Petr Eliáš - PR - eWRC.cz
15. 7. 2020 20:20 − 3285× − 3

Janotův vítězný návrat mezi historiky

V Rally Bohemia Historic zvítězila posádka Miroslav Janota – Petr Novák s Opelem Kadett C/GT-E 16V.

Miroslav Janota na počátku letošní sezony ohlásil přestup, nebo lépe návrat, mezi historiky, do populárního mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Mirek nasbíral mezi historiky nejvíce svých úspěchů včetně titulu mistra Evropy a mistra České republiky. Následovaly úspěšné roky se soudobým a extra silným Porsche 997 GT3 po boku Petra Nováka a další úspěchy s vozem, který vyžaduje opravdového řidiče. Miroslav s Petrem se ale pro letošní rok rozhodli vrátit se ke kořenům a v dílně radotínského MP Garage rally teamu prošel ozdravnou kúrou závodní vůz Kadett C/GT-E 16V, který má svůj původ v mistrovském Hájek Historic teamu.

První soutěží, kde se posádka pokusila bojovat s extra silnou špičkou historických rally, která za roky Janotovy absence pořádně posílila, byla právě uplynulá Rally Bohemia Historic. První soutěž, která se uskutečnila po koronavirové pauze, v okolí Mladé Boleslavi a na Liberecku, navštívily deseti tisíce lačných fanoušků rally. Mnoho z nich se přišlo podívat i na závody historických automobilů, které dokáží zahřát srdce nejednoho fanouška svým atraktivním stylem, kde nechybí množství smyků.

Miroslav Janota s Petrem Novákem se od úvodu soutěže drželi mezi nejrychlejšími třemi posádkami historiků. V průběhu soutěže stoupali pořadím až na konečné druhé místo, na kterém dojeli do cíle Rally Bohemia na náměstí v Mladé Boleslavi. Skvělý návrat mezi historiky, poháry a šampaňské na cílové rampě, to vše bylo nad plán týmu MP Garage, který v tak úspěšný návrat ani nedoufal. Až po cílovém ceremoniálu se posádka Miroslav Janota – Petr Novák dozvěděli, že vítězný vůz z Rally Bohemia Historic neprošel závěrečnou technickou kontrolou, a vítězství tedy nakonec připadlo jim.

Miroslav Janota: „Musím vyseknout obrovskou poklonu pořadatelům, kteří se nezalekli a v dnešní těžké době uspořádali úžasnou soutěž s krásnými rychlostními zkouškami. Když by se některé úseky propojily, tak mají evropský charakter a náročnost. Snad jen páteční kroužení v Sosnové bez měření času jsem moc nepochopil. To ale nijak nemění můj názor na to, že letošní Bohemka byla skvělá. Osobně jsem se nestačil divit, jak rychle se mezi historiky jede. Nijak si to nezadá s tím, co jsme jeli se soudobým Porsche. Když si vezmete, že na nejdelším Radostíně jsem byl s brutálně silným a moderním Porsche jen o vteřinu na kilometr rychlejší, než letos historikem, mluví to za vše. S Petrem jsme si ale návrat mezi historiky užili maximálně. Auto fungovalo skvěle a mám za to, že je minimálně o vteřinu na kilometr rychlejší než původní verze Kadettu, kterou jsem jezdil dřív. Upřímně ale nevím, jestli o tu vteřinu dokáže zrychlit i řidič. Na silné Escorty bychom si za normálních okolností sáhli jen těžko a skláním se před výkonem Tomáše Engeho, který dokázal s méně technicky vyspělým vozem držet krok. Je to PAN jezdec. Stejně tak chci vyseknout poklonu i Jirkovi Navrátilovi. Do cíle na Bohemce dojel první on, auto uřídil a dával nám všem. Osobně nemám vůbec radost, že se o vítězi rozhodlo kvůli nějakým nesrovnalostem u zeleného stolu a Jirka pro mě Bohemku vyhrál. Věřím, že mu to nesebere chuť do závodění a potkáme se na dalších závodech, protože jeho Sierra je jednoznačně oživení historického závodění. My se těšíme do Příbrami, kde chceme znovu bojovat o umístění na stupních vítězů. Závěrem děkuji všem našim partnerům a samozřejmě Petrovi, protože podal velmi dobrý výkon a já doufám, že se mu to mezi historiky líbí.“

Komentářů celkem: 3
15. 7. 2020 21:04
0 0
Gratulace smajlík Copa to tam bylo s tim Navrátilem, ví někdo ?
16. 7. 2020 21:19
0 0
To by mne zajímalo co na té převodovce bylo jinak proti homologaci a jak k tomu tak rychle dospěli.
Nicméně klobouk dolů před všemi historiky, jen tak dál a ať je vás více. Zabývám se renovacemi, tak na vás moc rád jezdím smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama