18. 6. 2006 00:00 − 2428× − 10

Týmy jsou proti rotaci soutěží

Ačkoliv Rally komise FIA navrhuje systém rotace soutěží, samotné týmy jsou spíše proti.

Ačkoliv Rally komise FIA navrhuje systém rotace soutěží, samotné týmy jsou spíše proti.

Například Marc Van Dalen, šéf týmu Kronos, navrhuje jiný systém: "Měli bychom zavést bodování podobně jako ve fotbale – nejhorší soutěže sestoupí a nahradí je jiné, lepší." Také Luis Moya, Malcolm Wilson a Armin Schwarz jsou proti. Tvrdí, že systém rotací bude mít destabilizující dopad na organizátory soutěže.

Myslím si, že v podstatě mají pravdu. Obávám se ale, že není možné nastavit spravedlivý systém hodnocení soutěží. Každá soutěž je natolik jiná a specifická, že by se to asi porovnávat nedalo. Jinak připomínám, že stále ještě není známa přesná podoba návrhu na systém rotací. Uvidíme tedy, co se bude dít na zasedání FIA na začátku července. Jedno je ale jisté – asi nakonec budou rozhodovat jiné důvody, než jen kvalita soutěží.

Komentářů celkem: 10
Anonym IP:213.191.125.116
18. 6. 2006 09:071
0 0
Vždyť je to stejne. Ten co vypadne bude nejméně rok stát. A hodnocení na základě "nějakého" subjektivního názoru "nějakého" činovníka FIA ??? Lobování jednotlivých soutěží ??? No už se na ty korupční skandály těším. Jasně a předem dané rotace soutěží mi připadají spravedlivější a průhlednější.
Anonym IP:195.47.18.176
18. 6. 2006 09:362
0 0
ale je blbé, že by se soutěž jela jednou za 2 roky nebo třeba tak ydvakrát během tří let. Potom by to chtělo, aby v roce, kdy se MS nepojede se jela jiná soutěž, ale kvalitní. Aby organizátoři udrželi návaznost
Anonym IP:80.188.228.138
18. 6. 2006 10:103
0 0
Myslím že týmům jde i o další věc a to je zkušenosti, nastavení, testování. I při rotování soutěží, by totiž při neustálém vývoji aut bylo důležité mít na vynechané soutěži auto kvůli sběru dat. Nebo potom další rok o to víc testovat, ale to nikdy závody úplně nenahradí
sloní kýta
18. 6. 2006 10:184
0 0
jsem pro změnu na základě bodování: bodují média, teamy (tovární; přihlášené na celou sezonu), FIA nezastoupené poměrně, dva sestupují, dva postupují s dvouletým spožděním - kvůli přípravě
Anonym IP:84.42.233.215
18. 6. 2006 12:185
0 0
Rotace soutěží v určité formě už tady byla a bylo to špatné. Když si člověk představí situaci samotného pořadatele, je to jen a jen velký problém. S partnery (sponzory) se jedná dlouho a většinou dlouhodobé jsou i smlouvy. V případě, že by pořadatel musel svým partnerům říct, že letos ano, máme regulérní mistrovství světa, ale příští rok nemáme nic a další rok třeba jen enka, dostane se do pozice, že ho většinou všichni odmítnou, nebo mu dají velmi málo. Všechny tyhle výmysly jsou ve FIA "řešeny" zbytečně, protože nikdo nechce slyšet názory výrobců, názory týmů, názory sponzorů, názory jezdců. FIA je všemocná a příliš přemoudřelá. Čím víc soutěží, tím větší zisky do vlastní kapsy. Ale pokud sleduji v posledních letech odborný tisk, pak byly projeveny pochybnosti nad smyslem soutěží v Mexiku, Argentině, Japonsku, Turecku, Kypru, na Sardinii... To jsou všechno spojené nádoby. Peníze se investují proto, aby se nějak vrátily, zhodnotily... Určitě jsou tyhle soutěže krásné, ale jaký mají pro výrobce aut a sponzory význam? Od celé řady lidí věci znalých jsem v poslední době slyšel, že optimální by bylo, kdyby mistrovství světa mělo 12 soutěží a stavělo na tradici, na klasice. A také to, že mistrovství Evropy by se mělo jezdit bez nesmyslných koeficientů, zón a podobně, v každé zemi jen jedna soutěž a mělo by se jezdit se stejnými auty, jako ve světě. S tou vyjímkou, že by nebodovaly tovární týmy. Je to jednoduché a má to smysl. Určitě by to rallyesportu prospělo. Ale ono se raději bode vymýšlet spousta nesmyslů, počínaje nesmyslným kalendářem soutěží, až po kategorie, který jsou jen náhražkou opravdových soutěžních vozů.
Anonym IP:81.2.219.10
18. 6. 2006 18:166
0 0
Nechapu v cem je pro poradatele rozdil. Proste budou tu akci poradat jen jednou za dva roky. V ty roky, kdy se tam mistrovstvi sveta nepojede, se ta soutez nemusi vubec uskutecnit. Pro sponzory je zajimave, ze se jede soutez MS, kdyz se pojede jen jednou za cas, tak daji penize jen jednou za cas. A jestli ten cas je jeden rok nebo tri, je uplne jedno. Krome toho budou mit poradatele na pripravu souteze a jednani se sponzory mnohem vic casu.
scrat
18. 6. 2006 22:527
0 0
to IP:81.2.219.10: Mam dojem, že bys měl nekdy a na neco zkusit sehnat penize. Vsadim se, že ti možná dají 1 korunu abys jim tam neoxidoval!

Chapu vsechny co se proti tomu bouří, ja sice přesně nevím o čem je systém rotací soutěží,vím o tom je co tak jsem odpozoroval z tohoto článku. Ale je jasné,že o tom hlavně budou rozhodovat peníze. A každopádně je to pro organizátory RÁNA pod pás... je to blbost. To je to co se pořád u FIA opakuje, jednouněco schválí, za pár let, kdy je vše utržené ze řetezu (př. technika WRC, počet pneumatik, některé kroky ve slevňování soutěží vedly k tomu,že týmu museli vyvíjet nové vozy), tak vymyslí ještě větší ptákovinu a pak je z toho akorát to, že všechny týmy a vše kolem odchází kam...no do háje zelenýho:o)!!! Jsou to šašci
19. 6. 2006 00:428
0 0
Osobně bych už měl kandidáta na sestup.....
19. 6. 2006 08:449
0 0
Podívejte se na to takto. Jaký je rozdíl zda se to jede jadnou za 12 měsíců, nebo jednou za 24 měsíců? Pořadatele samozřejmě kopou, protože přicházej o peníze od sponzorů, ale mistrovství světa ve fotbale je taky jednou za čtyři roky a ještě pokaždé jinde a kolik se na to sežene sponzorů... Já jsem jednoznačně pro rotování soutěží. šampionát bude pestřejší.
Anonym IP:83.208.147.60
19. 6. 2006 10:2510
0 0
Armin se bojí, že by spadl do II. ligy smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!