13. 7. 2020 08:23 − 885× − 0

Odložený start slovinského mistrovství

O víkendu odstartoval vedle zpožděného českého mistrovství i další šampionát, který nemohl začít v původním termínu.

O co později se tyto šampionáty rozjely, o to zajímavější startovní listiny jejich úvodní soutěže nabídnuly. Do Velenje se sjelo osmapadesát statujících dvojic a o nejvyšší příčky mělo bojovat zejména těch devět, které usedly do kokpitu vozů R5. Úřadující slovinský mistr Rok Turk nalepil startovní číslo 1 na svůj Hyundai i20 R5, který mu vloni tak dobře sloužil. Vicemistrovský titul před rokem vybojoval Darko Peljhan a stalo se tak s Volkswagenem Polo RN4. Obdoba vozů Proto, jaké byly k vidění i u nás na Bohemii, ale nemůže být technicky rovným soupeřem „er-pětkám“ a to Peljhana bude handicapovat i letos. Naopak špičkový vůz má k dispozici Aljoša Novak, jenž se v prvním slovinském podniku objevil se Škodou Fabia Rally2 evo. AMTK Rally Velenje ale rozhodně nebyla jen o domácích posádkách. Do boje o vítězství se přihlásili i dva velmi rychlí Maďaři. András Hadik se už pořádně rozehřál na malých domácích podnicích, ze kterých jeden i vyhrál, a na stejnou příčku mířil se svým Fordem Fiestou R5 MkII i zde. Ferenc Kiss se hodlal také předvést co nejlépe a posloužit mu k tomu měl Volkswagen Polo GTI R5.

U německého speciálu se ale objevily tradiční problémy s posilovačem řízení, které posádku v první sekci připravily o dlouhé tři minuty času. Od třetího testu už otec navigovaný svým synem Ferencem Kissem jun. zajížděl mnohem lepší časy, blýsknul se i dvěma druhými a nakonec poskočil z třiatřicáté příčky až na pátou. Na růžích ustláno neměl ani druhý z nejrychlejších Volkswagenů. Peljhan po čtvrtém testu držel sedmou příčku, ale v poslední sekci začalo jeho Polo zlobit a Slovinec se propadnul až na osmnácté místo. Dalším zahraničním pilotem byl Ital Nicola Cescutti, který nenápadným, ale vyrovnaným výkonem vybojoval se svou Fabií R5 čtvrté místo. Nejrychlejší škodovku v rally ale pilotoval Novak, který začal na třetím místě, pokračoval na třetím místě a také dokončil na třetím místě. Turk jako největší favorit skutečně začal nejrychleji, ale Hadik se ho poctivě držel a vítězstvím v RZ 3 snížil manko na 5,6 vteřiny. Nádherný souboj dostal rozuzlení v předposlední zkoušce. Turkovi zhasnul kvůli problémům se senzorem motor a než se jej podařilo nahodit, uběhlo 34 sekund. V tak těsné přetahované byl tento rozdíl vskutku fatální. Hadik se vyhoupl do čela a už si jej nenechal vzít. Po vítězství v Domaháze pokračuje pilot Fordu na vítězné vlně.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama