23. 6. 2020 06:56 − 1240× − 0

Druhá maďarská prověrka

V rozmezí týdne se na maďarském území odjela už druhá menší soutěž, kterou několik předních posádek využilo k testování.

Minulý víkend kralovali na rychlostních zkouškách piloti vozů značek koncernu Volkswagen. Rychleji nakonec zajel Ádám Velenczei debutující za volantem Škody Fabia R5 evo, když za sebou udržel Frigyese Turána ve Volkswagenu Polo GTI R5, a to o 2,3 sekundy. Ani jeden z nich se na další soutěž nevypravil. Testování ve velkém stylu se naopak zaobírá András Hadik. Ve své stáji má už tři Fordy Fiesta R5 MkII a jelikož jde stále o nové a nepoznané náčiní, každá příležitost se mu hodí. V Komló skončil třetí a teď chtěl poskočit ještě o dvě příčky výše. Hlavně však potřeboval naleznout co nejlepší možný setup nového vozu. Podobně pilně testuje i Lászlo Bodolai, který s druhým speciálem stáje Hadik Rallye Team skončil před týdnem sedmý. Se třetím Fordem se k této dvojici konečně přidal jejich novopečený stájový kolega János Balogh. Poslední dva roky vodil po maďarských cestách Škodu Fabia R5 a teď si tak potřeboval otestovat nový vůz. Soutěž s centrem v Domaháze měl původně absolvovat i nový pilot stáje Citroën Hungary CsuCsu, ovšem jeho C3 R5 se na startovní rampě nakonec neobjevila.

Trojici Fiest R5 MkII měli dělat nejvážnější soupeře dva piloti škodovek. Gergö Dudás s jednou z nich začal skvěle, když zajel v prvním testu nejrychlejší čas. V dalších dvou už na tuto rychlost nenavázal a postupně se propadnul až na třetí místo. Po kolizi s retarderem v RZ 4, při které poškodil předek své Fabie R5 a inkasoval penalizaci, se na nejnižším pódiovém stupínku už Dudás udržet nedokázal. Tibor Tóth s druhou Fabií tak rychle nejel a místo s trojicí rychlých Fordů bojoval s Istvánem Molnárem v obstaróžním Mitsubishi Lancer EVO VI o páté místo. Boj to byl urputný, ale Tóth jej nakonec o tři desetinky prohrál. Hadik nechal na startu RZ 1 několik vteřin a v cíli této zkoušky za vítězem nakonec zaostal o 2,7 vteřiny. Nejrychlejší Fiestu jeho stáje pilotoval Bodolai, který se ve druhém testu vyhoupnul do čela. Po další zkoušce jej však ve vedení vystřídal zrychlující Hadik. S nastavením Fiesty na suchý povrch byl spokojený, ale mokré partie mu stále moc nešly. Bodolai se ve čtvrté zkoušce dokázal týmového kolegy držet. Závěrečná sekce, odehrávající se stejně jako ty dvě předchozí na takřka sedmikilometrovém úseku odjetém v obou směrech, Bodolaiovi ale moc nevyšla. Nechal tam po problémech s obutím skoro deset vteřin a musel se spokojit s druhým místem. Nejhůře z Hadikovy stáje ale dopadnul Balogh, který zatím s novým vozem nenašel společnou řeč. I tak ale skončil na pódiu vedle kolegů s Fordy. Samotný Hadik dokázal v druhém testovacím pokusu vyhrát a teď už jen, aby do ostrých mistrovských bojů vkročil tak, jak se na maďarského mistra roku 2018 sluší a patří.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama