Promotér WRC hledá nové cesty…
Švédská rally letos měla hodně na kahánku, ale i přes absenci zimních podmínek se nakonec odehrála. Stala se tak překvapivě jednou z pouhých tří soutěží, které mají jistotu, že se jejich letošní ročník vůbec zapíše do historických tabulek. V Mexiku se odjely dvě etapy a pak se svět zastavil. Světový rallysport doslova. Jediný náznak návratu k normálu se odehrál v tomto týdnu, kdy skončil zákaz pro tovární týmy testovat své speciály WRC. Thierry Neuville se do testování vrhnul s takovou vervou, až z toho byla obrovská havárie a zničený Hyundai. Naštěstí on i jeho spolujezdec z vraku vylezli nezraněni. Testování je věc jedna, ostrý závod druhá. Naostro se spolu měla trojice továrních týmů a další posádky MS utkat na začátku srpna ve Finsku. Bohužel pak do hry vstoupila politika a ta je nastavena na režim „hlavně nic neriskovat a vyhnout se případné kritice přecitlivělých voličů.“ Ve Finsku tak pokračují v uzavření se světu a za takových podmínek organizátorům bohužel nezbyla jiná možnost než letošní ročník své rally odvolat.
Ještě více při zdi zůstal velšský premiér Drakeford, který vůbec nehodlá otevřít hotely a tak to má setrvat až do zimy. Hoteliéři tohoto politika tedy moc nezajímají a už vůbec ho nezajímá sport, který je podle jeho slov úplně na konci rozvolňovacího harmonogramu. I britský díl MS musel být zrušen a možná by se tamní organizátoři měli zamyslet nad tím, zda je hlavní sponzor Wales tím pravým, kdo by se postavil za budoucnost tohoto podniku. Šance Severního Irska, které se o hostování světového šampionátu hodně zajímá, tím naopak dost vzrostly. Ke zrušení došlo i u Nového Zélandu, kde se to ale z logistických důvodů dalo celkem očekávat. Stejné trable se dají očekávat už Japonska, které se mělo letos vrátit do MS a uzavřít jej. Uzavření letošní sezóny už nyní v půlce roku začalo být v posledních dnech tématem a objevovaly se i názory na spojení letošní sezóny s tou následující. Promotér ale nehodlá přistoupit na taktiku lokálních politiků a nevzdává se myšlenky sezónu 2020 dojet. Skloňovaným číslem je 7, což je plánované minimum podniků pro vyhlášení mistra. Turecko, Německo a Japonsko zatím zůstávají v kalendáři a svoje nové místo v něm mohou najít zatím odložené rally na Sardinii a v Argentině.
V Německu, které se k aktuální pandemické situaci staví také hodně striktně, se už ovšem také spekuluje o zrušení tamní rally. Argentina a Japonsko naráží na problematiku své lokalizace mimo Evropu. Promotér ve spolupráci s FIA tak začal vyvíjet pohotovostní aktivitu a začíná se rozhlížet více po Evropě na soutěže, které by se mohly znenadání objevit v kalendáři MS. Za běžných okolností nevídaná věc se může letos stát realitou. Zvolené soutěže však musí v první řadě zajistit bezpečnostní parametry, jaké jsou běžné ve světovém šampionátu. Což upřímně nemusí být žádný problém, světový standard na některých soutěžích není zrovna nejvyšší. Podle prvotních informací mají šanci na zařazení soutěže evropského šampionátu. První v řadě by mohl být Kypr, jehož organizátoři si už v minulosti pořádání světové rally vyzkoušeli. Z mistrovství Evropy vzešla i belgická Ypres Rally, která se na seznamu možných destinacích vyskytuje hodně vysoko. V neposlední řadě se spekulace stáčejí i směrem k estonské Rally Dirtfish, která ostatně navazuje na loňskou promo soutěž, nebo švýcarské Rallye du Valais. Více by mělo být známo příští pátek, kdy se má sejít světová rada motorsportu. Doufejme, že se konečně objevilo světlo na konci titulu a zase nám ho nějaký ustrašený politik nezhasne…
Tak kdo to napíše první??
Tak kdo to napíše první??
Spolecna startovka kdysi bejvala bezna vec, ale bohuzel dnes "nejde" odtlacit rozbity auto do prikopa a jedeme dal. A je celkem pochopitelny, ze JWRC (nebo jak se to letos jmenuje) ma vyssi prioritu nez spicka domaciho mistraku. Spojeni WRC a ERC moc realne nevidim, jak by k tomu RB media prisly, kdyby WRCa jezdily na Eurosportu?
V Sardosku v rijnu taky doufam, na me je tam tou dobou teplo tak akorat. Otazka je, jestli i pro Talose, aby zase nenastydli...
https://www.czechrally.com/24845-galerie-vitezu
A nebyl náhodou p. soudruh Regner ten, který se zasloužil o "vyobcování" WRC z našich tratí!!! To byl asi trochu paradox....
Tak kdo to napíše první??