8. 7. 2020 13:19 − 3271× − 12

Peugeot Rally Cup odstartuje na Bohemce

Po vynucené a dlouhé pauze se konečně naplno rozjíždí letošní motoristická sezóna.

Úvodním podnikem Sonax MČR v rally je nadcházející Rally Bohemia, kde odstartuje také čtvrté pokračování populárního Peugeot Rally Cupu. V roce 2020 cupové posádky v České republice naposledy pojedou s vozem Peugeot 208 R2, který v následující sezóně vystřídá jeho nástupce – Peugeot 208 Rally 4. Tento speciál vychází z nového sériového modelu Peugeot 208, který byl nedávno oceněn titulem evropské Auto roku 2020.

Do úvodního podniku odstartuje minimálně sedm posádek seriálu Peugeot Rally Cup a budou to především nové tváře. Mezi nejvíce sledované debutanty bude patřit zejména Dominik Stříteský s velezkušeným Ondřejem Krajčou v roli navigátora. Dalšími nováčky v cupu bude Lukáš Krupička s Janem Ryšánkem, Jan Ludvíček s Janou Slukovou a David Soldát s Janem Winzigem. Po delší pauze se vrací Lumír Firla s Michalem Večerkou a na svoji domácí soutěž nastoupí také Dominik Brož s Petrem Těšínským. Chybět nebudou loňští juniorští mistři „dvoukolek“ – Jiří Pohlídal a Jan Kubala.

Na startovní rampě tentokrát neuvidíme úřadující mistry ČR ve dvoukolkách a vítěze Peugeot Rally Cupu 2019 – Reného Dohnala s Romanem Švecem. Nicméně do pátečního shakedownu tato dvojice přece jen vyrazí. René Dohnal fanouškům krátce představí nový speciál z dílen Peugeot Sportu, zbrusu nový Peugeot 208 Rally 4. Je neskutečné, že se souhrou mnoha okolností dostaly první dva zákaznické vozy právě do České republiky. První z nich, s výrobním číslem 03, přivezl před týdnem Minařík Racing a právě tento vůz odjede premiérové prezentační jízdy na autodromu v Sosnové. „Hodně dlouho jsme pracovali na tom, abychom novou dvěstěosmičku dostali co nejdříve. Stálo nás to spoustu úsilí a jsem rád, že to nakonec vyšlo. Nicméně nás mrzí, že jsme auto přivezli jen před pár dny a nestihneme ho stoprocentně připravit na Bohemku, kterou s ním měl jet René Dohnal. Auto jsme dostali v šotolinové verzi, takže jsme ho museli přestavět na asfaltovou variantu. I když jsme pracovali každý den dlouho do noci, pár dní nám bude chybět. Nakonec jsme se ale dohodli, že odjedeme pár jízd v rámci pátečního shakedownu a náš nový vůz ukážeme alespoň touto cestou,“ komentuje nový přírůstek do své stáje Lubomír Minařík.

Druhým speciálem Peugeot 208 Rally 4 disponuje tým Brynda Racing a také „nulačtyřku“ uvidíme brzy v plném nasazení.

Nový Peugeot 208 Rally 4 je podle prvních ohlasů velmi agilním vozem a několik zahraničních jezdců dokonce odsunulo plánované ukončení své kariéry po prvních testovacích kilometrech s tímto speciálem, který nahradí současné „dvěstěosmičky“ ve všech evropských 208 cupech. „Nový Peugeot 208 Rally 4 je v Česku dřív, než jsme čekali, nicméně právě včas na předpremiéru na soutěži, která bude v tomto roce zřejmě nejsledovanější rally u nás. Jsem rád, že oba nové speciály vlastněné českými týmy dostanou už se letos příležitost ukázat, co v nich je, a přesvědčí i další týmy, aby si tento vůz pořídily pro příští cupovou sezónu. Věřím, že nová 208 Rally 4 naváže na sportovní i prodejní úspěchy svého předchůdce,“ očekává od nového speciálu ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini.

Na Rally Bohemia uvidí diváci několik generací a variant soutěžních speciálů se znakem lva na kapotě. Mimo současných cupových „dvěstěosmiček“ a jejich nástupce se v rámci Eco Rally představí také elektrická verze Peugeot e-208. Příznivce rallysportu určitě potěší také nestárnoucí Štěpán Vojtěch s legendární 206 WRC, která se do historie automobilových soutěží zapsala nesmazatelným písmem.

Komentářů celkem: 12
8. 7. 2020 14:11
1 0
....elektrická verze Peugeot e-208.....
Tipnu si, že všichni pravověrní rallyfandové se už na tento model těší tak, že ani spát nemohou smajlík
Ale teď vážně - rozumí někdo tomu, proč je motor nové "eR dvojky" - teda vlastně podle nového označení eR čtyřky zrovna takový, jaký je ? Protože kdyby měl o pár kubíků míň, vešel by se po přepočtu koeficintu pro přeplňované motory aspoň do dvoulitrů. Takhle to je přes 2 litry, čemuž vážně nemohu přijít na kloub. Leda tak, že jediné ambice tohoto modelu je cupové závodění, pak by to dávalo smysl...
8. 7. 2020 14:18
0 0
Je to 1,2, takže s koeficientem se do dvou litrů vejde, ne? smajlík
8. 7. 2020 14:26
0 0
1.2 * 1.7 = 2.04
Kolik to ma presne hledat nebudu, nema to smysl, stejne jde predevsim o prurez privodniho potrubi. Koeficient 1.7 (1.5 pro diesel) ma smysl u ZAV, kde restrikory nejsou.
8. 7. 2020 14:49
0 0
to Fox: Už jsem podobný komentář psal pod jiný článek. Neznám technické předpisy, ale motor zřejmě musí vycházet ze sériového. Pokud podle předpisů není možné měnit vrtání nebo zdvih, tak s tím výrobce moc neudělá, protože musí použít specifikace ze sériového auta. Přepočet turbomotorů 1,7 už se nepoužívá a auto spadá do třídy 5 (R2C).
8. 7. 2020 14:51
0 0
Pokud jsem to dobře pochopil, tak nové specifikace pro kategorii Rally4 neřeší objem motoru. Má to být přeplňovaný tříválec s výkonem do 200 koní. Rally5 jsou pak tříválcové atmosféry s objemem do 1,4.
8. 7. 2020 15:48
0 0
OK, pak by to dávalo smysl. Potom je výhodnější přeplňování, protože při srovnatelném výkonu se z něj dá dostat vyšší krouťák.
Díky za fundované odpovědi.
8. 7. 2020 15:48
0 0
https://www.fia.com/sites/default/files/260_2020_wmsc_2020.06.19.pdf

Taky nevím, jestli to chápu dobře, ale tady jsem o výkonu nic nenašel a dokument řeší jenom objem motoru - 1 390 až 2 000 u atmosfér a 927 až 1 333 u turbomotorů. Povolený počet válců 6 smajlík
8. 7. 2020 15:49
0 0
Tohle spadá u nás do třídy 5 - OK. Jen aby v tom byl ještě větší guláš, tak do té 5. ale spadaly (nevím jestli stále, ale kam jinam) i turba snad do 1620 ccm. To byly ty myslím clio a DS3 r3t co s tím jezdil Smékal a snad Rujbr...
8. 7. 2020 15:57
0 0
Ale tohleto je prostě míchání hrušek s jabkama. Národní vs. Mezinárodní značení tříd
8. 7. 2020 15:58
0 0
Původně napsal Koník
https://www.fia.com/sites/default/files/260_2020_wmsc_2020.06.19.pdf

Taky nevím, jestli to chápu dobře, ale tady jsem o výkonu nic nenašel a dokument řeší jenom objem motoru - 1 390 až 2 000 u atmosfér a 927 až 1 333 u turbomotorů. Povolený počet válců 6 smajlík
dík za ten link, ten jsem potřeboval i kvůli něčemu jinému
8. 7. 2020 16:06
0 0
New man: Ano, do třídy 5 spadají přeplňované R3T (Clia a DS3) i atmosferické R3. A aby se to nepletlo tak i S1600.

Shacki: Není zač smajlík
8. 7. 2020 21:46
0 0
Za dva mega celkem hezky vysavacsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!