Kuře říká: Což takhle dát si dotazník?!
EDIT: Ještě si to jednou posunu nahoru, díky všem, co zatím vyplnili, ale pokud mohu být smělý, potřeboval bych ještě nějaké respondenty za Hustopeče a popř. Valašsku, kde mám míň, než u ostatních podniků. Předem díky :)
Je tomu již pár roků, co jsem ještě pro potřeby diplomky rozjel dotazníkové šetření o preferencích a zvycích návštěvníků Barumky a od té doby mi to nějak zůstalo a dotazník tu potkáváte dál, protože člověk podlehl pozlátku dalších písmenek u jména a co by pro ně neudělal? Třeba připravil výzkum na komplet český mistrák :) A právě proto vám dnes přináším tento článek (a hlavně dotazník níže), který by mi měl pomoci přinést potřebná data o ostatních českých velkých soutěžích plus Pačívu, jelikož po Barumce a propagačních aspektech motorsportu jsem si řekl, že třetí část práce bude sestávat z pohledu na zbývající české soutěže, protože na základě dat ze zahraničí o národních soutěžích věřím, že i u nás mohou data ukázat, jak velký přínos tyhle podniky mají pro hostitelský region a jak významnou roli hrají soutěže pro cestovní ruch v regionech.
No a abych vás trošku nalákal, proč dotazník vyplnit, tak přidám pár zajímavostí z dosavadních výstupů. Jak totiž ukázaly dosavadní výzkumy, tak v případě Barumky platí, že kdyby se nejelo, tak více jak polovina lidí, co se na konci srpna pohybuje na Zlínsku, by byla někde jinde, protože rally je pro ně jediným důvodem, proč přijet a naopak lze říct, že ti, co se Barumky účastnili, vykazovali vyšší tendenci k tomu se na Zlínsko podívat někdy mimo rally (více jak polovina respondentů účastnících se BCRZ) a pokochat se jinými atraktivitami jako jsou příroda nebo ZOO v Lešné. Z hlediska cestovního ruchu se pak dá říct, že Barumka hraje význam i pro poskytovatele ubytovacích kapacit, jelikož třetina respondentů zaplní hotely a další ubytovací zařízení v regionu a samozřejmě nesmí chybět zmínka o stravování, anžto rallyklobása patří mezi velmi oblíbený pokrm.
Díky tomu, že už mám malilinkou časovou řadu, tak lze sledovat rozdíly v závislosti na počasí a proto si tady můžeme dále říct, že fanoušci rally nejsou rozhodně z cukru, jelikož v pršavém ročníku 2018 nedošlo k významným změnám v chování, jelikož nikdo moc nezkracoval svůj pobyt na rally, paradoxně ví chodili k vložkám pěšky (ale to je jen otázka domácích, kterým se asi nechtělo špinit auto :)) a rallyklobása ustoupila restauracím. Celkově to dopadlo tak, že návštěvníci utratili víc než minulé roky, což je ostatně trend, který můžeme sledovat dlouhodobě (jsa geograf a ne ekonom, pomíjím pro tuto chvíli vliv inflace a růstu ekonomiky…). No a perlička na závěr, jak ukázal druhý výzkum spojený se značkami a rally (kdyby někdo chtěl, může vyplnit tady), fanoušci motorsportu rádi volí značky, které na rally slyší a například kupují saláty od Varmuži, takže ono dřívější jím vlašák, aby měl Valda za co jet se opravdu potvrdilo :)
Načasování sice někomu může přijít poměrně nešťastné, když s výzkumem začínám v době, kdy nám rally odpadají jedna za druhou, ale chci doufat, že volný čas všichni využíváme produktivně a pár minut pro vyplnění dotazníku každý najde a může jej brát jako možnost jak si rozpomenout na staré časy, kdy jsme stáli u rychlostní zkoušky a obdivovali jednotlivé průjezdy. Takže co napsat na závěr, obrovské díky všem, kteří mi opět pomohou vyplněním dotazníku a přinesou další střípek do mozaiky výzkumu soutěží.
Jako obvykle pak dodávám, že v případě jakýchkoliv dotazů se na mě neváhejte obrátit, co bude potřeba mohu osvětlit nebo popsat, popř. kdyby někdo chtěl poslat dosud vyšlé články na toto téma.
Takže ještě raz, díky moc
Vaše Kuře :)
Jeden výzkum je málo, tak ještě dotazník ohledně efektivity reklamy a propagace značky skrze rallysport.
-----------------------------------------------------------------------
Česká verze dotazníku pro ty, kterým by nefungovala výše vložená embed varianta.
Na odlehčení na závěr, proč to Kuře dělá :)