14. 7. 2020 09:48 − 17344× − 101

Pech s Uhlem vyhráli Rallye Bohemia

EuroOil team s Václavem Pechem a Petrem Uhlem na voze Ford Focus WRC, zvítězili po dramatickém souboji na Rallye Bohemia.

Do úvodního závodu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích vstoupili se staronovým vozem překvapivým vítězstvím již na první rychlostní zkoušce.

V průběhu těžké sobotní etapy vybojoval vedení na osychající trati Fin Jari Huttunen, těsně pronásledovaný Janem Kopeckým a Pechem. Ztráta obou pronásledovatelů na konci dne byla pouhých 0,6 a 2,1 sekundy a slibovala do další etapy velké drama.

Hned na první nedělní rychlostce se po chybě Huttunen propadl na třetí pozici. Do čela se dostal Pech s náskokem desetinky vteřiny na Kopeckého, který ale zase v následující vložce byl o 4 desetiny rychlejší. Při tomto jejich souboji všichni s velkým napětím čekali na průjezd nejdelší 22 km dlouhé zkoušky „Radostín“. Ten zvládl lépe Pech a usadil se v čele s náskokem 6,2 sek. Po servisní přestávce na letišti v Hoškovicích, zbývaly čtyři měřené zkoušky. Obě posádky ve svých průběžných komentářích popisovaly tempo na hranici svých možností. To dokazují i neuvěřitelně vyrovnané časy v závěrečných zkouškách, ve kterých si vítězství Pech s Kopeckým rozdělili na polovinu, kdy jednotlivé ztráty mezi nimi nebyly větší než 0,8 sek.

„O takovém závodu a vítězství jsme jenom snili. Za celý EuroOil team jsem velice šťastný. Auto nám padlo rychle do ruky, jako bychom z něho před 15 lety ani nevysedli,“ říká s úsměvem V. Pech. „Teď nás čeká příprava na Valašskou Rallye, kde bude určitě opět těžké udržet krok s konkurencí,“ dodává.

Komentářů celkem: 101
16. 7. 2020 17:56
0 0
To je stejna a stejne blba vymluva jako pred 15 lety. Zakazujeme to, protoze by to stejne nikdo (~ slusnej clovek) nedelal.
16. 7. 2020 19:28
1 0
Nechápu, co tady někteří stále dokola melou o nějakém zvýhodňování, prostě špičku MČR (dříve MČSSR) jezdili, jezdí a jezdit budou u nás vždy a pouze 2-3 jezdci, a je úplně jedno jestli to bylo rally nebo okruhy. Už za dob Rallye Škoda jezdili tovární škodovky a s nimi držel krok V. Hubáček s alpinkou, na starém okruhu v Mostě jezdili se stotřicítkami Žid, Brunclík, Horsák a s nimi držel krok táta bráchů Vojtěchů. Jsme malá země a nestojí tady zástupy jezdců, kteří i kdyby měli super techniku budou ohrožovat první pozice. Stejně tak i kdyby byla možnost takové super techniky, tak kolik lidí na ni má. Takže buďme všichni rádi, že můžeme vidět špičkové souboje o první flek a už se vyprdněte na ty bláboly stále dokola a dokola a zpochybňování regulérnosti. Kdyby ti "znalci" co tady prezentují svoji hloupost sledovali dění, tak by věděli, že H. Dohnal při stavbě "nového" focusu po požáru jasně deklaroval, že vše je v souladu s předpisy a pravidly a že moc dobře ví, že kdyby se dopustil nějaké levoty, tak by auto nemohl zaregistrovat, tak nerozumím o co tady některým tlučhubům stále jde a na předchozí seriózní komentáře nereagují, protože jim dojdou argumenty, ale po chvíli jedou znova a znova další blbost za blbostí....
16. 7. 2020 20:40
1 0
Kenny: Dohnal nestihl dovézt auto jako jedinej, tak nevytvářej fámy! Do konce roku přivezli a stihli registrovat WRC ještě Š.Vojtěch, pan Jírovec a J.Tomaštík druhou imprezu 2007! Pokud nemáš problém se čtením a seš alespoň trošku znalý problematiky, tak z toho jasně vyplívá, že šanci dovézt a registrovat WRC měl úplně každý! Proč někdo riskoval a dovezl WRC a jiní ne??? Proč Odložka nechal odjet Focuse WRC, kterého už měl v Praze zpět do Itálie? Přemýšlej o tom! Podstatné je, že každý mohl, ale ne každý na to měl "KOULE"!!! Ti co to zvládli, tvrdě makali, investovali a měli "KOULE" z toho dnes těží a mohou závodit s WRC do data první homologace 2005 v MČR! Klobouk dolů před jejich počínáním! Zaslouží si to! Ostatní, kteří mají pocit, že s WRC udělají "díru do světa" mohou oslovit Profiko a půjčit si Fábky WRC 2004 a 2005 nebo Imprezy 2007 od Jardy Tomaštíka! (tedy pokud je ještě má) A pokud je již prodal, tak to jen svědčí o OBROVSKÉM zájmu ze strany ostatních posádek o tuto techniku! Každý trošku zasvěcený člověk v rally ví, že má H.Dohnal po průseru v Hustopečích závazky a mohl za ním stejně jako Václav Pech přijít s nabídkou! Venca to evidentně udělal a získal dobré auto, které tady team H.Dohnala učil 5 let jezdit a teď z toho může těžit! Gratuluji Vaškovi k takovému "tahu" a doufám, že mu auto bude dělat jen samou radost a nám fanouškům přinese krásné souboje nejen s fabrikou na tratích MČR. smajlík
16. 7. 2020 21:34
1 0
Zdenda17: Doporučuji probrat podrobnosti s nějakým odborníkem na motory. Motorové díly WRC podléhají striktně homologačnímu listu a každý díl má předepsané rozměry i minimální váhu. Výkon motoru je závislý především na množství vzduchu, který lze do spalovacích prostorů jednotlivých válců dostat. Je to otázka mnoha faktorů jako jsou rozměry a délka sacích kanálů, průměr a zdvih sacích ventilů, plnícím tlaku turba, teplotě a vlhkosti nasávaného vzduchu, objemu spalovacích prostorů, způsobu vstřikování paliva apod... Hodnoty, které jsem uvedl v předešlém komentáři jsou naprosto reálné a vychází z výsledků/hodnot na motorové brzdě.
16. 7. 2020 22:36
Upraveno 22:52
0 1
Imprezy jsou samozrejme davno prodany a nemaj cesky SPZ, lze to snadno overit na resultech, "proč si nejprve nezjistíte nějaká fakta než začnete zásobovat "veřejný prostor" nesmysly?"
Zadnej z tvejch argumentu nedokaze obhajit tohle pravidlo, nehlede na to, ze jsou absurdni. Protoze postavit konkurenceschopnyho Focuse 06 je tezky, ale postavit do tyhle formy jakykoliv jiny WRCo je prakticky nemozny.
Zaver: Existuje jen jedno WRC, ktery ma v MCR sanci dojet na bedne. Nikdo nesmi poridit jiny a to je spatne. A koncim, pane zasvecenej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16. 7. 2020 23:09
1 0
Zase neumis cist! Pocital sem i s variantou, ze Jarda Imprezy prodal a uvedl sem to v komentari... Mozna to udelal proto, ze mu kompletni Ceska spicka rvala i ruce, aby si od neho auta 2007 na MCR PUJCILA!!!
16. 7. 2020 23:10
0 0
Zase neumis cist! Pocital sem i s variantou, ze Jarda Imprezy prodal a uvedl sem to v komentari... Mozna to udelal proto, ze mu kompletni Ceska spicka rvala i ruce, aby si od neho auta 2007 na MCR PUJCILA!!!
16. 7. 2020 23:21
1 0
Placas nesmysly a nemas argumenty! Stale plati, ze jsou pro vsechny "velke kluky/zajemce" k dispozici Fabie WRC u Trnenky, tak ma kazdy prilezitost ukazat jak to nauci fungovat a zajisti spolehlivost 15-16 let stare techniky. Preji vsem "zajemcum" hodne stesti a pevne nervy.. Bud rad ty "chytraku", ze tady stare WRC alespon nekomu funguje a, ze bude letosni MCR konecne bez MONOPOLU jedine tovarny na svete, ktera zavodi v regionalnim mistrovstvi! Navic muzes videt v akci i jinou techniku nez jen R5.. (myslim na spici startovniho pole) Samozrejme chapu, ze by si radeji videl treba 20 fabii R5 v rade za sebou a predevsim "zajimavou a nepochopitelnou" dominanci SM dalsich 5 let... smajlík
16. 7. 2020 23:42
0 0
smajlík
17. 7. 2020 11:15
1 0
Ještě vás to baví řešit ? Nikdo žádný WRCo bohužel nedotáhne už, stejně jako nikdo s Porschaky nešel do toho že by to postavil od nuly jako Jírovec.... Taky to bylo úplně jiný auto a je než zbylé Porsche u nás přestavěné z okruhovek a řešil to někdy někdo tenkrát když stím Václav jel ? Jediný kdo měl bobky tenkrát byla továrna smajlík
17. 7. 2020 11:27
0 0
No všichni tu sice hodnotíte to WRCo, ale taky Kopejda si postěžoval, že udělali chybu s nastavením v sobotu... Věřím, že i tam nechali několik vteřinek. A taky se jinak jede s tím pocitem, když jste pod tlakem. Obecně se mu asi moc dobře nespalo, když před ním byl Jari na domácím závodě Škodovky na trati, kterou sotva znal a ještě k tomu v Hyundaiy...
A poslední věc - Kopejda taky čas nezastaví. Má roky a výkonnost už holt půjde dolů. Navíc taky nově dítě... Jsem zvědav na další průběh sezóny, ale myslím, že všichni kolem musí být rádi, že bude mít náboj.
17. 7. 2020 22:06
0 1
Pane "Jen" mohl by ste odhalit svou identitu?Páč to vypadá že jste opravdu zasvěcen v superrally týmu.Ale svými výplody spíš někde na okraj.Takové chytrolíny mám nejradši.
17. 7. 2020 23:48
0 0
Původně napsal Maxifavos
Ještě vás to baví řešit ? Nikdo žádný WRCo bohužel nedotáhne už, stejně jako nikdo s Porschaky nešel do toho že by to postavil od nuly jako Jírovec.... Taky to bylo úplně jiný auto a je než zbylé Porsche u nás přestavěné z okruhovek a řešil to někdy někdo tenkrát když stím Václav jel ? Jediný kdo měl bobky tenkrát byla továrna smajlík
Továrna měla z nej vždy bobky, když bylo něco nového !!!!!smajlíksmajlík
18. 7. 2020 07:21
1 0
Tak jsem si ještě jednou přečetl tu diskusi a žasnu, jak někteří považují start Pecha s WRC za nefér vůči Kopeckému. Já stejně tak považuji za nefér, že Kopecký má proti jiným jezdcům startujícím ve stejné kategorii velkou výhodu. Je to něco podobného, jako bych v boxu do ringu postavil proti sobě mnohonásobného mistra republiky a chlápka, který si s kamarády jde jednou za kvartál zaboxovat. Ten amatér má šanci jedině v případě, že ten mistr udělá velkou chybu, ale protože nebude pod tlakem, tak tu chybu neudělá. Kopecký je na tom podobně. Auto je postavené fabrikou a je o desítky kilogramů lehčí než auta konkurentů. Špičkově vyladěný motor i podvozek, díky čemuž vůz dokáže na cestě držet i v situaci, kdy by se konkurence poroučela do brambor. Pilot sám pak je zaměstnán jako závodník, takže nemusí vykonávat jiné povolání a pouze pracuje na tom, aby měl perfektní fyzičku a reakce. Jak je to jiné u ostatních, kteří vůz vylepšují ve volném čase a trénují či závodí pouze tehdy, kdy na to mají peníze a čas, protože noirmálně chodí do zaměstnání. Pro diváky je fajn, že vidí na domácích tratích vůz z fabriky, ale pro ty ostatní startující je to těžce nefér. A ještě jedna věc. Jeden diskutující poznamenal, že díky Pechovu WRC tady zřejmě už Huttunena neuvidíme. On měl nějak domluveno, že musí zvítězit? Pokud vím, tak přece startuje i v jiných soutěžích, kde je vozů WRC mnohem více a o jeho neúčasti v těchto soutěžích se vůbec nespekuluje.
18. 7. 2020 09:58
0 1
Původně napsal Jen
Zdenda17: Doporučuji probrat podrobnosti s nějakým odborníkem na motory. Motorové díly WRC podléhají striktně homologačnímu listu a každý díl má předepsané rozměry i minimální váhu. Výkon motoru je závislý především na množství vzduchu, který lze do spalovacích prostorů jednotlivých válců dostat. Je to otázka mnoha faktorů jako jsou rozměry a délka sacích kanálů, průměr a zdvih sacích ventilů, plnícím tlaku turba, teplotě a vlhkosti nasávaného vzduchu, objemu spalovacích prostorů, způsobu vstřikování paliva apod... Hodnoty, které jsem uvedl v předešlém komentáři jsou naprosto reálné a vychází z výsledků/hodnot na motorové brzdě.
Ja to vím, ale prostě je to nesmysl, WRC mají hooooodně pres 300koní a cca 700-750Nm.. Uz i Oktavka měla cca 640Nm...
18. 7. 2020 20:22
0 0
Už je to únavné, ale ty kecy o hoooodně přes 300 ??? Stačí trochu zapátrat po netu...
.....vpředu napříč uložený šestnáctiventilový hliníkový motor o objemu 1998 ccm a deklarovaném výkonu 300 koní. Je přeplňován turbodmychadlem Garrett a disponuje nejvyšším točivým momentem 560Nm při 4000 ot/min. Pětistupňová sekvenční převodovka Ricardo je propojena s motorem prostřednictvím tříkotoučové karbonové spojky Sachs a pohání všechna kola. Ventilované kotoučové brzdy Brembo mají pro asfaltové tratě na všech kolech shodný průměr 370 mm. Hmotnost vozu činí 1230 kg.
19. 7. 2020 07:44
0 0
Fox: Papír snese hodně víš? Nemůžeš věrit oficiálním udajům smajlík BTW jestli chceš čerpat z netu, tak třeba Latvala Motorsport udává u Corolly WRC 99 320koní a u Lancru WRC 02 340koní...
19. 7. 2020 22:51
0 0
Zdenda17: Ty si někdy viděl nějaký protokol s brzdy, kde se ladil motor 2.0 L WRC? Byl si někdy u toho, když technik z M-Sportu ladil H.Dohnalovi některé s aut? Mluvil si s nějakým motorářem, který v ČR stavěl a následně "brzdil" podobný motor? Seš fantasta, když si myslíš, že 2.0 L WRC má 750 Nm krouťák.... Ale jinak chápu, že když měla oktávka takovej mamutí krouťák, tak, že byla v MS tak úspěšná.. smajlík
19. 7. 2020 22:56
0 0
Hujere máš zajímavou přezdívku a určitě si ji vybral velmi "trefně"! Má identita ti vůbec nic neřekne, ale mohu tě ujistit, že jsem si žádný údaj, který jsem do komentářů napsal nevymyslel! Přečti si mé předešlé komentáře a zkus si alespoň sám sobě odpovědět na otázky, které jsem uváděl.. Dosud jsem od Vás žádné odpovědi, natož konstruktivní nečetl.. Třeba budeš překvapený.. smajlík
19. 7. 2020 22:57
0 0
z brzdy

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama