14. 7. 2020 09:56 − 14472× − 17

Petr Semerád cíl Bohemky nespatřil

Dvě rychlostní zkoušky (a kousek) chyběly dojet a byl by z toho výsledek snů…

Petr Semerád se spolujezdcem Jiřím Hovorkou si na letošní Rally Bohemia připsal premiérový start s vozem kategorie R5 ve velkém mistráku. To vše v novém týmu City Taxi Racing se Škodou Fabií Rally2 evo připravovanou maďarským týmem Topp-Cars.

Už v pátek se závodilo v Sosnové. Na shakedownu byla posádka mezi nejrychlejšími ze všech a v podvečerní Gladiator Show podlehla pouze tovární posádce Jan Kopecký – Jan Hloušek. V týmu tak vládla dobrá nálada, samotná Rally Bohemia ale začínala až v sobotu ráno.

I začátek soutěže Petr Semerád zachytil a páté místo na úvodní Staroměstské rychlostní zkoušce byl v nabité konkurenci velmi zajímavý. Ve stabilních a kvalitních výkonech pak pokračoval celou první etapu, kde se dopustil pouze jedné chybičky, když na RZ8 udělal hodiny. „Projížděl jsem levou 7, když jsem v příkopu uviděl zahozené auto z prvního průjezdu. Trochu jsem se lekl a přitáhl víc volantem na vnitřek. Auto šlo do hodin, ale podařilo se mi ho udržet na silnici. Ztratili jsme nějakých 8 vteřin a bez poškození pokračovali dále.“ V cíli první etapy tak v týmu panovala velká spokojenost, protože 5. místo v takto velké konkurenci bylo nad očekávání.

I do druhé etapy se šlo se stejnou taktikou – zbytečně neriskovat a dojet hlavně do cíle. V prvních průjezdech se to dařilo a posádka si upevnila před konkurencí 5. místo. Pak ale přišla nehoda v poslední zatáčce RZ16 Chloudov. Co se vlastně stalo? „Nebyla to rychlá zatáčka a na první pohled ani nijak zvlášť záludné místo. Těsně před tím je pomalý vracák dolů, takže do téhle zatáčky jsem přijížděl na trojku. V zatáčce byl velký kat a spousta vytahaného bordelu, který tam v prvním průjezdu nebyl. Já jsem to ale neměl v rozpisu dopsané, takže jsem tolik bordelu nečekal. Auto se svezlo po šotolině, sjelo do příkopu a předkem jsme trefili betonový mostek a urazili pravé přední kolo – moje chyba a nezkušenost. Auto zůstalo na silnici, takže i takto se omlouvám ostatním startujícím za mnou i všem divákům okolo trati, že zkouška byla na nějakou dobu přerušena, než se auto podařilo odtáhnout stranou. Moc bych chtěl poděkovat všem partnerům za podporu! Zejména firmě City Taxi, Michelin – Pneu Sport, Rockstar Energy a všem ostatním. Neskutečně si ji cením. Zároveň bych rád poděkoval všem fanouškům co nám fandili a drželi palce, doufám, že je budou držet i nadále.“

A jaké je z toho ponaučení? „Pro mě jedno velké – musím více zapracovat na rozpisu pro druhé průjezdy. V první etapě jsme jeli 16. v pořadí, takže vytaháno už všude bylo dost a druhý průjezd se v tomto už moc nelišil. Jenže v neděli jsem startoval už jako pátý a vytaháno v prvních průjezdech ještě nikde moc nebylo. V druhých průjezdech ale bylo vše jinak. Zároveň to ale beru i z té pozitivní stránky. Jel jsem bez tlaku, bez obrovského nasazení a časy v top 5 byly velmi pravidelné a konstantní bez výchylek. Fakt, že jsme za celý závod neměli do RZ16 jedinou krizovku mimo sobotního přetočení, je pro mě velmi důležitý."

“Výsledek nás samozřejmě mrzí, protože jsme byli opravdu blízko až překvapivého úspěchu. Na druhou stranu musíme říci, že průběh a stabilita výsledků jednotlivých rychlostních zkoušek svědčí o stabilním tempu bez výkyvu a krizovek. Věříme, že kluci jeli s rezervou a tu jedinou krizi měli v nešťastném místě. Za Petrem s Jirkou nadále stojíme, a protože víme, že potřebují sbírat zkušenosti, posíláme přihlášku na Příbram," zhodnotila Bohemku a přiblížila změnu plánů manažerka týmu Veronika Zemánková.

Výkon a výsledky s napětím očekával i Petrův táta Josef, sám zkušený soutěžák. "Kluci odvedli skvělou práci a nemohu jim nic vytknout. Všechna těžká místa Petr vzorně prodal, prohlíželi jsme onboardy i videa a jsem velmi spokojený. Škoda, ze se netrefil do vyjeté koleje v jinak šotolinou pokryté silnici. Vybral si smůlu v zatáčce, kde nebylo úniku. Rozhodně si zaslouží vyzdvihnout, že jeli bezchybně, bez krizí v top 5, jeli v časech celé závodní špičky bez výkyvů a drželi tempo s ostřílenými piloty. Jsem na výkon obou kluků náležitě hrdý, protože máme na čem stavět. Zkušenosti se sbírají na ostré trati, a žádný trénink je nenahradí. V tuto chvíli je zejména důležité kluky a jejich program soutěží podpořit tak, aby mohli nabírat chybějící zkušenosti a dosahovat nejlepších výsledků s pomocí silných partnerů. Děkuji všem za pozitivní ohlasy a podporu, která se nám dostávala po celou dobu soutěže i po jejím konci. Moc si toho vážíme a těšíme se na příště."

A ještě dejme prostor pro vyjádření Marku Fuksovi z Topp-Cars Rally Teamu. "Učený z nebe nespadl. Vnitřně mě to samozřejmě mrzí, protože už se nikdy nedozvím, jak by to dopadlo. Ale už se to stalo a nejde to vrátit. Úkol číslo jedna byl splněn, Petr Semerád se postavil na start skutečného závodu ve vozidle Fabia Rally2 evo a téměř až do konce jsme měli možnost sledovat jeho počínání. Už na testu před závodem bylo vidět, že posádka a auto si budou rozumět. Po testu lze s jistotou říci, že hranice technických možností Fabie jsou pro Petra ještě daleko. Stejný rytmus, jaký si kluci nastavili na testu, pak předvedli i na trati Rally Bohemia. To, že budou chyby a něco se možná nepovede, je normální součást tohoto sportu. Víme, kde a proč se stala chyba. Je to pro kluky ponaučení a impuls ke zlepšení práce. Předpokládám, že se uvidíme na Rally Příbram, možná s vozem starší specifikace, ale určitě s Fabii R5."

Sezóna tak pokračuje pro tým City Taxi Racing za 14 dní na Příbrami, v srpnu pak na Kowax Valašské Rally.

Komentářů celkem: 17
14. 7. 2020 14:00
4 3
Péťo, Péťo. Za to první přetočení nemůže žádné auto v pangejtu. Podívej se pořádně na onboard. Zvolil jsi stopu, auto jsi neviděl (je až uprostřed zatáčky do které není vidět) a v momentě, kdy jsi ho teprve spatřit mohl, tak jsi neudělal jediný pohyb volantem, protože na vnitřku zatáčky už jsi byl. Prostě ti to "uchcalo" na tom bordelu co byl na výjezdu. To se stává, jasný, ale nehledej to jinde. Přesně pro tyhle zástupné důvody jsi pak terčem různých diskusí. Což je škoda. Kdo by se se mnou chtěl hádat, onboard je zde https://youtu.be/jvRQKVP4__o?t=803. A dopředu říkám, že proti Petrovi nic nemám a rozhodně bych nedokázal jet co on a hádat se nechci. Jen mě mrzí tyhle omluvy/výmluvy.
14. 7. 2020 14:06
0 0
Já teda nevim, ale umim si predstavit, ze když na pikovterinu uberes zasperovanymu autu na klouzavym, muže to udelat presne tohle..
14. 7. 2020 15:21
0 2
Mno, to sice, jenže ono se to utrhlo až za tím autem v pangejtu. Ve Videonovinkách rovněž zmiňuje, že auto nebylo řádně označeno trojúhelníkem, což není pravda, označeno bylo zcela řádně, je to na tom onboardu krásně vidět. Nemám nic proti Petrovi, ať prohání českou a světovou špičku, ale takových vyjádření je prostě škoda. Zejména, když je onboard dostupný.
14. 7. 2020 17:54
0 0
Kdyz jsem videl, jaky casy na prvni opravdicky soutezi s velkym autem stabilne zajizdi, tak jsem si rikal, ze to nemuze vydrzet, az me to trochu mrzi. Kdyz to skonci utrzenym kolem 1 RZ pred koncem, je to skoda vysledku, ale lepsi nez 10. misto se ztratou o 0.5 s/km vetsi. Kdo neboura, nezrychluje. smajlík Tak hlavne at vydrzi zazemi a nemusi premejslet, aby to nahodou nerozbil smajlík
WRCko: Ve chvili, kdy se auto vynori zpoza brehu, lehce pohne volantem doleva, pak uz ho mohl sezrat prikop, ztrata koncentrace, ... Byla to jednoznacne jezdecka chyba, ve vyjadreni zadnou vymluvu nevidim. Ze v rozhovoru rekl, ze to nebylo oznaceny, si vykladam jako vypadek pameti, v danej moment nic prekvapivyho.
14. 7. 2020 21:55
1 0
Ať si říká kdo chce co chce ten kluk na svá léta umí a je radost se na něj koukat tak jen doufám,že si z těch plků nahoře nic nedělá a bude točit kolečkem a tahat za páčky lépe a lépe ! MÁ NA TO smajlík
14. 7. 2020 23:29
1 1
Původně napsal WRCko
Péťo, Péťo. Za to první přetočení nemůže žádné auto v pangejtu. Podívej se pořádně na onboard. Zvolil jsi stopu, auto jsi neviděl (je až uprostřed zatáčky do které není vidět) a v momentě, kdy jsi ho teprve spatřit mohl, tak jsi neudělal jediný pohyb volantem, protože na vnitřku zatáčky už jsi byl. Prostě ti to "uchcalo" na tom bordelu co byl na výjezdu. To se stává, jasný, ale nehledej to jinde. Přesně pro tyhle zástupné důvody jsi pak terčem různých diskusí. Což je škoda. Kdo by se se mnou chtěl hádat, onboard je zde https://youtu.be/jvRQKVP4__o?t=803. A dopředu říkám, že proti Petrovi nic nemám a rozhodně bych nedokázal jet co on a hádat se nechci. Jen mě mrzí tyhle omluvy/výmluvy.
milé WRCko, víme, že bys chtělo být mistrem světa, ale radši nic nepiš, sedni si samo do sebe a ukaž nám to... všichni, co tu sedíme u PC přece víme, jak to kdo má jet...
15. 7. 2020 07:17
0 0
Původně napsal WRCko
Mno, to sice, jenže ono se to utrhlo až za tím autem v pangejtu. Ve Videonovinkách rovněž zmiňuje, že auto nebylo řádně označeno trojúhelníkem, což není pravda, označeno bylo zcela řádně, je to na tom onboardu krásně vidět. Nemám nic proti Petrovi, ať prohání českou a světovou špičku, ale takových vyjádření je prostě škoda. Zejména, když je onboard dostupný.
Podle mě by Ti stačilo do toho auta sednout a byl bys vyplašený, že nevidíš na haupnu smajlík
15. 7. 2020 08:50
0 0
Nechápu proč se do WRCka tak pouštíte. Sám do auta (i když výrazně pomalejšího) vleze a zkusí si co umí s rizikem, že ho podél trati a netu pomluví ti, co se k tomu nikdy neodhodlali. Napsal svůj názor, navíc je pravda, že to auto v příkopě bylo označeno krásně a včas, navíc bylo úplně mimo stopu. Možná by bylo daleko zajímavější, kdyby k tomuto tématu přispěl někdo z jezdců top20, kteří v tom místě problém očividně neměli.
Jinak mne Petrovo vyjádření, že jeli v naprostém klidu s velkou rezervou a zajížděli takové časy překvapilo a jsem zvědavý, co předvede na dalších závodech.
15. 7. 2020 09:22
3 0
Miksikzdenek + Tom_crm = Kluci, já o sobě vím, že bych tempo jaký semiš předvadí nedal ani omylem. A dokonce jsem to napsal hned ve svém prvním komentáři. Nejsem mistr světa, nikdy jsem jím být nechtěl. Hezké, že mě hned chcete urážet, ale jsem v klidu. Já jen říkám, že je ohromná škoda, když právě ten talent a rychlost mladíka kazí ta nešťastná vyjádření typu "kupička jílu" nebo teď s neoznačeným autem. Já proti němu nic nemám, je to borec, že tak jede s Rally2, měl bohemku krásně rozjetou, všechno uznávám. Já jen píšu, že mě mrzí ty přešlapy v jeho komentech, když jsou onboardy veřejné. Jo a kondec - dík smajlík
15. 7. 2020 10:20
5 1
Původně napsal miksikzdenek
Původně napsal WRCko
Péťo, Péťo. Za to první přetočení nemůže žádné auto v pangejtu. Podívej se pořádně na onboard. Zvolil jsi stopu, auto jsi neviděl (je až uprostřed zatáčky do které není vidět) a v momentě, kdy jsi ho teprve spatřit mohl, tak jsi neudělal jediný pohyb volantem, protože na vnitřku zatáčky už jsi byl. Prostě ti to "uchcalo" na tom bordelu co byl na výjezdu. To se stává, jasný, ale nehledej to jinde. Přesně pro tyhle zástupné důvody jsi pak terčem různých diskusí. Což je škoda. Kdo by se se mnou chtěl hádat, onboard je zde https://youtu.be/jvRQKVP4__o?t=803. A dopředu říkám, že proti Petrovi nic nemám a rozhodně bych nedokázal jet co on a hádat se nechci. Jen mě mrzí tyhle omluvy/výmluvy.
milé WRCko, víme, že bys chtělo být mistrem světa, ale radši nic nepiš, sedni si samo do sebe a ukaž nám to... všichni, co tu sedíme u PC přece víme, jak to kdo má jet...
Pane Mikšíku je to přesně jak to píšete, u PC to víte vždy všichni nejlépe, ale Vás jsem na rozdíl od WRCka nikdy neviděl jet, natož vůbec přejet startovní rampu, což už já osobně považuji za obrovský úspěch. Tak tady prosím nemoralizujte o tom, kdo si má kam sedat a co má jet. Všichni, kdo jsme někdy v závodním autě seděli, byť ne v R5 víme, že má WRCko pravdu.

Hezký den, Matěj Kamenec
15. 7. 2020 13:47
1 0
Ja mam Petra strasne moc rad a mega mu fandim. Ale kdyz vidim ten onboard, koukam na ten trojuhelnik a za cca dve vteriny slysim Petra rikat, ze tam nebyl.... Ale budme spravedlivy, nikdy jsem neresil sponzoring a nevim, jak bych svoje chyby omlouval ja. Vzdyt jde o prachy.
15. 7. 2020 18:57
0 0
Jestliže to beru jako popsání důvodu hodin s tím, že to byla pořád vlastní chyba (takové věci jako auto vedle cesty apod. se dějí na každé RZ), pak mi to příjde naprosto OK... Jestli to ovšem je míněno jako “já nic, za to mohlo to auto”, pak má samozřejmně pravdu WRCkosmajlík
15. 7. 2020 18:58
3 0
A jak se to tak poslouchá mě, když vím, že jsem tam ten trojúhelník dal a pak poslouchám tohle...
Petr je rychlej a šikovnej, ale přiznat si chybu je taky důležitý...
Já taky prostě řeknu.. Přijel jsem do tý zatáčky špatně a zahodil to... Není to zas tak těžký
15. 7. 2020 19:26
0 0
Hele ja si fakt myslim, ze nelze umyslne (tudiz nelze vubec) smajlík
15. 7. 2020 20:50
4 0
Původně napsal Ludva
A jak se to tak poslouchá mě, když vím, že jsem tam ten trojúhelník dal a pak poslouchám tohle...
Petr je rychlej a šikovnej, ale přiznat si chybu je taky důležitý...
Já taky prostě řeknu.. Přijel jsem do tý zatáčky špatně a zahodil to... Není to zas tak těžký
Ahoj kluci, Ludvo za to se moc omlouvám! V té chvíli jsem si ho nevšiml a do rozhovoru do videonovinek jsem neviděl žádný onboard, takže jsem měl pocit, že tam nebyl. Rozhodně jsem se nesnažil to shodit na Vás, spíš jsem popisoval situaci v té zatáčce, kde se mi ti přetočení stalosmajlík
15. 7. 2020 22:14
1 0
Peťo super vyjádření. smajlík Sám jsem se pěkně lekl. Dost jsem se bál aby nás někdo neťukl, auto zůstalo opřené jen o značku, jinak by šlo na boudu
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!