenu Benešovou vystřídal tradiční sprintový spolujezdec Libor Joska. Ani tentokrát si neužili svezení po suchém asfaltu. Průtrž mračen před poslední serií rychlostních zkoušek pořádně míchala pořadím. Pepík s Liborem jízdou na slicku v potocích vody a mezi kroupami, ztratili průběžně šestou příčku a dokonce i vedení ve skupině A. Ze vcelku jasného vedení byl najednou infarktový závěr. Druhým nejrychlejším časem absolutně se nakonec dokázali opět před Luboše Minaříka, který se skvělou jízdou pochopitelně snažil vedení udržet, dostali a v cíli pak obsadili i osmou příčku celkově. Útok na Minaříkovo průběžné vedení však museli odložit minimálně do Pačejova. Zatím jsou na třetím místě.


Foto: Petr Frýba

Dva týdny zbývající do startu Rallye Český Krumlov chtěl Pepík původně věnovat své rehabilitaci, ale přednost dostalo srdce Renaultu Clio S1600 a tak se na šest dní vyráželo do Francie. Mechanici zatím na autě důkladné pracovali. Šéfmechanik Petr Cibulka na dotaz, zda měl nějaký den volna, odpověděl se smíchem:. „Měl jsem jeden den volno, tak jsem si dával dohromady své soukromé auto, takže z dílny jsem stejně nevyšel.“

V Českém Krumlově jezdil Pepík, opět navigovaný Alenou, navzdory dešti časy v první desítce, takže první etapu končili na sedmém místě celkového pořadí a šestém v MMČR. Mezi áčky měli dvouminutový náskok před Fryczem. V sobotu si vedení v áčkách pohlídali a poté, co odstoupil Miroslav Cais, dojeli pohodlně do cíle na stejné pozici, na jaké ráno odstartovali. Neznamená to však, že by se nějak loudali a jeli údržbu, to by totiž nezajeli na Přídolí třetí a čtvrtý nejrychlejší čas. Na cílové rampě pak byl Pepík poprvé viditelně spokojen. „Již ve Slovinsku nám to docela šlo. Proti domácím, kteří tam znají každý kámen se závodí dost těžko, takže nás výsledek z Hella Rallye těšil. V Tišnově zamíchalo pořadím počasí. Museli jsme pak s Lubošem Minaříkem závodit a narozdíl od Hustopečí to dopadlo dobře. Krumlov nám již vyšel dobře a jsem rád, že vydrželo i auto. Musím proto poděkovat mechanikům, kteří mají za sebou obrovský maratón několika soutěží v jednom kuse. Letošní Krumlov byl nejtěžší za celou dobu co jezdím. V pátek byly extrémní podmínky a v sobotu jsme museli čichat dopředu, kde bude voda a kde sucho. Poslední rundu jsme již jeli opatrně protože opět zapršelo a neměli jsme dobře obuto. Měl jsem také na paměti že odjíždíme do Chorvatska.“ Pepíkova slova ještě doplnila Alena: „Bylo to těžké hlavně včera, ale ani dnes jsme si nemohli vydechnout, protože se měnily povrchy.“


Foto: Petr Frýba

Jak již Josef Peták naznačil, jeho zatím posledním startem byla INA Croatia Delta Rallye. Tam se v silné domácí, ale i české konkurenci pohybovali kolem šestého místa. To platilo do šesté ze sedmi pátečních rychlostních zkoušek. Pak přišel defekt a výměna kola sebou přinesla ztrátu čtyř minut a také šance na zisk evropských bodů. Rozhodli se proto dál nepokračovat. „Výměna kola nás hodně zdržela a dost jsme se v pořadí propadli. Večer jsme proto svolali válečnou poradu a rozhodli se odstoupit. Měli jsme za sebou maratón šesti soutěží během necelých dvou měsíců, tak jsme nechtěli riskovat. Říkám to na rovinu, protože to tak je. Kdyby byla ještě šance na body, prali bychom se, ale takto bychom při stíhačce jen riskovali poškození auta,“ přiznal Pepík.

Po dvou týdnech volna čeká Josefa Petáka Rallye Agropa Pačejov a jako bonus s největší pravděpodobností i příjemné letní počasí. Konečně se tedy s Liborem Joskou svezou na suchu a budou moci spolu předvést divákům co vše jejich clio na asfaltu umí.

Komentářů celkem: 2
Miiichal
16. 6. 2006 18:33
0 0
Tak Pepo,jen tak dál....Držím palce
Anonym IP:217.197.144.98
20. 6. 2006 14:02
0 0
Na Romana Odložilíka ale přece jenom nemá.....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!