1. 7. 2020 07:08 − 1819× − 0

Na Kanárských ostrovech čisto

Pevninské Španělsko si prošlo během koronakrize těžkou zkouškou, Kanárské ostrovy už vyhlížejí turistickou sezónu.

Bez ní by se tamní obyvatelé jen stěží uživili a tak návrat do normálu vítají hodně radostně. A k turistickým akcím neodmyslitelně patří i akce sportovní. Ideálně motorsport. Po přesunutí evropské Rally Islas Canarias na konec listopadu a úplném zrušení Rally Villa de Adeje bude tamní mistrovství startovat až v půlce července při Rally Senderos de La Palma. O víkendu se tam ale odehrála jedna menší soutěž, Rally Villa de Santa Brígida s kilometráží našich rallysprintů. A jelikož pauza byla dlouhá a na mistrovské boje je zapotřebí se řádně připravit, sešla se v Santě Brígidě parádní konkurence. V popředí zájmu se vyskytla hlavně čtveřice speciálů R5, dva Hyundaie a dva Citroëny. Úřadující kanárský mistr Yeray Lemes pokračuje v úspěšném spojení s korejskou značkou Hyundai a na rally dorazil se zbrusu novou i20 R5 pořízenou v březnu přímo z Alzenau. Druhý vůz v barvách stáje Hyundai Canarias Motorsport osedlal další mistr Kanárských ostrovů Antonio Ponce. V letech 2003 a 2004 jej k titulu dovezla Škoda Octavia Kit Car, za jejíž volant usedl ještě před třemi lety, a v roce 2007 byl nejlepší znovu se škodovkou. Tehdy ale s modelem Fabia WRC.

Mistrovskou sestavou se mohla pochlubit i konkurenční francouzská značka. Luis Monzón Kanárským ostrovům vládnul v letech 1994, 1998 a 2002 a k tomu se stal dvakrát i mistrem Španělska jako takového. V posledních letech se v soutěžním voze objevoval už spíše sporadicky. Teď si ale v březnu pořídil nový Citroën C3 R5, což by mělo znamenat návrat k většímu programu. Snad na jeho plánech koronavirus nic nezměnil a Monzón se na soutěži v Santa Brígidě jen připravoval na regulérní boj o mistrovskou korunu. Emma Falcón se předloni stala mistryní Evropy v kategorii ženských závodnic. Vloni začala sbírat zkušenosti s C3 R5 a s tou se představila i teď. Na mužské soupeře ale nestačila a na čtvrtém místě za nimi zkoušku po zkoušce zaostávala. Rubén Curbelo s novým Volkswagenem Polo MKVI třídy N5 (obdoba do ČR přicházející techniky Proto) v první zkoušce ztratil kvůli problémům s olejem minutu a čtvrt a na Falcón tak nemohl zaútočit. Dlužno dodat, že se jí ale dosaženými časy nevyrovnal ani v dalších zkouškách. Během pár zkoušek se Curbelo vyšvihnul na páté místo, které pro něho znamenalo maximum možného.

První rychlostní zkouška se stala kořistí Monzóna, který však na čtrnácti kilometrech druhému Lemesovi ujel jen nepatrně, o 1,7 vteřiny. V druhé zkoušce ale pilot Citroënu chyboval, přetočil se a přišel tím o čtvrt minuty. Lemes zajel rychleji i třetí zkoušku, ale to už se rozdíl v zajetých časech mezi ním a Monzónem smrsknul na minimum. Konkrétně sedm desetin. Následující dvojici zkoušek vyhrál pilot Citroënu, ale i tam byl rozdíl mezi ním a druhým Lemesem minimální. Jelikož Monzón ke všemu ještě v RZ 5 ulil start a přibyla mu na konto penalizace deseti vteřin, šance na vítězství se hodně zredukovaly. Na dvou zkouškách by musel smazat manko 22,3 sekundy. V předposlední zkoušce ale nechal čtvrt minuty a o vítězi bylo rozhodnuto. Stal se jím Lemes a nakonec porazil Monzóna o 38,5 sekundy. Druhý Hyundai na stupně vítězů dovezl Ponce, který stál trochu v pozadí a boje o vítězství se neúčastnil.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama