1. 7. 2020 18:28 − 7834× − 9

Peugeot 208 Rally 4 vyráží do světa

Dodávky nových vozů Peugeot 208 Rally 4 se právě rozbíhají.

Vzhledem k téměř 100 objednávkám přijatých od začátku roku 2020, kdy byl tento rallyový speciál uveden na trh, se do zajištění dodávek intenzivně zapojil celý tým Peugeot Sport i jeho partneři. Vozy Peugeot 208 Rally 4 poprvé odstartují v červenci. Prvními destinacemi, do kterých nový vůz vytvořený divizí Peugeot Sport směřuje, jsou Portugalsko, Itálie a Česká republika.

• Po více než ročním vývoji je Peugeot 208 Rally 4 na cestě ke svým prvním zákazníkům. Časový plán dodávek se však musel přizpůsobit krizi Covid-19. S ohledem na postupné obnovování aktivit v motoristickém sportu v Evropě vyvíjí tým Peugeot Sport společně se svými partnery a dodavateli veškeré úsilí, aby zajistil montáž a dodání vozů pro nadcházející podniky. První soutěží je Rally de Castelo Branco, která se koná v Portugalsku od 3. do 5. července. Účast vozů Peugeot 208 Rally 4 v této soutěži zajistí týmy PT Racing a Racing Factory.

• Peugeot 208 Rally 4 se připravuje na rallyové tratě i v dalších evropských zemích. Brzy se objeví i v České republice. Předpokládá se, že česká závodní premiéra se odehraje 24. a 25. července na rallysprintu Bohemia Drive Rally Příbram 2020 s týmy Minařík Racing a Brynda Racing.

• První mezinárodní soutěž se bude konat v rámci mistrovství Evropy v rally (ERC) na konci srpna v Římě, kde s novým vozem Peugeot 208 Rally 4 odstartuje několik týmů.

• Na konci léta zahájí rallyovou sezónu poháry značky Peugeot „208 Rally Cup“ ve Francii a na Pyrenejském poloostrově. Španělsko-portugalský seriál pro jezdce s vozem Peugeot 208 Rally 4 začne 28. a 29. srpna na Rali do Alto Tamega. Francouzský cup by měl odstartovat 4. a 5. září na Rallye du Mont-Blanc. Každý z těchto pohárů značky Peugeot bude zahrnovat čtyři soutěže, přičemž se bude kombinovat šotolina a asfalt. Jedná se tedy o velice odlehčené cupové kalendáře, nicméně i přes obtížnou situaci se poháry pro jezdce s novými vozy Peugeot letos budou konat.

Mayeul Tyl, Peugeot Citroën Racing Shop Manager: „Procházíme nesmírně obtížnou dobou, ale jsme vděční za důvěru našich zákazníků. Máme už téměř 100 objednávek. První vozy právě dodáváme, ale v létě se tempo zintenzívní. Vyvíjíme veškeré úsilí, ať už z hlediska dodání vozů, či poskytování technické podpory, abychom našim zákazníkům umožnili co nejdříve jezdit a vyhrávat závody. Díky rozsahu využití vozu 208 Rally 4 ho mohou týmy nabízet velmi široké škále jezdců a my budeme maximálně připraveni zajistit jim efektivní zákaznický servis během celého projektu.“

François Wales, ředitel divize Peugeot Sport: „Po více než roce vývoje jsme spustili první dodávky. Práce celého týmu tak dostává konkrétní rozměr. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme Peugeot 208 Rally 4 v akci po celém světě, na regionálních, národních i mezinárodních soutěžích. Víme, že charakteristiky a výkon vozu ocení jak ti nejzkušenější, tak i méně zkušení či začínající jezdci. Jsme přesvědčeni, že nový Peugeot 208 Rally 4 je přeurčen k tomu, aby získával tituly a trofeje, stejně jako jeho předchůdce. Jsme připraveni být u toho a podpořit všechny naše zákazníky.“

PEUGEOT 208 RALLY 4: TECHNICKÉ ÚDAJE
• Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3
• Výkon: 208 k při 5 450 ot/min
• Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min
• Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
• Diferenciál: mechanický samosvorný
• Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
• Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
• Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)
• Hmotnost: min. 1 080 km, s posádkou 1 250 km

CENY
• Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina
• Kit šotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH
• Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada
• Výbava: 3 990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)
• Software pro analýzu dat: 270 €
• Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €

Komentářů celkem: 9
1. 7. 2020 20:04
0 2
Tak za cca 2,2 mil podle výbavy trojkyblík 1.2 s turbem, to je výhra ......něco podobného jezdilo před 30 lety....Daihatsu Charade, ale takovej ranec to nestálo
1. 7. 2020 20:39
0 0
Vypadá to dobře ale já se zrovna dal na rybařenísmajlík
1. 7. 2020 20:59
0 0
Hmotnost bych asi udával v kilogramech, smajlík ty km mi tam nějak nesedí. Ale jinak by to fakt chtělo o něco zlevnit, je to takhle pořád hraní pro pracháče. smajlík
1. 7. 2020 22:00
0 0
No ty tříválce, to prostě klasik trpí. smajlík Hlavně že to není elektrický. Ale jízdní projev to celkem má a dá se to poslouchat. Nejdřív sem si říkal, skoro jak Porsche, ale to je jen můj dojem. smajlík
https://www.youtube.com/watch?v=2FpTk4IDYL4
1. 7. 2020 23:25
1 0
Původně napsal Vrátníček
Tak za cca 2,2 mil podle výbavy trojkyblík 1.2 s turbem, to je výhra ......něco podobného jezdilo před 30 lety....Daihatsu Charade, ale takovej ranec to nestálo
No já nevím, ale třeba před 25 lety stála sériová Honda Civic VTi asi 800 000,-, přičemž průměrná mzda byla méně než třetinová. A že je to tříválec... bohužel, ale za to Peugeot ani FIA nemůže. Alespoň, že to zatím není na elektriku smajlík
2. 7. 2020 07:09
0 0
Pred 30 lety tady vyhral mistrak sibera s tovarnim fafenem, ktery si o 208k/290Nm mohl nechat jenom zdat
Ale byl to ctyrvalec takze vlastne vsechno super
A dovolit si to tehdy tak urcite mohl kazdy ze? smajlík
2. 7. 2020 08:42
3 1
jaymz - znáš to, ideální je kastle octavia wrc (protože vlhký sen českého fanouška) motor a podvozek z S1 (protože to přece bylo nejvíc závodní) a cena? tak aby to dělňas dal z cetelemu.. smajlík
7. 7. 2020 09:06
0 0
Ona je to vlastně trochu předělaná a přejmenovaná 208 R2. Jen trochu nechápu tu změnu motoru, ze 4 válce 1.6 jít na 3 hrnec s turbem mi nepřijde jako šťastné řešení. Nehledě na to, že pokud se použije koeficient pro přepočet turbomotorů 1,7 tak pak se dostává do kategorie nad 2 litry..
Pokud je to myšleno tak, že pojede pouze svůj vlastní pohár, pak bych tomu rozuměl. Jinak mi to ale moc nedává smysl...
7. 7. 2020 12:40
0 0
Motor musí předpokládám vycházet se sériového, který se nabízí u stejného modelu a Peugeot 208 se s atmosferickou 1,6 pokud vím neprodává. Přepočet turbomotorů 1,7 už se nepoužívá, ale auto spadá do třídy 5 (R2C), kde bude mít proti přeplňovaným 1,6 a atmosférickým dvoulitrům asi trochu hendikep.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama