ČMPR zahájí sezónu v Radouni
Na přelomu jara a léta jsme již měli mít za sebou dva závody, ale není tomu tak. Vše nasvědčuje tomu, že sezónu zahájí až Radouňská rallye o posledním červnovém víkendu. Podívejme se nyní na jednotlivé rally blíže.
Rallye Hořovice
Už to tak vypadá, že Hořovičtí jubilejní 20. ročník svého závodu oslaví až napřesrok. Patřili k prvním, kdo zkraje jara vyhlásili, že se přípravy jejich závodu pozastavují. Byl to prozíravý tah. Přitom se po dvou dekádách odhodlali opustit Berounsko a nové tratě našli na Rokycansku. Připravili zcela nové servisní zázemí a těšili se, že závodníky nalákají na 70 ostrých kilometrů včetně noční rychlostní zkoušky. Pořadatelé v čele s ředitelem Janem Vlčkem se ještě úplně nevzdali myšlenky uspořádat do konce roku aspoň něco menšího. Jenže termínové možnosti nejsou zrovna ideální a podzimní prognózy všelijaké. Každopádně vzkazují: Respekt do Radouně, že do toho jdou!
Foto: Marcela Svobodová
Podorlická rally
Nejpříjemnější překvapení sezóny 2019 mělo nakročeno k ještě lepšímu pokračování. Připraveny byly čtyři rychlostní zkoušky, z toho tři úplně nové. Měly se jet třikrát v jednom směru a měřit 80 kilometrů. Servisní zóna v Houdkovicích měla být ještě rozšířena o další louky. Drobnou kaňkou byla termínová kolize s Rallye Český Krumlov, k níž došlo i přes posun Podorlické rally o týden – českokrumlovští nakonec posouvali také. Málo platné, nevydařil se ani další posun, tentokrát kvůli celorepublikově vyhlášenému stavu nouze. Do náhradního podzimního data byla přeložena cyklistická olympijská kvalifikace a tak se organizátoři okolo Kamila Bartoše rozhodli letošní ročník zcela zrušit. Ten příští od začátku plánují v kontaktu s pořadateli Rallye Český Krumlov.
Radouňská rallye
Tradiční a oblíbený podnik se uskuteční, ale určitě ne v plném rozsahu. Závodit se bude pouze v sobotu. Připraveny budu dvě rychlostní zkoušky a na jejich najíždění proto vystačí páteční odpoledne. Pojedou se třikrát a v součtu dají necelých 70 závodních kilometrů. Přitom po vyhlášení pandemie se roztrhl pytel s dopravními omezeními kvůli opravám silnic a situace vypadala beznadějně. Petr Michálek a jeho lidé se naštěstí nevzdali, nalezli nové možnosti a nakonec se jim podařilo získat všechna povolení potřebná k pořádání závodu. Na jejich rally se upírá pozornost dalších pořadatelů motoristických akcí a jsou pod drobnohledem závodem dotčených i nedotčených obcí. Opatření se stále mění a nelze je předjímat. Proto se prozatím nepočítá s obvyklým zpřístupněním časového harmonogramu a map rychlostních zkoušek divákům. Restrikce se pochopitelně dotknou servisní zóny, v níž se odehrají také veškerá vyhlášení. Na nezájem posádek si ale Radouňští nemohou stěžovat ani v této ustrašené době. Kapacita závodu je 120 posádek, přihlášku jich zaslalo přes 170.
Foto: Marcela Svobodová
Rallye Železné hory
Starosti s mnoha rekonstrukcemi silnic zasáhly také Marka Šimíka a jeho organizační tým. Už s předstihem je jasné, že bude muset dojít minimálně k jedné větší změně. Pracuje se se čtyřmi tratěmi, probíhají jednání se zastupitelstvy, ale jak sám Šimík upozorňuje, vyhráno ještě zdaleka není.
Rallye Kroměříž
Loňský nováček zaujal, zúčastnili se ho i jezdci s licencí z republikového mistrovství a i přes skutečně uplakané počasí a jednu hodně rychlou erzetu sklidil převážně kladné hodnocení. Počasí pořadatelé ovlivnit nemohou, skladbu tratí ano. Proto, ústy Jaroslava Urbana, intenzivně hledají lepší tratě, než měli k dispozici poprvé. Problematická vložka se nepojede, ostatní by měly být převážně delší a komplikovanější. Trať už nepovede ani přes železniční přejezd, zajímavou to kuriozitu, ale ještě více komplikaci prvního ročníku. Závod by měl cele zůstat na Kroměřížsku.
Rallye Hradec Králové
Nový pořadatelský tým má před sebou jasný úkol: najít dostatečně zajímavé, patřičně technické a náročné tratě, na kterých bude pořádání závodu Českomoravského poháru rallye dávat smysl. Takové tratě nestačí jen vytipovat, ale je třeba přesvědčit úřady, občany a majitele pozemků a komunikací, aby s pořádáním rally souhlasili. Ředitel ČMPR Marek Šimík proto upozorňuje, že v případě, že by se to letos nepodařilo, bude se pohár skládat pouze ze třech podniků. Nicméně, do poloviny října je daleko a naděje na čtvrtý závod rozhodně žije.
Kalendář ČMPR 2020:
Rallye Hořovice 17.-18.4.2020 (zrušeno) Podorlická rally 22.-23.5. 2020 (zrušeno) Radouňská rallye 26.-27.6.2020 (zkráceno) Rallye Železné hory 31.7.-1.8.2020 Rallye Kroměříž 2.-3.10.2020 Rallye Hradec Králové 17.10.2020
Netuším, na jakém základě nelze servisní zónu zpřístupnit dřív, je možné, že s tím RMS svázaly ruce okolnosti, které nejsou schopni ovlivnit. Ale v každém případě bych se přimlouval za pokus o nalezení nějakého komfortnějšího řešení - tedy pokud je to vůbec možné.
Jinak opravdu - klobouk dolů a palec nahoru