8. 7. 2020 13:14 − 1885× − 0

Maďarská scéna chrlí jednu minirally za druhou

Ostrý start maďarského mistrovství se odehraje až za čtrnáct dnů v Sálgotarjánu, ale už teď se na východě čile závodí.

O uplynulém víkendu se odehrál už třetí podnik Rally3. Jedná se o krátké jednodenní soutěže, které se zpravidla odehrávají na opakovaných průjezdech jedním úsekem a jejichž délka se pohybuje kolem čtyřiceti ostrých kilometrů. Normálně jsou výsadou menších týmů se slabšími vozy, ale aktuální nedostatek závodění a také nutnost už začít testovat na blížící se start sezóny na jejich start přivádí špičkové posádky z hlavního mistrovství. O víkendu se soutěžilo na Bakonya Rally a na startu nechyběla ani šestice vozů R5. Grzegorz Grzyb přijel do Maďarska letos už podruhé, když předtím v Kisvaszaru skončil čtvrtý. Start slovenského mistrovství se odehraje na společném podniku s Maďary a tak potřeboval v tamních podmínkách pořádně otestovat svou Fabii Rally2 evo. Gergö Dudás napodobil polského soupeře na druhé Rally3, kde svou Fabii R5 také dovezl do cíle na čtvrtém místě. Teď už jistě cílil na pódium.

Kristóf Klausz letos už také soutěžil, ale v Kisvaszaru obsadil se svým Fordem Fiesta R5 nelichotivou devátou příčku. Péter Osváth na té samé rally nedopadnul o moc lépe, když skončil osmý. I on si tak teď chtěl se svou Fabií Rally2 evo vylepšit skóre. S čistým štítem šel do soutěže Ferenc Kiss, pro kterého se jednalo o první letošní start. A vybral si pro něj techniku, kterou již brzy použije i při své slovinské misi ve Velenje, Volkswagen Polo GTI R5 stáje Korda Racing. A nejpilnější zatím je z předních jezdců Tibor Tóth, který zatím se škodovkou nechyběl na žádné ze soutěží Rally3. Bohužel i tentokrát hrál druhé housle a neporadil si ani s dvojicí jezdců ve vozech Mitsubishi Lancer EVO IX R4. V cíli obsadil až sedmou příčku. Z jezdců ve vozech R5 ale nakonec nejpomalejší nebyl. Klausz se v druhé zkoušce trápil se škrtící klapkou a přišel tím o skoro celou minutu. Pak sice zajel tři třetí nejrychlejší časy v řadě, ale to už mu pomohlo jen na osmé místo.

Padesátiletý Kiss se vrátil do školních let a během rally se musel učit naslouchat nové technice. Dařilo se mu to dobře a i přes špatný výběr gum na úvodní test a s tím spojený trochu rozevlátější styl zajel čtvrtý čas. Následně přezul a už to bylo lepší a posunul se na nejnižší pódiový stupínek. Pokud by se do výsledků nepočítaly penalizace, Dudásovi by patřila druhá příčka. Rozražený retardéru v RZ 2 však komisaři potrestat museli a pilot Fabie R5 musel bojovat. Do závěrečné zkoušky nastupoval s hratelným odstupem dvou desetin na třetího Kisse a 2,2 vteřiny jej pak dělily od kýžené druhé příčky. Pilot Volkswagenu však zajel se svým soupeřem identický čas a bronzový stupínek si pohlídal. Osváth byl sice v posledním testu pomalejší, ale jen o jednu jedinou desetinku. Druhá pozice mu tak už zůstala. A vlastně se tak stal nejrychlejším ze zbytku světa. První příčku si totiž pro sebe rezervoval Grzyb. Polský pilot zajel nejrychleji ve všech sedmi testech a celou rally vyhrál s půlminutovým náskokem. V Salgó Rallye si na něj budou muset domácí Maďaři dávat pozor. hém testovacím pokusu vyhrát a teď už jen, aby do ostrých mistrovských bojů vkročil tak, jak se na maďarského mistra roku 2018 sluší a patří.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!