14. 7. 2020 09:48 − 17342× − 101

Pech s Uhlem vyhráli Rallye Bohemia

EuroOil team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na voze Ford Focus WRC, zvítězili po dramatickém souboji na Rallye Bohemia.

Do úvodního závodu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích vstoupili se staronovým vozem překvapivým vítězstvím již na první rychlostní zkoušce.

V průběhu těžké sobotní etapy vybojoval vedení na osychající trati Fin Jari Huttunen, těsně pronásledovaný Janem Kopeckým a Pechem. Ztráta obou pronásledovatelů na konci dne byla pouhých 0,6 a 2,1 sekundy a slibovala do další etapy velké drama.

Hned na první nedělní rychlostce se po chybě Huttunen propadl na třetí pozici. Do čela se dostal Pech s náskokem desetinky vteřiny na Kopeckého, který ale zase v následující vložce byl o 4 desetiny rychlejší. Při tomto jejich souboji všichni s velkým napětím čekali na průjezd nejdelší 22 km dlouhé zkoušky „Radostín“. Ten zvládl lépe Pech a usadil se v čele s náskokem 6,2 sek. Po servisní přestávce na letišti v Hoškovicích, zbývaly čtyři měřené zkoušky. Obě posádky ve svých průběžných komentářích popisovaly tempo na hranici svých možností. To dokazují i neuvěřitelně vyrovnané časy v závěrečných zkouškách, ve kterých si vítězství Pech s Kopeckým rozdělili na polovinu, kdy jednotlivé ztráty mezi nimi nebyly větší než 0,8 sek.

„O takovém závodu a vítězství jsme jenom snili. Za celý EuroOil team jsem velice šťastný. Auto nám padlo rychle do ruky, jako bychom z něho před 15 lety ani nevysedli,“ říká s úsměvem V. Pech. „Teď nás čeká příprava na Valašskou Rallye, kde bude určitě opět těžké udržet krok s konkurencí,“ dodává.

Komentářů celkem: 101
14. 7. 2020 23:33
0 0
Původně napsal Maxifavos
Tak schválně zkusme dát dohromady WRC které u nás mohou jet v mistráku... Mne napadají 2 Fabie z Profika,Fabie co měl Marián Šín, Vojtěchova 206. Pak ještě Imprezy co měl Tomaštík i když nevím jak to je když je prodal ale ty byli taky registrované né ?
Ještě tu existují nějaké Octavie, zmíněné vozy Jiřího Jírovce, a koneckonců Škodovka má v depozitu uložené své vozy WRC smajlík
Fabie WRC chudáka nebožtíka Mariana Šína byl specifický (možná na světě jediný) případ - je z Itálie a bordeláři Italové ji nechali na původních českých SPZ. Proto je použitelná. Myslím, že jsem na fotkách viděl i z nějakého důvodu v ČR registrované italské Citroen WRC.
Z hlediska fanouška jsem strašně vděčný za Focus teamu Dohnal Pech a jsem velmi smutný z toho, že není možnost, aby takových bylo víc. Trochu doufám, že snad když teď uvidí.... tak se bafuňáři chytí za nos a dovolí to.... ale když bych chtě rozumná řešení, to bych chtěl moc.
15. 7. 2020 06:38
0 0
Monte Christo zabíjet tě nebudem,nebylo by s kým diskutovat.tedy mluvím li za sebe.Jinak Hyundai když bude chtít vyškolit u nás Škodovku tak mu stačí dojet kdekoliv v pořadí před Kopeckým a kdyby jooo chtěl dojel na bohemku celý cirkus jak se říká i s šapitó.... Ovšem pro ně je TOP program WRC,je už dnes Škoda se svou R5 nebo Rally2 až tak úplně nevzrušuje, možná tak na Barumce,tam věřím že kdyby se jelo tak dojede Gryazin i s parťákem s obouma továrníma R5 co jedou svět,zbytek rally u nás pro ně není z hlediska marketingu až tolik zajímavý.... To si myslím já osobně
15. 7. 2020 07:08
0 0
A jinak co se týká Pecha a Focusu a toho monopolu, napadá mne ještě jedna věc k tomu a to konkrétně Barumka,tam asi moc navrch by neměl,jednak jako startující jen v našem mistráku by jel hodně vzadu na začátku a pak hlavně co je asi nejdůležitější,tak otázka zda ho tam vůbec pustí, protože tam ty WRC tuším vůbec nesmí
15. 7. 2020 08:27
0 0
Proč by na Barumku WRC nesměly? V rámci odděleného národního mistráku, tj. startovní čísla 90 a výš jak bylo poslední roky zvykem, WRCa povolují, však Jára Tomaštík, Věrouš Cvrček a možná ještě někdo se ve Zlíně s WRC ukázali. No a i ten Ašín jel ten rok s Poršákem vzadu, přijde mi, že tehdy to byl rok, kdy se u zkoušek čekalo v nezvykle velkém počtu, než projede Ašín a odcházelo se až pak smajlík
15. 7. 2020 09:40
Upraveno 09:42
3 0
V komentářích jak Pech stíhal nebo nestíhal s R5 se skrývá zásadní poselství. Jsem líný kontrolovat homologace tak vezmu snadno dohledatelná pravidla WRC2 - minimální váha 1230kg, s posádkou 1390 kg. 160 kg posádka jsou tak akorát dva útlí chlapi v plné polní a snad jim zbude pár kilo na dovážení auta. Dvojice Pech/Uhel bude mít tak o 40 kg nad limit? To jim ještě fandím. Tohle musí být ve slabším autě strašná nevýhoda, že nejde nijak vynahradit. Ještě když Fiesta R5 Mk1 nestíhala už motorem ani na ostatní auta třídy. Pech měl vždycky požehnané ruce, ale jednoduše potřebuje auto co je uveze. 2litrové WRCo které má těch restriktorových cca 300 koní tak nějak furt od 4000 otáček až do omezovače je pro něj požehnáním. Vítězství na Bohemii podle mě nebylo o "špičkovostí" WRC proti R5, ale zmenšením vlivu jejich odvěkého váhového hendikepu. Což umožnilo perfektní výkon a nasazení, podpořené nastavením auta (které během pár testů posunuli fungováním o několik kategorií dál, jak to tehnle tým umí) přetavit v odpovídající výsledek.
15. 7. 2020 09:57
0 0
Já se naprosto ztotožňuju s názorem MravenCZe - komu jsem fandil? Pechovi. A Kopeckýmu taky smajlík
15. 7. 2020 09:57
0 0
A jak je to vlastně s Hyunaiem I20 WRC A.Tlusťáka?
15. 7. 2020 10:04
0 1
Původně napsal Zajda
V komentářích jak Pech stíhal nebo nestíhal s R5 se skrývá zásadní poselství. Jsem líný kontrolovat homologace tak vezmu snadno dohledatelná pravidla WRC2 - minimální váha 1230kg, s posádkou 1390 kg. 160 kg posádka jsou tak akorát dva útlí chlapi v plné polní a snad jim zbude pár kilo na dovážení auta. Dvojice Pech/Uhel bude mít tak o 40 kg nad limit? To jim ještě fandím. Tohle musí být ve slabším autě strašná nevýhoda, že nejde nijak vynahradit. Ještě když Fiesta R5 Mk1 nestíhala už motorem ani na ostatní auta třídy. Pech měl vždycky požehnané ruce, ale jednoduše potřebuje auto co je uveze. 2litrové WRCo které má těch restriktorových cca 300 koní tak nějak furt od 4000 otáček až do omezovače je pro něj požehnáním. Vítězství na Bohemii podle mě nebylo o "špičkovostí" WRC proti R5, ale zmenšením vlivu jejich odvěkého váhového hendikepu. Což umožnilo perfektní výkon a nasazení, podpořené nastavením auta (které během pár testů posunuli fungováním o několik kategorií dál, jak to tehnle tým umí) přetavit v odpovídající výsledek.
Těch cca 300-305 koní má i myšák v podstatě se sériovým motorem a 33mm restriktorem. WRC má 34mm restriktor a sériové na motoru není asi nic, tak tam těch koní bude podstatně více a krouťak bych se nedivil, kdyby byl dvojnasobný než u R5 smajlík
15. 7. 2020 10:19
0 0
Moc by mě zajímalo, jaká vlna odporu by se zvedla, kdyby ty wéercéčka oprášilo více majitelů a třeba by se stalo, že by se tovární Skodovka nevešla ani na bednu. Byl by kvůli tomu taky takový rachot, nebo je to jenom kvůli tomu jedinému Fordu?
15. 7. 2020 10:40
0 0
Jeste me napadla jedna vec ohledne ferovosti vuci ostatnim posadkam. Oni meli moznost tohle auto zariznout, kdyz se po Hustopecich "menila kastle". Tenkrat muselo privrit oci hodne lidi vcetne tymu a jezdcu.
Ostatni WRC, co tu jsou, jsou horsi nez Focus 04, natoz 06. Mozna kdyby nekdo koupil zpet ty Tomastikovy Imprezy, ale nevim, jestli to tady muze jet, uz maj cizi znacky.
15. 7. 2020 10:44
0 0
Původně napsal Zdenda17
Původně napsal Zajda
V komentářích jak Pech stíhal nebo nestíhal s R5 se skrývá zásadní poselství. Jsem líný kontrolovat homologace tak vezmu snadno dohledatelná pravidla WRC2 - minimální váha 1230kg, s posádkou 1390 kg. 160 kg posádka jsou tak akorát dva útlí chlapi v plné polní a snad jim zbude pár kilo na dovážení auta. Dvojice Pech/Uhel bude mít tak o 40 kg nad limit? To jim ještě fandím. Tohle musí být ve slabším autě strašná nevýhoda, že nejde nijak vynahradit. Ještě když Fiesta R5 Mk1 nestíhala už motorem ani na ostatní auta třídy. Pech měl vždycky požehnané ruce, ale jednoduše potřebuje auto co je uveze. 2litrové WRCo které má těch restriktorových cca 300 koní tak nějak furt od 4000 otáček až do omezovače je pro něj požehnáním. Vítězství na Bohemii podle mě nebylo o "špičkovostí" WRC proti R5, ale zmenšením vlivu jejich odvěkého váhového hendikepu. Což umožnilo perfektní výkon a nasazení, podpořené nastavením auta (které během pár testů posunuli fungováním o několik kategorií dál, jak to tehnle tým umí) přetavit v odpovídající výsledek.
Těch cca 300-305 koní má i myšák v podstatě se sériovým motorem a 33mm restriktorem. WRC má 34mm restriktor a sériové na motoru není asi nic, tak tam těch koní bude podstatně více a krouťak bych se nedivil, kdyby byl dvojnasobný než u R5 smajlík
Jo no, přesný výkon můžeme jen odhadovat, kdoví jaký byl když to provozovala továrna a kdoví jaký je teď, když auto musí trochu šetřit. V dobových odhadech se člověk u WRC dočte věci jako 300 HP @ 5500 RPM a 600 N.m @ 4000 RPM, což by ale znamenalo že už při těch 4000 to má daleko za 300 koněma smajlík
Viz: http://wensensors.com/unipower/calculators/power_torque.asp
15. 7. 2020 10:58
0 1
Co chce člověk odhadovat na výkonu ? Pokud byl stanoven FIA max výkon +- nějaká tolerance tak tak musel asi být jinak by se vylučovalo jak na běžícím pásu,nebo by to snad FIA přehlížela ? Obcházení regulí tady jednou bylo v MS a asi většina ví jak to Toyota odnesla
15. 7. 2020 11:09
0 0
Původně napsal ChlupatejBobr
A jak je to vlastně s Hyunaiem I20 WRC A.Tlusťáka?
Tonda I20 WRC nemá, měl akorát pronajaté auto když tu sním startoval a bylo to ve sprintech a tam může kterékoliv WRC jestli se nepletu pokud jo klidně mne opravte
15. 7. 2020 11:13
0 0
Neni primo dany cislo v kW, ale predpisy pro mechanicky soucastky, se kterejma by to ty cisla melo +/- davat. Kazdopadne jsou ty cisla divny, Fiesta 17 na Strahove odjizdela uplne jinak nez Focus a ve vaze takovej rozdil neni.
15. 7. 2020 11:22
1 0
Co to tady píšete za nesmysly! On snad někdo z Vás přesně ví jak došlo "k výměně" karoserie u shořelého Focusu H. Dohnala??? Opravdu si myslíte, že takto unikátní záležitost pod drobnohledem techniků z FASU, M-Sportu a MD lze nějak ojebat??? Nikdo nemusel nic přivírat ani tolerovat! Vše bylo absolutně čisté a dle legislativy! Myslíte si snad, že by si H.Dohnal nebo dokonce V.Pech mohli dovolit ojebat M-Sport, FAS a MD? Halóóó! Proberte se Vy spekulanti!
Ještě jednou opakuji! Každý může jet s WRC, když si myslíte, že je to tak velká výhoda! Každý ze startovního pole může dokázat jaký je "dávač", aby takové auto uřídil! Každý si ho mohl koupit, dovézt, naučit ho jezdit a především ho udržet při životě! VŠICHNI MĚLI STEJNÉ PODMÍNKY!!!! Proč se celá špička nevrhla na Tomaštíkovi Imprezy 07? Proč si celá špička nedovezla své Focusy WRC, když každý mohl? Každý mohl "DNES" mít stejná auta! Tak se proberte ze snu a buďte rádi, že tu máme špičkového jezdce a také něco jiného než Fábie R5...
15. 7. 2020 11:40
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Neni primo dany cislo v kW, ale predpisy pro mechanicky soucastky, se kterejma by to ty cisla melo +/- davat. Kazdopadne jsou ty cisla divny, Fiesta 17 na Strahove odjizdela uplne jinak nez Focus a ve vaze takovej rozdil neni.
No jo ale Fiesta WRC 17 má podstatně vyšší výkon tam se přece zvedalo v tom roce 2017 a co jsem schválně koukal tak jsem našel údaj 283 kW
15. 7. 2020 11:45
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Neni primo dany cislo v kW, ale predpisy pro mechanicky soucastky, se kterejma by to ty cisla melo +/- davat. Kazdopadne jsou ty cisla divny, Fiesta 17 na Strahove odjizdela uplne jinak nez Focus a ve vaze takovej rozdil neni.
Protoze ty predpisy byly vytvoreny nekdy v 90. letech nez zacaly WRC, jenze ono se to za tech 15let asi trosku posunulo (Escort-Focus2) smajlík A nove WRC mají udavany vykon 380koni... Uz jsme asi trosku OT.
15. 7. 2020 11:48
1 0
Původně napsal Monte Christo
Je fuk kolik bere Kopejda, že Honza Dohnal je sympaťák s Venca chodí do Kolbenky. Je fuk, jaké chyby udělala/neudělala Škoda Motorsport. Je i celkem jedno, že KDYSI měli šanci dovézt WRC ti, kdo si to vyhodnotili jako dobrý tah. Komentuji situaci DNES. A ta je taková, že počet provozovatelných WRC se limitně blíží nule a tato technika (zjevně dostatečně konkurenceschopná, jak svědčí nejen Ášinův výsledek, ale i jeho upřednostnění WRC před Polem, obojí si jistě dost osahal, takže věděl možná jako jediný v republice, jak se věci vlastně mají) tedy nemůže být použita jinými soupeři. Od Pechů to byl dobrý zdravě riskantní tah v rámci pravidel, to ale nic nemění nic na tom, že ta pravidla nejsou úplně fér, když podobnou možnost už kromě Václava teď nemá nikdo jiný. Co Honza Černý, Filip Mareš nebo mlaďoši Cais, Semiš? Těšil jsem se na příští sezónu, kdy si to kluci rozdají bez továrny o nejvyšší příčku v rámci jedné špičkové kategorie. Radoval jsem se z Huttunena na Bohemce. Tahle "akce WRC" je ale opravdu lehce prekérní (hodně mírně řečeno). Dle mého může třeba vést i k tomu, že Huttunena už v ČR neuvidíme Hjundé má účty se Škodovkou a nepotřebuje, aby riskovali, že jim nakonec kožich vypráší Ford z úplně jiné třídy, protože to marketingově běžnému zákazníkovi prostě nevysvětlí. Já tomu WRCéčku prostě netleskám. Tak mě zabtesmajlík
Souhlasím s tím, že to možná není úplně fér, ale je to stejně jen spekulace. Co když to Venca vyhrál prostě tím, že byl lepší? Argumenty, že je Kopejda mistr světa a tím asi musí automaticky u nás všechny porážet jsou úplně mimo. Je to jezdec továrny má úplně jiné možnosti. Navíc ačkoli se mnou bude spousta lidí hrubě nesouhlasit, je to mistr světa béčkový kategorie, kde porazil o generaci mladší jezdce. Navíc třeba Pontus taky nikdy žádnou díru do světa neudělal. Ostberg když mu fungoval Citroen, tak ho taky celkem pojížděl. Nic proti Kopejdovi nemám, je to profík a určitě jeden z nejlepších jezdců co jsme za poslední roky měli. Jasný - WRC má vyšší výkon, ale R5 má zase podvozek o několik let vývoje jinde, navíc továrna. Posádka Pech-Uhel má zase o nějaký ty desítky KG víc. Všechno jsou jen spekulace. Kluky asi nikdo neposadí do stejnýho auta a Honzovi tam dá ještě 2 pytle cementu abychom se to dozvěděli. Můžeme být rádi, že se bude zase po dlouhý době možná bojovat o titul a ne jen o další pozice! A že až Honza skončí, že bude Venca kralovat? Uvidíme, kam se Mareš, Semerád, Cais a třeba i někdo další posunou smajlík
15. 7. 2020 12:11
0 2
Jen to napsal přesně: Všichni MĚLI stejné podmínky (před pár lety). Minulý čas je na místě. Dnes už to neplatí (alespoň ohledně přístupu k technice WRC). Jinak auto Jena Dohnala shořelo na prach. To ví všichni. Kde je ale vůle, je i cesta a tak té vstřícnosti a přimhouřených očí při té reinkarnaci bylo více než dost. Nikomu ze soutěžících nic nezazlívám, ale tak to prostě bylo a je.
15. 7. 2020 12:47
0 1
Jen: Ano, formalne to asi cisty bylo a tebou zminovany instituce to posvetily, zadny ojebavky. Nicmene uplne standardni procedura to asi neni a kdyby do toho nekdo rejpal, tak tezko rict, jak by to pres byrokracii proslo. Ale asi to nikomu nevadilo, coz byla pointa myho prispevku. A samozrejme to nevadi ani mne, je to pro dobro veci. Stejne jako CMPR...
Maxifavos: Jenze 600 Nm @ 4000 RPM znamena 340 HP, takze v 5500 RPM by to minimalne tech 380 HP melo mit. Takze tady neco hapruje smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama