21. 7. 2020 09:27 − 3092× − 2

Rumunsko pod nadvládou škodovek

Dva nejsilnější jezdci rumunského mistrovství se letos sešli ve vozech stejné značky, ale rozdílných evolucí.

Úřadující mistr Simone Tempestini dal vale korejskému Hyundai a na první soutěž v Pitesti dorazil se Škodou Fabia R5. Český vůz sedlá již od roku 2012 Dan Girtofan, ale titul s ním zatím nezískal. Letos to proti Tempestinimu bude mít jako obvykle těžké, zvlášť když se utkávají ve stejných vozech. Úřadující vicemistr Valentin Porcisteanu odstartoval do úvodní soutěže pouze s produkčním Lancerem EVO IX a v Brasově se bohužel už neobjevil vůbec. Jeho loňský vůz Citroën C3 R5 osedlal v Raliul Perla Harghitei Tess Cristian Dolofan, ale díru do světa s ním neudělal. Pilot, který má s technikou R5 zkušenosti z loňských startů v Peugeotu 208 T16 R5, dojel do cíle na šestém místě a kromě jiných se musel sklonit i před nejrychlejším jezdcem dvoukolky. Norbert Maior předváděl se svým Peugeotem 208 R2 na rumunských asfaltových silnicích pořádnou show a nakonec za svá záda poslal polovinu jezdců R5, kteří dojeli až do cíle. V konečném pořadí Maiorovi patřilo hodně pěkné čtvrté místo.

Druhá soutěž rumunského mistrovství ale nebyla jen o vozech R5 a jednom po čertech rychlém jezdci dvoukolky. O přední místa stejně jako před třemi týdny bojoval Alexandru Pitigoi. Tehdy jej atraktivní Porsche 911 GT3 dovezlo až na parádní třetí místo. Tentokrát se na bednu ani jednou během rally nedostal, ovšem nelze mu upřít maximální snahu. Ze čtvrté příčky, na které se držel od prvních kilometrů, usilovně dorážel na třetího. Do předposlední zkoušky soutěže nastupoval Pitigoi s odstupem 12 vteřin na bednu. Snažení o posun vpřed ale nedopadlo dobře, když Porsche skončilo na střeše. Girtofan začal soutěž slibně a po prvním testu vedl. Hned po tom následujícím ale spadnul na druhé místo a zpátky už se vrátit nedokázal. Místo boje s vedoucím jezdcem ale sváděl těsný duel s Bogdanem Mariscou o udržení své druhé příčky. První etapu Girtofan zakončil s náskokem 9,4 vteřiny na soupeře ve Fordu. Ten začal v sobotu ráno útočit a stáhnul své manko na pouhých pět sekund. Girtofan si pošetřil síly na závěr a v posledních dvou zkouškách útok Mariscy dokázal odvrátit. O druhé místo probíhal hezký souboj, zato vítěz byl znám prakticky již po první etapě. Tempestini si sice do jejího cíle dovezl nevelký náskok 12 vteřin, ale také tři vyhrané zkoušky ze čtyř. V sobotu se situace nezměnila a pilot Fabie R5 vyhrál i druhou soutěž nové sezóny.

Komentářů celkem: 2
21. 7. 2020 11:211
0 0
Nechci se nikoho dotknout, ale nevíte někdo, proč Tempestini přesedlal z Hyundaie na Škodovku?
21. 7. 2020 16:082
0 0
Jestli si vybavuju dobře, tak s Hyundai jezdil s jakousi podporou. Tak že by asi skončila?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!