16. 6. 2006 00:00 − 3432× − 40

O týmu Red Bull Škoda se rozhodne na podzim

Armin Schwarz přiznal, že věří v pokračování týmu RB Škoda s vozem Fabia WRC. Jasněji ale bude až na podzim.

Armin Schwarz přiznal, že věří v pokračování týmu RB Škoda s vozem Fabia WRC. Jasněji ale bude až na podzim.

"Ano, chtěli bychom pokračovat, ale nejprve musíme Škodě a Red Bullu předložit nabídky. Existují asi tři nebo čtyři varianty, jak by se Škoda a Red Bull mohly v rally angažovat. Uvidíme, jak se rozhodnou," řekl Armin Schwarz, šéf týmu.

"Dnes vám toho nemohu říct více, protože ty návrhy teprve připravujeme. Pokud se týče termínu rozhodnutí, tipuji to na konec září nebo říjen."

Armin dále přiznal, že byl překvapen, jak náročné bylo vybudovat tým Red Bull Škoda. "Bylo to hodně náročné – vybudovat nový tým, sehnat jezdce a všechno okolo. Nečekal jsem, že to bude tolik práce. Sezóna je v půlce a teď už by to mělo jít lépe. Zaměřujeme se na technické věci, i s výhledem na další rok. To je to hlavní, co teď děláme."


Armine, tento rok čelíte nové výzvě v týmu Red Bull Škoda. Jak to dosud vidíte?

Bylo to hodně náročné – vybudovat nový tým, sehnat jezdce a všechno okolo. Nečekal jsem, že to bude tolik práce. Sezóna je v půlce a teď už by to mělo jít lépe. Zaměřujeme se na technické věci, i s výhledem na další rok. To je to hlavní, co teď děláme."

Chybí vám závodění?

Určitě si letos zajezdím s jedním z mých historiků, možná to bude na nějaké off-road soutěži. Ale WRC je už pro mě historií.

Tým Red Bull Škoda získal doposud 14 bodů do hodnocení značek. Nejlepšími výsledky jsou dvě desátá místa v Monte Carlu a v Katalánsku. Jak byste dosavadní výsledky zhodnotil?

Ve Švédsku jsme měli velkou šanci, když se Mattias Ekstrom pohyboval na čtvrtém nebo pátém místě. Bohužel nedokončil. Také Gilles Panizzi měl v Monte Carlu šanci na lepší výsledek. Také od Harriho jsme na Sardínii a v Řecku čekali lepší výsledek. Bohužel jsme ještě neměli šanci něco na autě změnit. Harri s autem vyloženě bojoval, neměl pro něj cit. Takže nyní se soustředíme na nalezení ideálního nastavení pro Harriho, aby si více věřil a mohl jet tempo jaké chce. S Andreasem Aignerem jsme spokojeni, stále se zlepšuje. Myslím, že Matthew Wilson nebo Jan Kopecký jako mladí jezdci dobře vědí, že není jednoduché závodit s vozem WRC na nejvyšší úrovni.

Colin McRae loni ukázal, že Fabie může být konkurenceschopné auto a nebýt problému se spojkou, mohl být na stupních vítězů. Dojel také sedmý ve Walesu. Jsou podobné výsledky realistické i pro váš tým?

Pokud budeme startovat na soutěži jako Austrálie, kde spousta jezdců odpadá, není nemožné dosáhnout podobných výsledků. Z jezdců s vozy Škoda je to hlavně Francois Duval nebo Harri Rovanpera, kteří mohou podobného výsledku dosáhnout. Ale buďme realisté. Auto se prakticky nevyvíjí. Takže naším cílem je mít bezproblémový vůz a s ním se pokusit o nejlepší výsledek. Ale pokud nebude probíhat další vývoj, bude stále těžší dosáhnout na podobné výsledky.

Harri si na vůz stěžuje již od začátku. Co bylo uděláno pro to, aby mohl zrychlit?

Na Sardínii jsme s Harrim testovali. Během dvoudenního testování si našel vlastní nastavení tlumičů i diferenciálů, protože to bylo poprvé, co jsme jeli s pasivními diferenciály na šotolině. Ale hned na začátku soutěže jsme zjistili, že to není ono a bojovali jsme s tím celou soutěž. Mezi Sardínií a Řeckem jsme doplatili na to, že jsme neměli testovací vůz, se kterým Harri havaroval během testu na Sardínii. Takže jsme nemohli testovat, a proto jsme tam, kde jsme. Hodně jsme se snažili, aby Harri mohl zrychlit, také jsme se snažili udělat něco s řízením, na které si stěžoval. Dobře ale víte, že je těžké investovat velké peníze do něčeho, na co si stěžuje jen některý z jezdců.

Jak jste spokojen s formou Andrease Aignera?

Opravdu hodně. Má za sebou šest závodů ve voze WRC, a to do něj vlezl prakticky bez většího testování. Zajel několik opravdu dobrých soutěží i dobrých dílčích časů. Myslím, že ne vždy výsledky odpovídaly tomu, co sám očekával, ale pokud porovnáte odstupy, které jezdil za nejlepšími na začátku a teď, tak je to velký rozdíl.

Teď je na řadě dlouhá přestávka. Co čeká tým Red Bull Škoda během této doby?

Předevčírem jsme měli v Rakousku krátký test s Harriho vozem, abychom si zanalyzovali, co je potřeba udělat. Další testování bude hned poté, co uděláme nějaký pokrok.

Jaké si kladete cíle pro druhou polovinu sezóny?

Stejné. Chceme vidět Harriho mezi nejlepšími pěti nebo osmi na Kypru, v Turecku nebo ve Walesu.

zdroj: crash.net

Komentářů celkem: 40
16. 6. 2006 19:46
0 0
K potenciálu vozu a co k němu řekl Armin: 1. Pokud budeme startovat na soutěži jako Austrálie, kde spousta jezdců odpadá, není nemožné dosáhnout podobných výsledků. ARMIN SNAD NAZNAČUJE ŽE COLIN SE NA TY STUPNĚ VÍTĚZŮ DOSTAL NÁHODOU ( VÝPADEK KONKURENCE) 2. Myslím, že Matthew Wilson nebo Jan Kopecký jako mladí jezdci dobře vědí, že není jednoduché závodit s vozem WRC na nejvyšší úrovni. NA NEJVYŠŠÍ UROVNI NEUMÍ JEZDIT AKORÁT RED VOLI. ŘÍKÁM TO PROTO, ŽE WILSON UŽ ZA SVOU KRÁTKOU KARIÉRU STIHL VYHRÁT RZ STEJNĚ TAK JAKO KOPEC... KOPEC NAVÍC ZAJÍŽDÍ KRÁSNÉ ČASY NEUSTÁLE A DOKLÁDÁ TO JEN KATALÁNSKO... prostě podle mého soudu to RV jenom okecávají. Není to tak dlouho co sme na Fóru psali proč do toho Red Bull vráží peníze když to nemá smysl... Bác a je to tu! Jenom at odstoupí a Fábky si vezme na starost snad někdo jiný.. Továrna FOREVER!!!! ;o) díky za věnovaný čas k přečtení smajlík
17. 6. 2006 10:46
0 0
Musel sem to přečíst vícekrát,ale stále sem se nedozvěděl,proč jezdí RB na chvostu.Může mi to někdo konešně vysvětlit?Nějak normálně,abych to pochopil.Anebo sem to pochopil dobře,že za to může někdo jiný,než oni?
17. 6. 2006 10:47
0 0
konečně..sorry
RJ
17. 6. 2006 12:35
0 0
No nezbívá aby sme všeci pili Red Bul at má Armin prachy na další sezonu. (tomu říkám pořádná investice)
Normy
17. 6. 2006 13:02
0 0
Tento tým mi opravdu mi nic neříká a jemi scela jedno zda pojedou či ne.Články typu Armina opravdu nemusím.
Anonym IP:217.112.171.210
17. 6. 2006 13:24
0 0
Abych pravdu řekl tak sem si to radši celé ani nečetl a stejně toho mám dost Armin je prostě bůh a co slovo to určitě perla. Lituju Vás kteříjste to četli!
Anonym IP:85.207.89.126
17. 6. 2006 14:17
0 0
to Anonym IP:85.70.245.173: "Je to pořád to samé. Ubohost prvního řádu"To jedíné si trefil ale jen co se týká Arminovy práce myslím že ostatní příspěvky jsou trefné,puvodně sem nechtěl ani reagovat,Schwarz mi nestojí ani za tuto námahu,ale přemýšlím jak ho ztrapnit v Německu PORADTE!!!
17. 6. 2006 15:47
0 0
Dobre vime, ze Armon ceskeho fanouska rad nema a opet nas osoci jen z vulgarity. Nic mene si myslim, ze do RB sel jen aby mohl kojit sveho maleho opicaka redbullem smajlík
Anonym IP:195.113.70.98
17. 6. 2006 22:23
0 0
Armine, nechces uz jit do duchodu???????
Anonym IP:217.119.114.6
18. 6. 2006 00:26
0 0
chlapic armin ale v tomto ma pravdu..an australii nemal kto vyhrat... myslim zeby colin bol inde keby isla spicka..tym nezhadzujem jeho vykon ale toto je holy fakt
Anonym IP:85.207.89.126
18. 6. 2006 01:08
0 0
Autor: Anonym IP:217.119.114.6 OPRAVDU HLUBOKÁ MYŠLENKA!!??
18. 6. 2006 08:10
0 0
... přece vloni soutěžil Peugeot, Mtsubishi, tovární Citrón, sezóna byla našlapaná a Colin přesto dokázal být vepředu. Letos je obrovský přetlak kvalitních jezdců, plno z nich má problémy se do auta vůbec dostat, a "náš" Armninek má problémy nějakého vůbec sehnat... A když nějakého nakonec přece jenom sežene, tak ten od něho pěkně rychle zdrhne, tak kde je potom pravda? A další věc: Skuhrá tu jak starý pes nad tím, jaké má Fábia obrovské mezery ve vývoji za ostatními auty, ale proboha, kdo byl celé ty roky odpovědný za vývoj vozu? Přece úplně stejná jména, jako ta, která dneska "září" v Redbullu. Je mi opravdu velice líto všech fandů Škodovky, ke kterým se stále ještě počítám, protože si myslím, že firma s více jak stoletou historií si toto nezaslouží. Dále je mi taky šíleně líto i Baumschlagera, který asi momentálně těžce procitá a začíná chápat, že jeho doposud velmi dobré jméno bylo pěkně zašpiněno, spíš bych řekl zneužito, a toho už se milý "Mundl" bude velice těžko zbavovat. A co lidi ve Škodovce..?.., kteří se poctivě snažili, těch je mi líto nejvíc. Vždyť Armin je především jedna obrovská pijavice, která umí jen sát, sát a zase jenom sát... Kolik jenom debilních výmluv jsme od něho za všechny ty roky museli slyšet... A když tenkrát utekl od Škodovky k Hnůjdeji, tak, ještě měl na sobě kombinézu Škodovky, a už na ni plival, jak jen to šlo. Pak zas přilezl, a protože je to Němec, tak se do éteru pustila bajka o jeho nebetyčných testovacích vlastnostech, které jsou pro Škodovku naprosto nepostradatelné a výsledek teď vidíme sami. Armine (+lidi kolem Tebe), vidím v Tobě rakovinu škodováckého Motorsportu a mám veliké obavy, že stejně jako dovede opravdová rakovina zabít do té doby zdravého člověka, tak i váš spolek dokáže to samé se škodováckým Motorsportem. Ostatně, když to přirovnám znovu ke člověkovi, tak teď už stejně leží škodovácký Motorsport na kapačkách...
Anonym IP:82.100.43.4
18. 6. 2006 12:18
0 0
No fabku uz asi nikdo nezachrani,spousta lidi rika ze ma jeste sanci na jednu sezonu v serialu MS.Co vim tak Skoda se do WRC uz asi nepohrne tak uvidime co postavi za nove auto a jake bude mit uspechy bez Armina a spol.
18. 6. 2006 13:21
0 0
Ale to aby uz zacali neco stavet.. nebo to bude porad polovicate :o/
Anonym IP:212.158.134.146
18. 6. 2006 18:16
0 0
Hádejte, kdo má největšího ču°°ka v celém Monaku? No přece paní Schwarzová.Proslýchá se,že dělá všechno pro to,aby ŠKODA v příštím roce podporovala je RB team a nikoho jiného.Pokud se toto potvrdí jsem pro vypsání finanční sbírky na utracení božského Armina. j.
Anonym IP:82.99.141.166
18. 6. 2006 19:31
0 0
je to magor magor a magor od značky fagor fagor a fagor. prostě největší debil pod sluncem. Zavoláme ukrajince ať toho vola zabijou. a jinak čím se proslavil??? Přece pomalou jízdou. Viděl sem ho jet a táta řek že by ten úsek na kterém sme byli projel rychlejc a snad i já smajlík) tak pomalu tam jel na rovince a v porovnání s Loebem byl asi 3x pomalejší. S ARMINEM DO ŽUMPY S ČERSTVÝMA HOVNAMA A CHCÁNKAMA!!!!
Anonym IP:217.67.27.162
18. 6. 2006 23:48
0 0
1)zhadzuje vykon Colina a pritom to najlepsie co zasiel on (3. miesto Safari tusim) bolo s 2x takym odpadom aky bol na Australii... 2) tomu cloveku vobec nerozumiem, vseobecny chod jeho myslienok mi je nepochopitelny.
Anonym IP:212.96.169.7
19. 6. 2006 07:04
0 0
Schwarz je hrobař škodovky a všech jezdců co s ním museli pracovat pracovat.Např.Roman musel k vůli němu odejít,protože si nechtěl nechat líbit,že bude až druhý a že se občas sveze v MS a přitom mu nesahá a ani nesahal ani po kotníky.Vžyť i náhr.díly chodily přes jeho firmu v Rakousku.Rovanpera ho určitě nezachrání-už je za zenitem výkonostně.
Anonym IP:80.188.231.235
19. 6. 2006 08:31
0 0
to se ví že p.černej hrabal ve škodě trochu pod sebe
Anonym IP:62.84.152.124
19. 6. 2006 14:36
0 0
Když v Austrálii tolik jezdců odpadá, proč to bylo u tebe Armine opět na poslední z WRC tedy 8 místo a s takovou ztrátou? __
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!