7. 7. 2020 16:19 − 1362× − 1

Italové už zase závodí

Italové mají závodění v krvi a ta jim letos na jaře při pohledu na situaci na severu země hodně tuhla v žilách.

Sezóna ani nezačala a už musela být dočasně zastavená. Během této doby se začaly objevovat různé šílené scénáře o zrušení celého letošního ročníku hlavního mistrovství nebo jeho odjetí na uzavřených tratích v areálech autodromů. Nakonec to ale vypadá, že se letos přeci jen bude soutěžit na klasických podnicích, jen jich bude méně a některé v náhradních termínech. Ještě než celé prvoligové C.I.R. na konci července v Římě zdvihne oponu, posádky mají možnost dostat se zpět do formy na některé z menších soutěží. Tou první se stala víkendová Rally Internazionale del Casentino. Ta měla být součástí Mitropa cupu, ovšem ten byl vzhledem k epidemiologické situaci v Evropě zrušen. Jednodenní podnik v Bibbieně se tak stal soukromou záležitostí Italů.

Andrea Crugnola se tam předvedl se svou novou technikou, kterou se stal Citroën C3 R5. V oficiální italské stáji této francouzské značky mladý jezdec vystřídal ostříleného Lucu Rossettiho. Stejným směrem se ve výběru techniky vydal i Antonio Rusce, když dal vale R5 koncernu Volkswagen a přesednul do C3 R5. Fabio Andolfi naopak zůstává věrný škodovce a v Casentinu se měl prezentovat jako jeden z nejvážnějších rivalů vozu se startovním číslem 1 a Crugnolou za volantem. Marco Signor strávil poslední roky převážně ve Fordu Fiesta WRC a italském šampionátu určeném primárně těmto speciálům. Do Bibbieny mu však stáj Step Five Motorsport dovezla novotou ještě vonící Volkswagen Polo GTI R5. S vozem německé značky letos bude absolvovat asfaltovou trofej vypsanou v rámci prvoligového mistrovství Felice Re a přijel se s ním projet už sem do Bibbieny. Celkem se na start postavilo čtyřiadvacet vozů kategorie R5.

Odstartoval i jeden vůz královské kategorie WRC, ale ten se do bojů o pódium nezapojil. Paolo Porro byl nejčastěji ve výsledcích jednotlivých zkoušek k vidění na pátém místě a pátou příčku od druhé zkoušky až do cíle držel i v průběžném pořadí. Šestého Michele Rovattiho pilot Fordu Fiesta WRC porazil jen těsně, o 1,7 sekundy. Že byla Rally Internazionale del Casentino italskou záležitostí, není tak úplně pravda. Na trati se totiž objevila i senzace slovinské scény, která vloni doma doslova šokovala. Boštjan Avbelj ve Velenje absolvoval svou první rally v ostrém startovním poli a hned ji se Škodou Fabia R5 vyhrál. Na zbylých třech soutěžích, které tehdy absolvoval, skončil druhý. Senzační výkony se daly zlehčovat, že ve Slovinsku nebyla taková konkurence a Avbelj se možná věnoval seznamování s tratěmi nad běžný rámec. Teď se ale objevil v zahraničí na slušně obsazené soutěži a obstál. V první zkoušce začal třetím časem a v RZ 3 se propadnul na čtvrtou příčku. I dál ale sváděl těsnou přetahovanou s třetím Andolfim. Ještě před závěrečným testem Slovinec zaostával o nicotných 3,9 sekundy a dělal si zálusk na pódium. Italský soupeř ve stejném voze ale nakonec zajel rychleji a bronzový stupínek uhájil.

Andolfimu byla před startem přisuzována úplně jiná pozice než bojovat se slovinským hostem o třetí místo. A podobné papírové předpoklady hovořily o tom, že by s favorizovaným Crugnolou měl o vítězství svádět souboje i Signor. Ten ale možná doplatil i na své menší zkušenosti s technikou R5 a při debutu v Polu zajížděl časy na samém konci top ten. Do cíle dojel až jako osmý. V parádním světle se však ukazoval nejlepší italský junior sezóny 2018 Damiano De Tommaso. Usednul za volant Škody Fabia Rally2 Evo a ve třetí zkoušce se vyhoupnul na druhé místo. Ve čtvrtém testu se mladík stal prvním, komu se podařilo porazit do té doby suverénního lídra Crugnolu. Nováček v barvách Citroënu si na nový vůz zvyknul překvapivě rychle a v pátém testu se vrátil na vítěznou vlnu, kterou si držel až do cíle jasně vyhrané soutěže. Do Říma pro první mistrovské body Crugnola jistě pojede jako jeden z největších favoritů. De Tommaso sice boj o vítězství nedotáhnul do úspěšného konce, ale rozhodně na sebe upoutal pozornost.

Komentářů celkem: 1
9. 7. 2020 07:33
0 0
Při pohledu na výsledky je krásně vidět ten nesmysl s přejmenováváním kategorií... to jede pět Fábií a z toho 3 jsou R5 a 2 jsou Rally 2... smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama