Projekt ACA Škoda Autoklub Team završen

Čtyři úspěšné sezóny podpory rallyové posádky Filip Mareš a Jan Hloušek Autoklubem ČR měly být zakončeny v letošním roce.

A to startem na vybraných podnicích třech šampionátů, z nichž největší výzvou bylo mistrovství světa v rally. Koronavirová pandemie však bezprecedentně zasáhla do všech aktivit, motorsport nevyjímaje. Mezinárodní závody jsou zatím v nedohlednu. Na základě jednání došlo k ukončení projektu ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM, v jehož rámci posádka závodila. Spolupráce mezi Autoklubem ČR a Filipem Marešem ale zcela nekončí. Filip v ACCR Czech Talent Teamu současně přechází ze člena do pozice patrona mladých nadějí českého motorsportu.

„Už při představování letošní sezóny jsme hovořili o tom, že projekt podpory posádky Filip Mareš – Jan Hloušek bude v tomto roce završen. Měli jsme zajímavé plány, koronavirová pandemie však do nich tvrdě zasáhla. Probírali jsme situaci a na základě konsenzu došlo k rozhodnutí ukončit projekt už v průběhu sezóny. Naposledy se objeví na startu vybrané soutěže mistrovství Evropy, která bude určena po aktualizaci kalendářů,“ vysvětlil Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR. „Nastala změna situace, sezóna je kvůli mimořádným opatřením velmi ovlivněna, nakonec jsme po zralé úvaze dospěli k rozhodnutí projekt ukončit. Chtěl bych Autoklubu ČR moc poděkovat za příležitost, kterou nám dal a za důvěru, kterou do nás po ta léta vkládal. Věříme, že jsme jí spolu s Honzou Hlouškem, naší prací a našimi výsledky plně oplatili,” uvedl Filip Mareš.

Projekt podpory Filipa Mareše a Jana Hlouška v rámci ACCR Czech Talent Teamu byl zahájen v roce 2016. A každým rokem posádka dobývala stále výraznějších úspěchů. V sezóně 2018 se startem ve voze Škoda Fabia R5 týmu Romana Kresty Mareš s Hlouškem zařadili čtvrtým místem v republikovém šampionátu do české špičky. A vrchol nastal vloni, kdy se dvojice stala domácími vicemistry za tovární posádkou, ale především vybojovala titul juniorských mistrů Evropy. „Projekt byl veleúspěšný a zůstane zapsán do historie Autoklubu jako vzorový příklad podpory sportovních nadějí. Filipu Marešovi, Janu Hlouškovi, stejně tak Romanu Krestovi a celému týmu Kresta Racing děkuji za jejich nasazení a práci, která vedla k vynikajícím výsledkům. A samozřejmě do dalších let jim přeji mnoho úspěchů,“ vzkázal Jan Šťovíček.

Závěr projektu však neznamená úplný konec spolupráce Autoklubu České republiky s Filipem Marešem. Pro letošní rok je i nadále členem reprezentace. „A úplně neopouštím ani ACCR Czech Talent Team. Nicméně, já už od Autoklubu svou šanci dostal, a nyní jsem dospěl k rozhodnutí, že nastal správný čas přenechat své místo dalším. Jako sportovec, který si programem podpory nadějí úspěšně prošel, tak na svou žádost přecházím v ACCR Czech Talent Teamu do pozice patrona a pokusím se mladým talentům pomoci hlavně v oblasti reprezentace a médií,” prozradil Filip Mareš. „Věřím, že Filip Mareš bude vzorem pro naše mladé závodníky a předáním svých zkušeností jim pomůže na startu sportovní kariéry,“ doplnil Jan Šťovíček.

Komentářů celkem: 14
20. 5. 2020 10:28
1 0
Wow, just wow... Možná se to vzhledem k situaci dalo čekat, ale v hlavě mě napadají slova jako koncepčnost a podobně. Ale ať nejsu negativista, jak bude projekt nyní pokračovat, najde se nějaká nová posádka nebo co se plánuje?
20. 5. 2020 10:30
0 0
Nezbývá než držet palce Filipovi při shánění partnerů na letošní sezónu, snad ho s R5 uvidíme i nadále.
20. 5. 2020 10:33
0 0
Jsem zvědav kam dál povedou Filipovi kroky, myslím si, že se postupně dostal do české špičky a doufám, že ho dál uvidíme na tratích
20. 5. 2020 13:18
0 0
Opět je v tom Filip sám, tak jako na začátku jeho kariéry. Jsem zvědavý, jak se s tím popere a kde ho nakonec uvidíme
20. 5. 2020 14:22
0 0
Zda se, ze Filip veleuspesne zavrsil svoji karieru prechodem do pozice patrona smajlík
20. 5. 2020 15:38
0 0
Smutné čtení.Nevím proč, ale nevěřím všemu, co je v článku napsáno a popsáno.
Raf
20. 5. 2020 16:53
1 0
Završen? Není výstižnější zrušen? Proč to nenapíšou rovnou?

Slovník uvádí k "završit" synonym dovršit nebo korunovat, tzn. pozitivní význam. smajlík
Fox
20. 5. 2020 19:59
1 0
Předem se omlouvám, že budu zase za šťouru, ale napadá mě celkem logické vysvětlení.
Prostě kdosi usoudil, že ty desítky milionů, nalitých do jedné posádky už moc tloukly přes oči a současná čínskochřipková epidemie byla vhodnou příležitostí (zrovna tak jako pro spoustu dalších věcí), jak tohle celé celkem elegantně ukončit.
20. 5. 2020 20:23
1 0
Štoura -nešťoura.Pravdu díš bratře Žižko.Taky bych to tak viděl.Nehledě na to že letos měl jet Mareš pár podniků ME,pár MS a žádný ucelený program s odůvodněním "získávání zkušeností".A k čemu by mu byly je jen ve hvězdách když měl letos projekt končit.Sem-tam někdo nepřemýšlí co řekne.smajlík
20. 5. 2020 21:04
2 0
Peníze jsou dnes (bohužel) alfou a omegou všeho. Celou tuto zprávu bych shrnul do dvou slov - "studna vyschla". Není to tak dávno, co si pan Šťovíček stěžoval, že Autoklub nemá ani na výplaty. Zbytku partnerů se téměř dvouměsíční ekonomický výpadek jistě taky dotkl, takže nezbylo, než projekt finálně zaříznout. Ale nenosí se napsat - končíme, nemáme prachy. I prohra se musí umět podat s noblesou a pozitivním závěrem. Nezainteresování pomalu zamáčknou slzu smajlík , že to zase jednou dobře dopadlo, ti znalejší jen mávnou rukou a jdou dál. Tiskové zprávy toho snesou opravdu hodně (viz.např.tiskovky Škoda Motorsport).
20. 5. 2020 21:15
0 0
nowi: Myslím, že jsi to vystihl naprosto přesně smajlík
Jak rozpačitě tento projekt začal, tak ještě tragikomičtěji skončil... smajlík Tím samozřejmě nemyslím nic proti Filipovi - naopak, byl to on, kdo autoklubu vytrhl trn z paty, když si původní vítez projektu dal šach-mat sám...
20. 5. 2020 21:29
0 0
Ivo všechno nej. To co píšeš je v rozporu s proklamovanaým financováním ze strany autoklubu. Toto byl přeci komerční projekt na kterém autoklub jen participovat. Nebo tak nějak učeně jsem to četl. Kuře hned v prvním komentáři hledal koncepčnost. To je ale to co bylo od začátku předmětem kritiky. Žádná koncepce a nalévání peněz do jedné posádky. I když to Filipovi přejí tak sám kritizuji ten projekt od začátku.
21. 5. 2020 22:35
0 0
Už to tady několikrát padlo, nekoncepčnost, nalévání desítek milionů do třicátníka. Nějaké výsledky se dostavily, ale bohužel některé i celkem za očekáváním. Filipovi jsem to navzdory tomu samozřejmě přál, je to bordel obecně, že se nepodporují skutečně mladí jezdci, ale někdo to třeba vidí jinak. Určitě by bylo prima sledovat ho v budoucnu se špičkovým autem, pokud sežene potřebné miliony.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!