Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 4. 2020 08:28 − 4764× − 0

Toyota bez výjimky ze zákazu testování

Toyota připravuje pro příští rok nový Yaris WRC, avšak její přípravu narušil současný stav zákazu testů.


Buďte doma platí i pro týmy z MS, jelikož FIA již dříve minimálně do konce května zakázala týmům jakékoliv testování, aby se eliminovaly možné výhody, které by měly týmy sídlící v zemích s volnějšími opatřeními oproti týmům ze zemí, kde jsou opatření přísnější. Nejvíce toto opatření dopadlo na Toyota Gazoo Racing, který pro nadcházející sezónu připravuje nový Yaris založený na novince Yaris GR, avšak bez testů je tým v obtížné situaci. A výjimka od FIA nebude, protože pravidla mají platit pro všechny stejně bez ohledu na to, zda se rozhodne nasadit nový vůz.


Foto: Henri Vuorinen Photography

Jak však informuje server DirtFish v zákulisí se nadále tým z finské Puuppoly snažil nějaké řešené s FIA vymyslet, avšak obejítí regule se nepodařilo a do konce května tak nový Yaris WRC bude stát v garáži. Poměrně nekompromisně situaci zhodnotil Yves Matton: "Žádné výjimky. V zájmu šampionátu je, aby nikdo v době pandemie nezískal výhodu oproti ostatním týmům. Proto jsme přijali rozhodnutí o zákazu testování a nechali jej schválit Světovou radou motorsportu. Vzhledem k vyhlášení stavu nouze v Japonsku se nyní může změnit situace Toyoty. Uvidíme, co to přinese, ale myslím si že samotný zákaz veškerého testování byl dobrý nápad. Chápu snahy Toyoty stran nového auta z marketingového hlediska, ale současně rozumím zbývajícím týmům, které testovat nemohou. Vím, že testy nového auta přinesou poznatky aplikovatelné i na současné auto. Pokud je pak dokážete na současné auto dostat, tak získáte oproti konkurenci výhodu," uzavírá Yves Matton zodpovědný za rally u FIA.

Podle očekávání se nikdo z TGR k situaci nechce oficiálně vyjádřit, jak David Evans ve svém článku cituje jeden ze svých zdrojů, možnost testování až od června či později značně komplikuje přípravu nového auta: "Pohled na kalendář svádí k tomu si říct, jo, když začneme testovat v červnu nebo červenci, tak máme dost času na přípravu auta pro 2021. Ale to není. Co vím, tak tým nadále pracuje na vývoji jednotlivých dílů. Ale tyto potřebujete zkoušet, upravovat a případně znovu navrhnout. A to je klíčový problém. Jakmile spolupracujete s externími dodavateli, tak nemáte pod kontrolou časový aspekt a díly mohou být pozdě. Navíc nyní každý dodavatel funguje v jiném režimu. Někde úplně zavřeli, někde nějak fungují. Pokud jste spoléhali na zavřeného výrobce, tak nyní musíte v extrémním případě dělat kompromisy a měnit design auta."


Foto: Henri Vuorinen Photography

Je tedy otázkou, jak vše dopadne, protože doposud z Japonska znělo, že sezóna 2021 buď s novým GR Yarisem WRC nebo nic. Vedení značky totiž nechce vidět svůj tovární tým závodit s modelem, který již nesjíždí z výrobní linky a nejde koupit v autobazarech. Hrozí tedy riziko, že by Toyota příští rok nejela? Nebo pojede neoficiálně podobně jako Citroen v roce 2016? Nebo to bude úplně jinak? A co na tom Jan Tleskač? To si budeme muset, jak se asi dá očekávat, počkat, co přinesou nadcházející dny a týdny.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!