3. 7. 2020 06:22 − 2295× − 1

Bratři se stodvacítkou: Pavel a Jan Maršíčkovi

Sami se nazývají posádkou “šedého průměru”.

Ale jestliže byli schopni umístit se v oblastních soutěžích v době, kdy zde startovalo více jak sto dvacet posádek, v první desítce, rozhodně tomu tak nebylo.


Noční etapa v Plzni 79

“Naším první soutěží byla Rallye Berounka 76. Na start jsme nastoupili s minimem znalostí získaných od kamarádů, kteří už měli za sebou dvě nebo tři soutěže. S bratrem jsme se dohodli, že já budu řídit na RZ 1 a 3, brácha pojede dvojku,” vzpomíná Pavel Maršíček. “Výsledky se nedochovaly a stále je marně sháníme, ale žádná sláva to nebyla. Když nás na jedné z časovek ve sprintetapě přeletěl Karel Porsch s Trabantem, málem jsme vraceli čerstvě orazítkované licence…”

V sezóně 1977 odstartovali do osmi soutěží, stále s vozem Škoda 100 třídy A2 1000 a nejlépe skončili šestí v Rallye Klíč Nový Bor a pátí v Rallye PAL Tábor. V následujícím roce se posunuli s vozem Škoda 120 S Rallye do třídy A2 1300. Jejich vůz měl ex-tovární karosérii a motor “držák” od zkušeného Antonína Císaře. Druhé místo při Rallye Chemopetrol Litvínov a čtvrté absolutně doplnili i čtvrtými místy v kategorii při Rallye České Budějovice, Toužim a Plzeň. Stále to však nestačilo na postup. Ten se podařil až v sezóně 1979. Ze sedmi soutěží si došli hned v pěti pro poháry za umístění ve třídě.


Při zimní Rallye Jičín 80

”Jaká byla naše soutěž nej? Asi Rallye Kavalier Sázava 1979. Skončili jsme třetí absolutně, přestože nám omylem na první erzetě k dosaženému času připsali minutu navíc…” První pětku absolutního pořadí vybojovali také při Rallye Pačejov, Příbram, Plzeň i Litvínov. Další dvě sezóny startovali v Přeboru ČSR a body získalii při Slovácké rallye, v Příbrami i při zimním Jičíně, kterou sezóna 1980 začínala a druhou výkonnostní třídu si udrželi. ”V roce 1980 však přišel Láďa Mařík s nabídkou, abych mu jezdil doprovod. Jezdil federální mistrovství i mezinárodní závody se Škodou 130 RS. Taková nabídka nešla odmítnout. A tak jsem se dostal na Wartburg rallye, Mecsek, Ruskou zimu nebo do Albeny na Zlaté písky v tehdejším poháru PMP.”

Pavel Maršíček automobilové soutěže stále sleduje. Pravidelně se jezdí dívat na oblíbenou Šumavu, i když zde nikdy neodstartoval a navštěvuje také revivaly pořádané týmem okolo Edy Patery.

(Zkrácená verze byla zveřejněna v časopisu Rally č.4/2020)


Úspěšná Rallye Kavalier Sázava 79


Se Škodou 100 na Rallye České Budějovice


Rallye Příbram 79

Foto: archiv posádky

Komentářů celkem: 1
3. 7. 2020 07:48
0 0
to byly časy.....smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama