MS: Hledá se rally, kdekoliv ona může být…
Již včera jsme přinesli první informace o tom, že by do letošního kalendáře MS mohly jako náhrada za zrušené podniky vstoupit nové soutěže a jak dnes informuje server Dirt Fish, toto řešení by mělo být v jednání a více přinese schůze Světové rady motorsportu naplánovaná na příští pátek. Jelikož v posledních dnech byly zrušeny Rally Finland, New Zeland a Wales, zůstává v kalendáři pouze Turecko, Německo a Japonsko, což by spolu s doposud odjetými podniky dalo pouze šest soutěží. Již dříve padlo rozhodnutí, že vhodné by bylo dobré se na konci roku dobrat sedmi odjetých podniků pro to, aby se mohl vyhlásit mistr světa a možnou spásou by mohla být Rally Sardegna, která byla spolu s Argentinou odložena. Kdyby tento plán nevyšel, nabízí se sáhnout po některém z podniků ERC, přičemž v úvahu připadá nejvíce Kyperská rally, která má v MS poměrně dlouhou historii.
Zástupce promotéra Oliver Ciesla k současné situaci prozradil: "Probíráme všechny možnosti. Musíme zjistit, které víkendy půjde jet a jak dlouho zabere transport celého MS z jedné lokality do další. Právě logistika je velmi omezujícím faktorem a částečně i z tohoto důvodu hledáme alternativní rally po Evropě. Dalším aspektem je pak úroveň bezpečnostního zajištění soutěží, které by muselo být na úrovni MS. Právě bezpečnost je pro nás prioritou a omezuje výběr. Pokud přidáme aspekt logistiky, tak je možná v Evropě lepší zůstat na pevnině a tím se seznam možných soutěží snižuje tak na čtyři nebo pět soutěží. A tady se bavíme o soutěžích, které získaly zkušenosti díky tomu, že jsou nebo byly součástí mistrovství Evropy a nebo se jedná o podniky, které s námi byly v kontaktu skrze statut kandidátského podniku. Máme tedy nějaký počet soutěží a se všemi jsme v kontaktu, abychom zjistili, co a jak rychle je možné realizovat," říká zástupce WRC Promoter GmbH.
Jak k situaci doplňuje jeden nejmenovaný zdroj serveru, pozitivní na celé věci je fakt, že se kola šampionátu pomalu opět začínají roztáčet a něco se děje. "Po celém světě je řada soutěží, které by připadaly v úvahu, některé navíc mají harmonogram podle FIA prefereovaného formátu. Klíčovou věcí je, že musíme věci tlačit kupředu a prověřit všechny možnosti. Skvělá zpráva nicméně je, že se na tom začalo pracovat a že se nesedí na zadku a jenom nekouká na to, jak postupně odpadají jedna rally za druhou z kalendáře MS," doplňuje nejmenovaný zdroj serveru Dirt Fish. Jak již padlo v minulém článku, kromě Kypru by mohly v úvahu připadat Ypres rally, která patřila spoustu let mezi jedny z klíčových soutěží ERC a díky zrušení britského mistráku bude mít volné startovní čísla, případně estonská Rally DirtFish, kde se s MS koketovalo. Nebo taky může přijít úplně jiná soutěž, která by překvapila úplně všechny, snahy o MS byly například v Chorvatsku a pro tamní turistický ruch by se jistě jednalo o vítanou vzpruhu. Jak to dopadne se však nejspíše dozvíme až příští pátek.
Ať si říká kdo chce, co chce, varianta s velkými kluky na Barumce mi nepřijde úplně zcestná. Formátem i zázemím je to reálné, problém budou jedině finance.
Já si právě myslím, že tím zázemím, resp. infrastrukturou, je to ve Zlíně nereálné.
Chlapi buďte soudní !
V historii Barumky zavítalo do Zlína spoustu delegátů z FIA ( posledním byl tuším v roce 2015 Arnaud Crepin, před ním to byl britský delegát Kellitt a jiní ) aby Barumku posoudili a ohodnotili jako kandidátskou soutěž pro MS.
A vždy všechna hodnocení i přes kladné ohlasy o veliké kvalitě této soutěže byly negativní díky nereálným podmínkám, zázemí a infrastruktuře Zlína. Díky malé rozloze a umístění RZ a špatné špatné dopravní infrastruktuře Zlína je absolutně nereálné pořádání MS ve Zlíně - takto zněla vždy jejich závěrečná hodnocení !
Dokážete si ve Zlíně představit cca. 300 - 400 tisíc fanoušků + celé zázemí týmů MS ? Všichni by stáli v zácpě spojovačka Zlín - Otrokovice . Zlínsko kolabuje i za ,,normální" Barumky
Pro Kenny :
Vlastně jsi to v ,,nadsázce" právě vysvětlil všem. V lese ve Finsku nebo Švédsku tě klidně přepadne medvěd, znásilní los nebo tam umřeš na akutní zánět slepého střeva, protože bude trvat hodiny než pro tebe přijede sanitka do těch končin
ALE samotné město Jyvaskyla má přes 130.000 tisíc obyvatel, spousta hotelů, takže tam ubytování oproti Zlínu sehnat bez problémů lze. A já jsem osobně zažil přejezd z jedné RZ na druhou, která se jela další den cca 180km - takže rozlohou se obrovské množství fanoušků ,,ztratí". Na Barumce se jede přeci všechno kolem Krestova baráku
Ale taký by mě zahřál u srdce ten nádherný pocit jak by Ogier po RZ Pindula koukal jak je možné, že mu ,,nějaký" Kopecký naložil 10 vteřin ... a nedej bože s Fabií R5 (nadsázka)
Jako Barumka by byla bomba, ale můj názor je, že promotér bude hledat spíše šotolinu...?