Litevský souboj produkčních vozů
Rally Žemaitija přivítala na svém startu solidní konkurenci, kterou vedle domácích vyztužili ještě někteří zahraniční jezdci. Lotyš Janis Vorobjovs tuto rally v minulosti už dokázal dvakrát vyhrát a o třetí triumf se chtěl pokusit letos za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX. Z domácích jezdců vsadil na produkční techniku Vytautas Švedas, který se do Mitsubishi vrátil po roce stráveném v koncernových R5. Hodnocení produkčních vozů v posledních letech ovládal Giedrius Notkus a s Lancerem EVO IX nechyběl ani na startu nové sezóny. Největší favorit rally ale vsadil na vyspělejší techniku a tím jen posílil své šance na úspěch. Startovní číslo 1 přidělili pořadatelé Vaidotasu Žalovi startujícímu se Škodou Fabia R5. Stejný vůz přivezl i další rychlý Litevec Dominykas Butvilas a také Polák Mariusz Zapala.
Nejrychlejším Polákem v rally se stal ale jiný pilot R5 Robert Kocik. S Fiestou R5 se už po první sekci dostal na páté místo. Musel o něj ale tvrdě bojovat s Ramunasem Čapkauskasem pilotujícím Mitsubishi Lancer EVO IX. Pořadí si už v páté zkoušce prohodili, ale do cíle stejně dojel jako pátý Kocik. Litevec totiž u svého Mitsubishi urval v RZ 11 kolo. Stejný problém postihnul už na druhé zkoušce Butvilase. Žala tím přišel o svého potenciálně nejnebezpečnějšího soupeře a bránit se tak musel proti trojici produkčních Mitsubishi. To ale se svou škodovkou zvládal bez větších potíží a už v první sekci si na nejrychlejšího z nich vytvořil náskok třičtvrtě minuty. Vorobjovs si nejspíš velký zálusk na vítězství ani nedělal, o to větší problémy mu způsoboval třetí Notkus, který zaostával jen o 4,4 sekundy. Vorobjovs v druhé sekci nejprve zvýšil svůj náskok, ale pak zase o většinu z toho přišel a do poslední sekce šel s časem o 4,5 vteřiny lepším. Hned v prvním testu závěrečné fáze rally ale chyboval v retardéru a desetivteřinová penalizace jej poslala na třetí místo. Notkus se konečně dostal na druhé místo, ale RZ 11 rozhodně neprobíhala podle plánu. Vorobjovs se vrátil na druhou příčku a teď už si ji udržel až do cíle. Žala si mezitím jel svou vlastní soutěž, vyhrál drtivou většinou odjetých zkoušek a stal se jednoznačným vítězem.