Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 7. 2020 09:26 − 4282× − 14

Future is now old men… and it´s electric

Parafrází hlášky z populárního sitcomu Malcolm v nesnázích můžeme uvést následující první záběry z testu elektrické Corsy pro rally.

Je tomu již nějaký ten měsíc, co jsme vám přinesli informace o tom, že pro novou generaci cupového závodění chystá Opel elektřinou poháněný speciál s názvem Corsa-e Rally, která se stane jedním z prvních soutěžních speciálů na baterky. Prototypy vozu na začátku své existence prošly vývojovými testy v Dudenhofen Test Centru a vývoj nadále pokračuje a z jednoho z posledních testů pochází i video přiložené níže. Šéf Opel Motorsportu Jörg Schrott k přípravě nové cupovky a jejím vývojovým testům uvedl: "Oba dva prototypy měly za cíl najet co nejvíc kilometrů, abychom na začátku vývoje získali maximum dat. Nikdo nemá jakékoliv předchozí zkušenosti s elektrickým soutěžním autem, takže ve vývoji jsme spoléhali na výpočty a simulace. Ty teď postupně nahrazují reálná data. Mimo tohle se soustředíme na poznatky ohledně zátěže a teplotního managementu baterií v ostrém nasazení a ladíme software. Jsem potěšený, že úvodní vývojové testy probíhaly v pohodě."

No a jaké parametry Corsa-e Rally nabídne? "U cupového závodění je důležité, aby vůz nabídl konstantní výkon dostupný za všech podmínek a zajistil rovné podmínky všem účastníkům. Zároveň jsme se rozhodli, že Corsa-e Rally by svými parametry měla překonat svého předchůdce ADAM Cup. K dosažení tohoto cíle jsme na správné cestě. Výkonově budou auta skoro stejná, ale kroutící moment 260 Nm překoná cupový Adam. Těžiště bude mít nízko díky bateriím v podlaze a stejně tak bude příznivé rozložení váhy, díky čemuž bude Corsa-e Rally velmi agilní," dodává Jörg Schrott

Slovy Miloše Skalky z italských klimatických lázní v San Remu, ostrý obraz a dobrý zvuk…

Testům auta byl přítomen i Marijan Griebel, který měl možnost novou cupovku testovat a jenž zná velmi dobře Adama ve verzi Cup i ve verzi R2. "Účastnit se vývoje toho projektu byla velká zábava. Díky kroutícímu momentu 260 Nm a Torsen diferenciálu odjíždí Corsa-e Rally výborně ze zatáček, okamžitě reaguje na povely řidiče a je velmi agilní. Myslím si, že auto je skvělá volba pro značkový cup," dodává dvojnásobný juniorský mistr Evropy. Kdy odstartuje první ročník nového cupu je zatím otázkou, kvůli pandemii byly všechny soutěže ovlivněny a současné úvahy jsou ve směru, že by se konala supersezóna 2020/2021 s tím, že většina závodů by se odjela příští rok.

Komentářů celkem: 14
16. 7. 2020 10:56
1 0
Elektrické auto do města budiž, ale na rychlostních zkouškách bude toto opravdu komické smajlík
16. 7. 2020 10:56
0 0
Ten PARADOX videopříspěvku se jim vážně povedl smajlík
Začátek videa ,,letí mišák" bokem s nádherně řvoucím motorem - a pak přichází reklama na hnus ...hlavně ty výjezdy ze zatáček jsou skutečně zážitkové - reklama na tiché soutěžní auto smajlík

BRAVO soudruzi smajlík
16. 7. 2020 11:02
0 0
Ještě nikdy jsem neslyšel takhle řvát závodní pneu na "souťežním" autě! smajlík
16. 7. 2020 11:02
0 0
Tak to je strašný.
16. 7. 2020 11:17
0 0

Udělejte ještě na elektriku všechny nákladní vozidla, lodě, letadla ...a všichni se budeme těšit na den až bude celý svět plný jaderných elektráren aby dokázaly uspokojit poptávku po el. energii.
A až jednou v budoucnosti bude ropa bezcenná komodita a litr benzínu bude stát 1,-Kč tak šejkové a arabové vyhlásí válku celému světu, protože by jinak museli začít chodit do práce smajlíksmajlíksmajlík
16. 7. 2020 11:26
0 0
Tak lode na jadernou elektriku fungujou uz dlouho. Akorat je to oproti spalovani ropnyho odpadu trochu drahy, tak se to pouziva jen pro vojensko strategicky ucely smajlík
16. 7. 2020 12:42
0 0
Velebnosti, chce se mi blejtsmajlík
16. 7. 2020 12:58
0 0
a proc tam neni zaber na tu blafajici cenralu z ktery to v 0:20 nabijej?
16. 7. 2020 13:45
0 0
A co to udělá na erzetě, kde se skáče od šutru k šutru? Mimochodem, když jsem si pustil zvuk, okamžitě mě napadl výraz "Rozzuřený vysavač". Trabante, promiň.smajlík
16. 7. 2020 14:10
0 0
Prosel jsem celou databazi, zvazil vsechny moznosti a mame 3 realne alternativy. Ve vsech to vybouchne.
16. 7. 2020 14:45
0 0
Strašnê uječene autosmajlík
16. 7. 2020 16:36
0 0
Původně napsal cannavaro_99
Ještě nikdy jsem neslyšel takhle řvát závodní pneu na "souťežním" autě! smajlík
Podivej se na videa R5 z rychlych useku lonske Barum a taky slysis jen gumy.

Jinak tohle je treba srovnavat ze srovnatelnym. Tzn. s Adam cup autem. To v benzinu taky neni zrovna nejaka palba.

Za me jedinny problem je zvuk pri odjezdu.

16. 7. 2020 18:37
0 0
Dan Nekonečný-Šum svistusmajlík
17. 7. 2020 08:21
0 0
No nějakej generátor zvuku by tam při rally z bezpečnostního hlediska asi být měl...nicméně jak psal jeden z předřečníků, současné RZ také nejsou ve vyšších rychlostech skoro vůbec slyšet, teď na Bohemce mě také vždy v rychlém úseku překvapily, nic moc jsem předem neslyšel...smajlík Ale co, naše závodní Felda také není slyšet, resp. jen ty hvízdající gumy, když se obují ty správné smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!