29. 6. 2020 07:07 − 1160× − 0

Odložená rumunská sezóna odstartovala

Koronavirus už přestává být hlavním světovým tématem a společně s tím se mírní bezpečnostní opatření.

Na mezinárodní scéně to zatím zrovna nejnadějněji nevypadá, ale národní šampionáty už se začínají pomalu probouzet k životu. Jedním z prvních mistrovství, které svým účastníkům umožnilo vybojovat první mistrovské body, se stalo to rumunské. Jako první přišla na řadu Raliul Argesului Catena s něco málo přes sto ostrými kilometry na asfaltových cestách. Obhájce titulu Simone Tempestini sice bude chtít i letos sbírat vavříny na mezinárodní scéně, ale domácí ambice nikterak netlumí. Jeho první start v evropském šampionátu se má odehrát v červenci v Římě a domácí podnik tak mohl využít k rozehřání po dlouhé pauze a také otestování nové techniky. Tempestini málokdy zůstane věrný soutěžní technice déle než jednu sezónu. Po loňském roce stráveném v Hyundai tak přišla na řadu další změna, tentokrát na nejúspěšnější vůz kategorie R5, Škodu Fabia.

Stejný speciál už čtyři roky řídil jeden z jeho největších soupeřů Dan Girtofan a škodovce zůstal věrný i letos. Valentin Porcisteanu spojil před rokem síly s francouzským Citroënem a hned z toho byla jedna z nejúspěšnějších sezón jeho kariéry. Na jejím konci se radoval z titulu vicemistra. Pokud i ve zbytku sezóny pojede Porcisteanu s vozem, se kterým odstartoval v Pitesti, na takový úspěch bude moct zapomenout. Mitsubishi Lancer EVO IX jednoduše nemůže sofistikovanějším speciálům R5 stačit. Na druhou stranu se na startu úvodní rally „er-pětky“ objevily jen čtyři. Z nich Enis Arif ani nedokázal svou Fabii R5 dovézt do top ten a Cristianu Dolofanovi s 208 T16 se to podařilo jen těsně až na samém konci rally. V parádní formě se naopak předvedl Alexandru Pitigoi, který jako obvykle z garáže vytáhnul Porsche 911 GT3. V první zkoušce zaznamenal třetí nejrychlejší čas a kratší úvodní etapu o dvou zkouškách na této pozici i zakončil. Za druhým Girtofanem zaostával o nicotných 2,7 sekundy.

Porcisteanu se po dvou letech ve vozech R5 vrátil do produkčního vozu a musel si znovu osvojit návyky, jak správně s tímto vozem zacházet. Dalším produkčním Lancerům sice ujel, ale na nejrychlejší posádku s dvoukolkou nestačil. Norbert s Francescou Marií Maiorovi ždímali z Peugeotu 208 R2 maximum, ale v sobotu ráno už silnější Lancer za svými zády neudrželi. Porcisteanu tak novou sezónu začal čtvrtým místem. Pitigoi dokázal v sobotu vyhrát druhou zkoušku a poskočil před Girtofana na druhé místo. V závěrečné sedmadvacet kilometrů dlouhé Power Stage pilot Porsche už soupeři ve škodovce nestačil a spadnul na třetí příčku. Girtofan tak místo boje s dalším pilotem Fabie R5 bojoval s jezdcem Porsche. Nakonec na rozdíl od Pitigoie nedokázal vyhrát ani jednu rychlostní zkoušku. Tempestini předvedl svůj tradiční výkon, při kterém mu nikdo z domácích nestačil. Vyhrál všechny zkoušky vyjma té čtvrté a do cíle dojel s větším než minutovým náskokem.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama