13. 7. 2020 08:38 − 11721× − 29

Jan Kopecký a Jan Hloušek dojeli na druhém místě

V pořadí 47. Rally Bohemia znamenala po koronakrizi dlouho očekáváný restart nové sezóny Mistrovství České republiky.

› Jan Kopecký se spolujezdcem Janem Hlouškem (CZ) dojeli s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo na Rally Bohemia, úvodní soutěži letošního Mistrovství České republiky, na 2. místě
› Filip Mareš/Radovan Bucha jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo skončili na čtvrté pozici

Mladá Boleslav, 12. července 2020 –Tovární jezdec Jan Kopecký (CZ) se spolujezdcem Janem Hlouškem (CZ) dojeli po napínavém souboji na druhém místě těsně za posádkou Václav Pech/Petr Uhel (CZ/CZ) s vozem Ford Focus RS WRC. Po bezchybné a rychlé jízdě dojela na čtvrtém místě posádka Filip Mareš/Radovan Bucha (CZ/CZ) s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Zatímco první dvě soutěže mistrovství České republiky (MČR) byly z důvodu boje proti šíření koronaviru zrušeny, Rally Bohemia přinesla opatrný návrat k normálnímu stavu. Zatímco oproti minulému roku se servisní zóna z důvodu omezení kvůli pandemii pro diváky uzavřela, počasí bylo opět stejně jako loni nepředvídatelné. Úvodní Gladiátor Rally Show na Autodromu Sosnová vyhrál Jan Kopecký s Janem Hlouškem (CZ/CZ), za nimiž skončili Petr Semerád/Jiří Hovorka (CZ/CZ) jedoucí taktéž s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Toto exhibiční klání ale nebylo započítáváno do celkové klasifikace, takže se první skutečná rychlostní zkouška jela ulicemi v Mladé Boleslavi během sobotního deštivého rána. Tím se ale Jan Kopecký nenechal znervóznit a od čtvrté rychlostní zkoušky zajel tři nejrychlejší časy, které znamenaly stahování dosud vedoucího Fina Jariho Huttunena s vozem Hyundai, který měl v tom okamžiku náskok jen 1,1 sekundy.

Po poledním servisu začaly silnice osychat. Jan Kopecký, který během dopoledne ztratil určitý čas, situaci popisoval takto: „Nyní je povrch sušší, ale v lesních pasážích si musím dát pozor, protože se na silnici občas objeví bahno.“ Od tohoto okamžiku sváděli napínavý souboj o první místo s mistrem České republiky ještě pilot Hyundai Jari Huttunen a Václav Pech s Fordem. Na konci páteční etapy byl Kopecký jen 0,6 sekundy za vedoucím Huttunenem a 1,5 sekundy před Pechem. Neděle tedy slibovala napínavý boj o vítězství.

Pod slunečnou modrou oblohou v neděli ráno zajel na první rychlostní zkoušce Václav Pech s vozem Ford Focus RS WRC svůj první nejrychlejší čas. Za ním dojel Jan Kopecký a v celkové klasifikaci se posunul před Jariho Huttunena. Kopeckého v tom okamžiku dělilo od prvního místa jen 0,1 sekundy. Na následující rychlostní zkoušce zajel úřadující mistr České republiky nejrychlejší čas a poprvé se tak na 47. Rally Bohemia posunul na první místo průběžného pořadí. Při prvním průjezdu nejdelší rychlostní zkoušky soutěže se ale Pech vrátil do vedení, zatímco Huttunen nebyl schopen držet tempo svých soupeřů. Jan Kopecký jel se svým vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo na hranici možností, nicméně na následujících rychlostních zkouškách neměl šanci dostihnout Ford Focus RS WRC Václava Pecha, který navíc předvedl rychlou a bezchybnou jízdu.

Filip Mareš a Radovan Bucha se svým privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo obsadili čtvrté místo. Petr Semerád (CZ), který je ambasadorem české značky v e-sportu, měli se spolujezdcem Jiřím Hovorkou (CZ) smůlu. Se svým vozem vyjeli mimo trať a museli z pátého místa odstoupit.

Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek řekl: „Gratuluji vítězům Václavu Pechovi a Petru Uhlovi, kteří podali vynikající výkon. Současně ale chci poděkovat také oběma našim Janům a celému týmu, kteří pracovali na hranici svých možností. Všichni jsme velmi rádi, že letošní mistrovství mohlo zde na Rally Bohemia konečně začít. Věřím, že soutěž se divákům líbila.“

Final Result Rally Bohemia (MČR)
1. Pech jun./Uhel (CZE/CZE), Ford Focus RS WRC 06, 1:29:59,5 h
2. Kopecký/Hloušek (CZE/CZE), ŠKODA FABIA Rally2 evo +6,4 sek.
3. Huttunen/Lukka (FIN/FIN), Hyundai i20, +49,8 sek.
4. Mareš/Bucha (CZE/CZE), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:04,7 min.
5. Černý/Černohorský, (CZE/CZE), VW Polo GTI, +1:54,7 min.
6. Wagner/Winter, (AUT/AUT), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:58,3 min.

Číslo dne: 11

Jan Kopecký si zajistil na domácí půdě týmu ŠKODA Motorsport Rally Bohemia už 11. pódiové umístění.

Komentářů celkem: 29
14. 7. 2020 11:38
0 0
Původně napsal Fox
Jak jsem psal výše - klasická TZ od ŠM. Nehodnotím soutěž, ta byla parádní. Reaguji na to ulhané vyjádření.
Ale zas na druhou stranu - přeci nemohou napsat: Vážení přátelé, sice je to naše soutěž, na kterou jsme letos nepřispěli, a přestože se jelo za naším komínem, první den nás spráskal nějaký kluk ze severu s půjčeným Háčkem. Druhý den, když vyrobil pár chyb, tak nás, tovární tým, pro změnu pojel soukromník vyššího věku a váhové kategorie se 14 let starým vozem, který byl postaven v garáži nějakého M.Wilsona. Bohužel jsme se s celým svým zázemím za těch 14 let, což jsou asi tak 2 nebo 3 generace, nebyli schopni tomuto vozu vyrovnat. Tak aspoň budeme pořád zdůrazňovat, že je to WRC. A že ho taky někdo musel špičkově ovládat, o tom se zmíníme stylem že teda jel navíc i rychle a bezchybně (drzoun jeden).
14 let jsou maximálně starý papíry smajlík
To, že s tím Pech zajel, klobou dolů.. ale výraz "spráskal", kde se bavíme o vteřinách..achjo.. v tom případě by měli všichni Ti závodníci za Hutunenem (naše "špička") dělat co?
jinak živě z SM - Honza za trest montuje na páse eMBéčka a druhýho Honzu od neděle nikdo neviděl... smajlík
14. 7. 2020 12:10
0 0
První dvě soutěže nebyly zrušeny, ale přesunuty. Zrušeny byly až ty další dvě smajlík
14. 7. 2020 12:13
3 0
Po dlouhé době konečně normální tiskovka od ŠM a stejně se najde spousta lidí, co si potřebují kopnout... smajlík
Fox: Mohl bys prosím tě vypsat ty "vyloženě nepravdivé údaje". Neříkám, že tam třeba nejsou, jen se mi nechce kontrolovat každé číslo v článku, když ty už si to zmáknul. Co jsem se na některé namátkově díval, tak ty sedí. Pechův první nejrychlejší čas v neděli už tady rozebrán byl, ten však rozhodně nepovažuju za "vyloženě nepravdivý" smajlík
14. 7. 2020 12:51
0 0
Původně napsal Fox
Jak jsem psal výše - klasická TZ od ŠM. Nehodnotím soutěž, ta byla parádní. Reaguji na to ulhané vyjádření.
Ale zas na druhou stranu - přeci nemohou napsat: Vážení přátelé, sice je to naše soutěž, na kterou jsme letos nepřispěli, a přestože se jelo za naším komínem, první den nás spráskal nějaký kluk ze severu s půjčeným Háčkem. Druhý den, když vyrobil pár chyb, tak nás, tovární tým, pro změnu pojel soukromník vyššího věku a váhové kategorie se 14 let starým vozem, který byl postaven v garáži nějakého M.Wilsona. Bohužel jsme se s celým svým zázemím za těch 14 let, což jsou asi tak 2 nebo 3 generace, nebyli schopni tomuto vozu vyrovnat. Tak aspoň budeme pořád zdůrazňovat, že je to WRC. A že ho taky někdo musel špičkově ovládat, o tom se zmíníme stylem že teda jel navíc i rychle a bezchybně (drzoun jeden).
Foxi a jak teda vidíš toho Malcolma Wilsona, je on dobrej nebo není dobrej? Protože s jeho Fiestou R5 nedokázal Pech porazit Kopeckého, ale s Focusem ano... co tam těch 14 let dělá s celým tím svým slavným zázemím, ty 2-3 generace vývoje? smajlík
14. 7. 2020 13:57
0 0
Snad prvni fajn tiskovka a evidentne k prdusmajlík
14. 7. 2020 15:01
Upraveno 15:02
1 0
Zkusme se nerýpat v prdech. Tiskovka Škodovky je nic ve srovnání s tím, co se děje v jiných motoristických disciplínách. Před poslední Velkou cenou F1 v Rakousku odmítlo několik pilotů pokleknout, což mělo být vyjádření solidarity s hnutím Black Lives Matter. Všichni byli osočeni z rasismu a museli vysvětlovat, proč nepoklekli. Je směšné, že celou kampaň v F1 inicioval současný několikanásobný mistr F1 Lewis Hamilton. Je paradoxní, že pořád tvrdí, že F1 je silně rasistická, přitom sám je černoch jak poleno. V souvislosti s tím mi nějaká nepřesná tiskovka od Škodovky připadá v pohodě a klidně říkám, že tady je svět ještě v pořádku.smajlík
14. 7. 2020 16:39
1 0
Tady z té Škodovky mají někteří slušnej mindrák smajlík
14. 7. 2020 20:16
1 0
Ta tiskovka je opravdu pokrok, není dokonalá, ale velký pokrok...
20. 7. 2020 22:03
0 0
smajlíksmajlíksmajlík

Lepší mrtvý, nežli druhý!

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama