14. 7. 2020 09:48 − 17341× − 101

Pech s Uhlem vyhráli Rallye Bohemia

EuroOil team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na voze Ford Focus WRC, zvítězili po dramatickém souboji na Rallye Bohemia.

Do úvodního závodu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích vstoupili se staronovým vozem překvapivým vítězstvím již na první rychlostní zkoušce.

V průběhu těžké sobotní etapy vybojoval vedení na osychající trati Fin Jari Huttunen, těsně pronásledovaný Janem Kopeckým a Pechem. Ztráta obou pronásledovatelů na konci dne byla pouhých 0,6 a 2,1 sekundy a slibovala do další etapy velké drama.

Hned na první nedělní rychlostce se po chybě Huttunen propadl na třetí pozici. Do čela se dostal Pech s náskokem desetinky vteřiny na Kopeckého, který ale zase v následující vložce byl o 4 desetiny rychlejší. Při tomto jejich souboji všichni s velkým napětím čekali na průjezd nejdelší 22 km dlouhé zkoušky „Radostín“. Ten zvládl lépe Pech a usadil se v čele s náskokem 6,2 sek. Po servisní přestávce na letišti v Hoškovicích, zbývaly čtyři měřené zkoušky. Obě posádky ve svých průběžných komentářích popisovaly tempo na hranici svých možností. To dokazují i neuvěřitelně vyrovnané časy v závěrečných zkouškách, ve kterých si vítězství Pech s Kopeckým rozdělili na polovinu, kdy jednotlivé ztráty mezi nimi nebyly větší než 0,8 sek.

„O takovém závodu a vítězství jsme jenom snili. Za celý EuroOil team jsem velice šťastný. Auto nám padlo rychle do ruky, jako bychom z něho před 15 lety ani nevysedli,“ říká s úsměvem V. Pech. „Teď nás čeká příprava na Valašskou Rallye, kde bude určitě opět těžké udržet krok s konkurencí,“ dodává.

Komentářů celkem: 101
14. 7. 2020 16:13
1 4
Balci79: klid, po covidu jsou samo všichni rádi, že se jede. Soutěž pěkná. Určitě jsme rádi za souboj na absolutní špici... ale to neznamená, že taky všichni ztratíme názor na KONCEPČNÍ věci. To není "ubohá česká povaha" nebo remcání. Tohle mísení techniky je na hraně, a zasahuje ostatní týmy (zdaleka nejen ŠM), tak proč o tom nepodiskutovat? A ještě jednou: Před Ášinem smekám, podívání hezké... ale sportovně jediné WRC v poli bez možnosti pro konkurenci udělat totéž prostě není dobře smajlíksmajlík
14. 7. 2020 17:01
12 0
Já jsem z té diskuze docela v rozpacích. Nepamatuju si, že by tady někdo takhle pitval třeba Fabii WRC Karla Trněného a ani zmiňovaný Focus v rukou Honzy Dohnala nesklidil tolik kritiky s tím, že oba jmenovaní by měli při startech s těmito vozy nějakou obrovskou výhodu. Oni totiž moc nevítězili a všichni naopak říkali, jak se technika posunula dopředu a že takto staré WRC nemá minimálně podvozkově proti R5 žádnou šanci, že je to super nostalgie, ale na vyhrávání už ne. Myslím, že v Česku není momentálně zase tak moc lidí, kteří dokáží WRC ovládat jako Venca Pech. A pokud se podíváte na onboardy, možná si všimnete, že i během Bohemky měl několikrát namále (viz ten zmíněný "podržený" skok, nebo křižovatka ve Frýdštejně). Stačila jedna chybka a byl 10 vteřin, možná víc, za Honzou Kopeckým. Pak by asi diskuze vypadala jinak... Já tedy o uplynulém víkendu viděl krásný sport a konečně zase Honzu Kopeckého jet na hraně a bojovat o vítězství. Tak by to mělo být. Užívejme si to, dokud to jde.
14. 7. 2020 17:06
2 0
Jo, přesně jak říkáš Frankie007, ale to takovýmu Monte Christovi asi nevysvětlíš, ten totiž brečí úplně stejně jako Martin Koči, když s tim Focusem jel Valoušek jeden slovenskej mistrák. smajlík
14. 7. 2020 17:22
Upraveno 17:32
3 0
Pořád se tady řeší férovost či neférovost souboje Pech x Kopecký. Jak je fér, když má jeden pilot k dispozici špičkově vylehčenou a vyladěnou techniku, má ježdění jako zaměstnání, zatímco jiní chodí normálně do práce a na každou soutěž si berou volno a vůz skládají doma na koleně? Vždycky bude někdo tahat za delší konec stébla a tentokrát ten trošku delší konec měl pan Pech. Ostatně, bojovalo se o absolutní pořadí napříč třídami. Je fajn, že na domácích tratích vidíme tovární vůz, ale situace, kdy se dopředu ví, že vyhraje Kopecký, akorát se neví, o kolik vyhraje, to je trochu nenormální. Takže ta nenormálnost se změnila a zase to řadě lidí vadí. Absolutné férové by to bylo leda v okamžiku, kdy by jely stejně vyladěné vozy s jezdci, kteří mají natrénováno stejně. Tohle nikdy nebude, takže se s tím smiřme a buďme rádi za změnu.
14. 7. 2020 17:26
0 1
Re: Monte Christo - vezmi si dudlík, sedni si před spaním na nočník a neotravuj tady prosím ostatním život a ještě k tomu názory, které jsou naprosto mimo. Každý pořádný fanda rally je rád za každou podobnou soutěž co se o víkendu jela a vůbec neřeší nesmysly, které se ti honí pomateně hlavou.
14. 7. 2020 17:31
0 0
Podle Montechrista nema nikdo krome Kopeckeho sanci proti Pechovo wrcu. A co kluci s R2 proti Dohnalovo S1600?smajlík
14. 7. 2020 18:14
0 2
Dík za věcnou diskusi těm, kdo ji vedli. Zejména Kenny, Maxifavos. Částečně souhlasím i s Frankiem a Pepanem, Nářky typu "vem si dudlík", "buď rád, že nekdo porazil továrnu" apod. neberu. Svůj názor si spolu s řadou ostatních, se kterými jsem to diskutoval a víceméně s tím souzněli, ponechávám. A podotýkám znovu, že mi to WRC vadilo od začátku. Přeji všem hezké závody. A pamatujte: WRC je jiná třída, než jede celá česká špička s vyjímkou Vaška Pecha smajlík
14. 7. 2020 18:18
Upraveno 18:20
3 1
Taky nemeli sanci. Teda Radstrom jo, i na oko byl uplne jinde nez vsichni 2WD.

Byl to krasnej souboj o vterinky, 3 ruzny auta, 3 posadky s ruznejma vyhodama, jak perfektne vybalancovany RPG. Popravde si nemyslim, ze by kdokoliv vyuzil vyhody WRC tak jako Asin, ale souhlasim s Monte Christem, ze ostatni by nemeli bejt ochuzeny o moznost to aspon zkusit.
A vubec bych se nezlobil, kdyby Korejci zkusili prohnat zelenyho souseda na jeho domaci pude castejc. Kdyz uz tu mame ten jejich polskej tym smajlík
14. 7. 2020 18:44
0 3
... trochu jsem do Korejců vkládal naděje, že by to mohlo bejt pravidelnější když už byl Huttunen přihlášenej do českýho mistráku, čas letos asi má a ta ambice vůči sousedovi z Boleslavi tam je... uvidíme...
14. 7. 2020 19:08
3 0
Huttunen má jet celé letošní MČR.. Proč se nikdo "nepozastaví" nad jeho skvělým výkonem v sobotu? Startoval na domácí půdě ŠM, na tratích, které naši dobře znají a přesto byl s privátním hnůjdajem připravovaným v Polsku nejrychlejší... Jakou pak měl technickou převahu? Letošní Bohemka byla vyjímečná a po 5 letech konečně se ŠM závodili další dvě posádky! Václav jel neskutečně efektivně na čas a řešil každý metr trati! Neudělal žádný zbytečný smyk a často riskoval! Prostě do toho dal všechno a o cca 6 vteřin vyhrál! Jen na dostupných video materiálech jsou vidět dvě slušné krize, které ustál se štěstím.. Stačil kamen v trávě nebo mírný pangejt a bylo po závodech! Monte Christo by si měl položit pár otázek.. Kde byli ostatní týmy, když bylo možné dovézt WRC do konce roku 2014? Kolik týmů vyhodnotilo podobnou výzvu jako smysluplnou a riskovalo? Kolik týmů nakonec auta WRC dovezlo, kde jsou a jak jedou? Kolik týmů dokázalo tyto staré vozy dostat na konkurence schopnou úroveň? Kolik jezdců tuto techniku zkoušelo a proč s ní dodnes nepokračují? Šanci měli všichni a bylo jen na nich jak to uchopí! To není monopol! Neodpustím si ještě komentář k H. Dohnalovi.. Vytáhl 18 let starý auto, které dojelo dlouhý a náročný závod. Je to zajímavé zpestření startovního pole 2WD a 10 let to neřídil.. Vzhledem k tomu, že ho porazil Švéd, který tady byl poprvé a jel s litrovým třívalcem, tak nepředpokládám, že by měl Honza nějakou zásadní technickou převahu.. Navíc Mravencovi říkal, že při jízdě po hrbatém se mu ve velké rychlosti "rozmlžuje vidění" vlivem uskákaného podvozku. smajlík Myslím, že chlapci v moderních 2WD vozech takové problémy mít nebudou.. smajlík
Navíc nepředpokládám, že by 18 let stará S1600 měla k dispozici "pádlo" pod volantem, kontrolu trakce, několik stupňů boost, 260 koní a krouťák jako R5...smajlík
14. 7. 2020 19:11
0 0
Jako třeba moderní R3T...
14. 7. 2020 20:01
1 0
Původně napsal Monte Christo
Balci79: klid, po covidu jsou samo všichni rádi, že se jede. Soutěž pěkná. Určitě jsme rádi za souboj na absolutní špici... ale to neznamená, že taky všichni ztratíme názor na KONCEPČNÍ věci. To není "ubohá česká povaha" nebo remcání. Tohle mísení techniky je na hraně, a zasahuje ostatní týmy (zdaleka nejen ŠM), tak proč o tom nepodiskutovat? A ještě jednou: Před Ášinem smekám, podívání hezké... ale sportovně jediné WRC v poli bez možnosti pro konkurenci udělat totéž prostě není dobře smajlíksmajlík
Tohle je vtip rocku, možná století...
Líbí se ti, že tady jezdí špičkový jezdec, který jezdí světové rally, s tovární technikou, s továrním zázemím o míle vzdálenými podmínkami včetně přípravy a testování, to je v pořádku a buďme šťastní, že to můžeme vidět. Ale protestuješ proti špičkové technice z pravěku, kterou nemůžeš vidět nikde.
Osobně jsem šťastný, že tu to auto je a ještě šťastnější, že s ním Ášín umí tak, že natře továrnu na jejím hřišti. Mnohem šťastnější, než když vidím, že továrna pro kterou je to nejvyšší liga a jediná priorita v motorsport, pojíždí Petra Semeráda.
14. 7. 2020 21:21
4 0
Takže i já si dovolím EPILOG (berte prosím s humorem, úsměvem a jako kolegiální diskuzi)

PRO Frankie007 : neuvěřitelně trefně napsáno chlape ! Když Ford Focus WRC kočíroval sympaťák Honza Dohnal a svými výsledky nikoho ,,neobtěžoval" na předních příčkách tak bylo tak říkajíc ticho po pěšině. A světe div se - najednou se objeví jakýsi Venca Pechů, který tráví pracovní dny na stavbě v traktorbagru a váží o 40 kg více než tovární jezdec ŠM Honza Kopecký, který bere 100.000,- Kč měsíčně za to, že chodí po ,,fitkách", pravidelně testuje po celém světě a má i díky účastem v MS najeto tolik km v soutěžním autě jako jako nikdo jiný. A vrcholem ,,drzosti" je fakt, že ten ,,chasník" z bagru porazí továrního jezdce s ,,historickým" vozidlem na které se už pomalu ani nedělají náhradní díly !
A najednou se nejen zde ozývají hlasy, že to není fér, protože ten ,,veterán" původem z dílen jakéhosi angličana má větší výkon než R5 a ti co říkali, že podvozek Fordu je totožný s tatrou V3S, tak se dopustili vlastizrady smajlík

PRO Monte Christo : i ty máš pravdu, ze sportovního hlediska to není úplně fér - Ford Focus WRC má prostě 300 koňských sil a basta a na každé rovinaté RZ, v kopcích, výjezdu ze zatáčky atd. musí být ve výhodě díky výkonu. A ať se to někomu líbí či ne k dnešnímu dni to není ani fér vůči dalším případným ostatním zájemcům o účast v ČR s WRCčkem, protože to již není možné a tak bude mít Vašek Pech na pár let skutečně jakýsi ,,monopol" .
Otázkou ale je ! Neudělali soudruzi v Mladé Boleslavi chybu ? Také mohli mít dnes homologované WRC jménem Škoda FABIA WRC ! A Kopecký mohl jet svět s R5 a ČR s Fabií WRC smajlík
Prý jim nabídl své služby a pomoc v tomto směru jakýsi Armin Schwarz, má v tomto směru prý obrovské zkušenosti, odmítli, nechápu. Prý je to férový a týmový chlapík smajlík Ona totiž ta továrna v Mladé Boleslavi (konkrétně oddělení rallysportu v dobách pana Schwarze také nehrála vždy podle pravidel fair play, víme - ale to je jiný příběh ).
Takže určitě nepovažuji dnes účinkování Pecha s WRCčkem za neférové vůči všem ostatním. Možnost přeci měli všichni!

Závěrem...i pro mne je jakýmsi zklamáním z pohledu fanouška, že u nás v ČR teď bude krasavce WRC zastupovat jen V. Pech a že se neobjevili před ,,homologací" pro ČR další zájemci. V Evropě jsou země WRCčkům zaslíbené jako třeba Anglie, Itálie a další kde se prohání spousta vozidel této specifikace (Subaru, Citroen, Ford...), které dokáží moderním vozidlům R5 konkurovat či je i pravidelně porážet. Všichni víme, že náklady na provoz těchto vozidel, náhradní díly a další negativa jsou ekonomicky jinde než u moderních vozidel R5....ale je to pro nás fandy prostě škoda kolegové ne ?


14. 7. 2020 21:59
0 0
Tak schválně zkusme dát dohromady WRC které u nás mohou jet v mistráku... Mne napadají 2 Fabie z Profika,Fabie co měl Marián Šín, Vojtěchova 206. Pak ještě Imprezy co měl Tomaštík i když nevím jak to je když je prodal ale ty byli taky registrované né ?
14. 7. 2020 22:08
0 0
Navíc má ještě nějaká WRC registrovaná do konce roku 2014 Jírovec.. Odložka dovezl v roce 2014 Focuse až do Prahy ale nakonec se s taloši nedohodl a Focus se vrátil zpět.. smajlík
14. 7. 2020 22:11
0 0
Tomaštík měl Imprezy 2007...
14. 7. 2020 22:13
1 0
Maxifavos, ono toho bude víc, pokud si pamatuju tehdejší popis cesty, jak Marián Šín Fabii WRC dostali do klasifikace a na správné značky, tak by teoreticky měly jít všechny Fabie a Octavie WRC minimálně, ne? smajlík
14. 7. 2020 22:17
Upraveno 22:20
0 0
14. 7. 2020 22:47
0 0
Ale co se provozu WRC tyče, těžko na tom bude jiné auto s dostupností dílů líp než Ford? Co jsem pochopil, tak zrovna oba typy od Škodovky už je pekelně těžké udržet v kondici
14. 7. 2020 23:17
0 3
Je fuk kolik bere Kopejda, že Honza Dohnal je sympaťák s Venca chodí do Kolbenky. Je fuk, jaké chyby udělala/neudělala Škoda Motorsport. Je i celkem jedno, že KDYSI měli šanci dovézt WRC ti, kdo si to vyhodnotili jako dobrý tah. Komentuji situaci DNES. A ta je taková, že počet provozovatelných WRC se limitně blíží nule a tato technika (zjevně dostatečně konkurenceschopná, jak svědčí nejen Ášinův výsledek, ale i jeho upřednostnění WRC před Polem, obojí si jistě dost osahal, takže věděl možná jako jediný v republice, jak se věci vlastně mají) tedy nemůže být použita jinými soupeři. Od Pechů to byl dobrý zdravě riskantní tah v rámci pravidel, to ale nic nemění nic na tom, že ta pravidla nejsou úplně fér, když podobnou možnost už kromě Václava teď nemá nikdo jiný. Co Honza Černý, Filip Mareš nebo mlaďoši Cais, Semiš? Těšil jsem se na příští sezónu, kdy si to kluci rozdají bez továrny o nejvyšší příčku v rámci jedné špičkové kategorie. Radoval jsem se z Huttunena na Bohemce. Tahle "akce WRC" je ale opravdu lehce prekérní (hodně mírně řečeno). Dle mého může třeba vést i k tomu, že Huttunena už v ČR neuvidíme Hjundé má účty se Škodovkou a nepotřebuje, aby riskovali, že jim nakonec kožich vypráší Ford z úplně jiné třídy, protože to marketingově běžnému zákazníkovi prostě nevysvětlí. Já tomu WRCéčku prostě netleskám. Tak mě zabtesmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama