Připravovaný GR Yaris WRC skončí leda v muzeu
Těžké spaní teď musí mít markeťáci v Toyotě, protože příští sezónu měl tým vyjet s novým GR Yarisem, který by odpovídal aktuální nabídce v showroomech, avšak téměř čtvrt roku trvající zákaz testování vedl k tomu, že tým nedokáže nový speciál připravit pro ostré nasazení v sezóně 2021 a bude pokračovat s aktuálním modelem, který již rychlostní zkoušky brázdi. Zamýšlený speciál vycházel ze silničního GR Yarisu, první testovací kilometry si odbyl na sněhu ještě před všema pandemickýma opatřeníma, ale pak tým z Puuppoly pokračovat nemohl a když od FIA výjimku ze zákazu testů nedostal, nebylo reálné vůz řádně nachystat k ostrému nasazení. Jak informuje server Dirt Fish podrobnosti ke zbytku sezóny a té nadcházející plánuje Toyota oznámit tento týden, ale dle všeho se dá očekávat pokračování se stávajícím vozem.
Foto: Henri Vuorinen Photography
Připravovaný GR Yaris se tak po Yarisu připraveném německým Toyota Motorsport (TMG) stane dalším speciálem japonské značky, který nikdy neokusí boj proti chronometru na rychlostních zkouškách. Jak pro server Dirt Fish říká jeden nejmenovaný informovaný zdroj, situaci zapříčinil jak zákaz testů, tak karanténní opatření, kdy lidé nemohli do práce: "Nebylo to jen o tom, že nedokážete dostat lidi do dílny, aby pracovali na autě, ke všemu se přidala skutečnost, že nevíte, kdy budou opět fungovat jednotliví dodavatelé a kdy se spolehlivě obnoví odběratelsko-dodavatelský řetězec. Vše je teď nesmírně komplikované a to mělo významný dopad na vývoj auta," říká zdroj serveru. Jak to tedy vypadá, Toyota Gazoo Racing dojede současnou periodu technických předpisů s aktuálním vozem a novinka přijde teprve se změnou regulí v roce 2022.
Tak vzhledem k tomu, že regule pro 2022 ještě nejsou ani dofinalizovány a tady si Toyota chtěla na rok postavit nové auto kvůli marketingu... Zatím se nikdo z týmů neozývá na téma odsunu nových regulí.