Strojem času tentokrát zamíříme na Rallye Šumava 1985
Pro mladého soutěžního a motokárového jezdce Jiřího Sedláře to byl teprve druhý start s vozem Škoda 130 LR skupiny B. V předchozí sezóně sice překvapil svým vítězstvím ve třídě A/Š120L, ale teď měl konečně v rukou ostré sportovní náčiní. Auto ještě vonělo novotou a po premiérovém třetím místě v Teplicích mířil Jirka opět hodně vysoko. Následující řádky jsou použity z knihy Volant a čtyři kola Jiřího Sedláře.
Přesně po měsíci se stěhoval kolotoč mistrovství ČSSR a Poháru míru a přátelství do Klatov, v jejichž okolí se jel už 20. ročník Rallye Šumava. Druhý start s novým vozem a opět skvělé průběžné pořadí. Náročná soutěž čítala celkem 27 rychlostních zkoušek o celkové délce 351 kilometr. A to mezi páteční a sobotní etapou nebyl žádný odpočinek. Jirka s Josefem si vedli úspěšně, když se v první etapě střídali ve vedení s rychlým Polákem Marianem Bublewiczem na dvoulitrovém Polonezu ve skupině B. Ten ale v 19. měřeném úseku havaroval a na čele jej vystřídal Svatopluk Kvaizar, následován Jiřím Sedlářem. Až do rychlostní zkoušky 25 bylo pořadí na prvním a druhém místě stále stejné a také rozdíl mezi nimi se nikterak nezvětšoval. Oba jezdce pořád dělilo 30 – 40 vteřin. Posádka Podhoranu i celý jejich tým už přemýšlel o stříbrném stupínku, když je v předposlední rychlostní zkoušce zastavila prasklá ojnice. Zklamání bylo obrovské. Ale život šel dál a oni museli rychle zužitkovat všechny poznatky a zkušenosti, které s novým vozem během těch dvou dnů v závodním tempu nasbírali. Daleko lépe teď věděli, co je nezbytné na voze vylepšit v zájmu zvýšení nejen jeho rychlosti, ale i spolehlivosti.
Foto: Jiří Fryje
O následující soutěži, kterou byla XV. Barum rallye, ale i o dalších osudech legendárního jezdce z Kašavy se dočtete v knize Volant a čtyři kola Jiřího Sedláře, jejíž 2. vydání je právě v prodeji.