Velký den pro Hyundai
Poznámka redakce: Na žádost týmu byla původní tisková zpráva upravena.
Na první pohled běžný závod, který se výrazně nelišil od normálu. Ve skutečnosti však byla letošní Rally Bohemia pro celý tým Hyundai Kowax Racing vším možným, jen ne obyčejným závodem.
Zasloužil se o to finský host Jari Huttunen, který s týmovou „í-dvacítkou“, tedy Hyundaiem i20 R5, exceloval již několikrát, naposledy v únoru na Švédské rally. Vycházející hvězda světových tratí si přijela zkrátit dlouhé čekání na restart seriálu WRC3, kde se aktuálně dělí o první místo tabulky, a se zarážející samozřejmostí od druhé „erzety“ diktovala tempo. Senzace se nakonec nekonala a zlatý věnec zůstal v domácím vlastnictví, konečný výsledek se však do týmové kroniky zapsal zlatým písmem. V jámě lvové, tedy na domácí půdě škodováků, patřilo 26letému finskému pilotovi konečné třetí místo.
„Start Jariho Huttunena byl čistě ojedinělý a při zrušené Barum rally nepředpokládám, že by letos v Česku ještě závodil. Jeho prioritou je polské mistrovství v rally a tři závody mistrovství světa,“ objasnil „Vlčák“. „Jari je čistě šotolinový specialista a co se týče asfaltových tratí, byl to jeden z jeho prvních závodů s vozem R5 na asfaltu. Před startem absolvoval jen jeden krátký test na česko-polském pomezí a Bohemia rally označil za velmi náročnou. O to víc si považujeme jeho vítězství v první etapě, kde porazil domácí škodovku, která jela na těchto tratích nesčetněkrát,“ dodal šéf „mančaftu“ a Jariho týmový kolega v jedné osobě.
Připomeňme, že Jari Huttunen se spolujezdcem Mikko Lukkou začali při druhém startu na českých tratích (premiéru si Jari odbyl před třemi lety na Barum Czech Rally Zlín s „předokolkou“) třetím časem na úvodní městské rychlostní zkoušce a po vítězství na druhém testu se posunuli do vedení. Ačkoliv do konce sobotní etapy vyhráli už jen jednou, vyrovnanou jízdou v mezích možností vozu si udrželi těsné vedení před továrním pilotem Škody Motorsport Janem Kopeckým a další domácí legendou Václavem Pechem. „Ranní sekce byla obtížná, protože se jelo na mokru, ale tyto podmínky nám sedly. Z umístění jsem docela překvapený, každopádně jsme nuceni jet na 100 % našich možností. Tlačit budeme i zítra,“ věřil si severský dravec, který se na základě svojí registrace ucházel o body do českého seriálu. Nedělní finiš už však Jarimu příliš nesvědčil a hned na prvním ranním úseku se pustil do sklizně zemědělských plodin. Když za svými dvěma největšími soupeři výrazně zaostal i na nejdelší RZ Radostín, musel se smířit s bronzovou medailí. „Z víkendu mám smíšené pocity. Sobota byla pro nás skvělá, ale v neděli se nám nedařilo. V nastavení jsme pro nedělní den udělali úpravy, které se neosvědčily. Hned od první „erzety“ jsem cítil, že se auto těžko řídí. Když jsme na třetím testu, který měřil 22 kilometrů, ztratili 25 sekund, tak hra skončila,“ dodal trochu zklamaně Jari. Členové týmu si však lepší start do domácí sezony nemohli přát. Místo diplomatických výroků o potenciálu vozu dostali možnost ukázat „í-dvacítku“ v tom nejlepším světle a přesvědčit motoristickou veřejnost o obrovském pokroku, který za první rok činnosti celý tým udělal.
V nabroušeném startovním poli, tvořeném 21 speciály R5 (resp. Rally2), se neztratil ani šéf týmu Martin Vlček. Chvíli mu sice trvalo, než si po jedenácti měsíční pauze zvykl na závodění mezi stromy, v závěru se však posunul na čtrnácté místo absolutně a dvanácté v klasifikaci Mistrovství ČR v rally. Ještě větší radost měl z pocitu, že se jeho týmu podařilo rozčeřit vody českého rallysportu a všechny škodovácké inženýry, kteří usínali na vavřínech, vrátil zpátky k rýsovacím prknům. „Sluší se poděkovat mladoboleslavským pořadatelům za skvěle připravenou soutěž a za to, že šli do toho srdcem. Na mém počínání byla velice poznat dlouhá pauza od mého zranění na Barumce a vzájemná symbióza s Karolínou se dostavila až v závěru soutěže, kdy nemělo význam riskovat,“ zhodnotil svoje účinkování Martin.
Závěrem bychom všechny příznivce a fanoušky Hyundai Kowax Racing teamu rádi pozvali na oficiální facebookové stránky týmu pod názvem „Hyundai Czech Racing“. Dalším domácím startem této formace bude blížící se Bohemia Drive Rally Příbram (termín 25. července), do které Martin Vlček s Karolínou Jugasovou odstartují se startovním číslem 3.
Kopeckej je jeden z nejlepsich jezdcu zucastnujicich se narodnich mistraku, a jednoznacne nejcastejc z jezdcu tohodle ranku. SM rozhodne zvysuje kvalitu a prestiz naseho mistraku a bez nich by nebyla tak kvalitni startovka ani na Barumce, ani na ostatnich soutezich. Dost mozna by bez toho Fabie nebyla nejlepsi auto ve tride a Vlcak by nebyl pripravcem auta, ktery dokazalo vyhrat tridu na MS.
Vlcaka si vazim za to, co pro domaci rally dela (tym na vysoky urovni, sponzoring souteze i posadek ze spodku startovky), akorat ten zaver tiskovky nebyl uplne stastnej.
Ostatní vyhrávali soutěže jen sporadicky.
Mě překvapuje jak to Vlčkovi asi leží v žaludku, že tu startuje fabrickej tým. To, že by bylo o jedno auto míň pominu, ale co by se změnilo jinak? Jak už tu psal někdo přede mnou jeho ztráta na vítěze by se zrovna na Bohemce nezmenšilo ani o desetinu a kdybychom se podívali do historie tak by se před míň objevovala stále stejná jména jako Kresta a Pech. Když k tomu připočtu ještě jeden titul Valouška, taky vlastně s fabrickým autem, tak máme čtyři jména dominující našemu mistráku za posledních 20let.
Ostatní vyhrávali soutěže jen sporadicky.
Uznávám ho pro jeho nadšení k závodění (Valaška, rally team..).., klobouk dolů..
Ale upřímně, pokud někdo takto takto "fňuká", a nebojuje za podium, tak mi to přijde úsměvné...
Neviděl jsem nikdy takto fňukat např. Jakeše, Černého, Tarabuse, Valouška, Štajfa, Kostku, Orsáka a dokonce ani Odložilíka, Jelínka, Březíka či Tlusťáka, kteří jsou na úrovni Vlčka ( a to přeháním) , a to Ti borci, které jsem popsal mezi prvníma jezdí daleko lepší časy, proti fńukně z Kowaxu..
Ale co, byl důležitý, měl pětidenní slávu, mluvilo se o něm, trika se prodali , a status odstranil, jak největší nula, co nemá názor...
Díky tomuto ztrácí "od nás"" pár fanoušků, co si ho vždycky vážilo, ,když byl "upřímný" ala rozhovor videonovinky..
P.S. A ne, nebudeme pálit dresy, jak když Neymar odešel z Brarcy do PSG, ale zklamání půjde poznat
v.....ní mozků. Přitom na bedně byl Ford, Škoda a Hjondé, tak voco jim jde? Nechápu.
Ano, jediné co mu mám za zlé je to, že podlehl tlaku okolí a nechal se uštěkat, aby inkriminovaný odstavec stáhl. Ale jestli zrovna kvúli tomu ztratí pár "fanoušků", tak věřím, že je mu to u zadele.
Jestli je vyjádření názoru fňukání, tak vysvětlení, proč "nefňukají" ostatní jmenovaní je snad pochopitelné i pro místní štěkny. Nebo si myslíte, že někdo, kdo jezdí škodovku, řekne i tu nejmenší výhradu proti fabrice ? Ono se toho v tomhle směru za posledních 40 let zas tolik nezměnilo, takže dotyčný troufalec by už nedostal ani napodobeninu potřebného speciálního dílu - resp. nedostal by ani šroubek.
A mimochodem - ta nenávist k jihokorejské automobilce, probleskující mnoha příspěvky je mi taky poněkud nepochopitelná - v Nošovicích je montovna pár typů, sportovní oddělení je v Německu, tuším že v Alzenau (jestli se pletu, opravte mne) a sídlo firmy v Koreji. Jestli někdo o nějakém školení na vymývání mozků ví, ať dá odkaz, rád se podívám...
Nejlegračnější je to, že Škodovku, pobočku VW group tady většina bere za "naší", kdežto Hyundai, taktéž vyrábějící u nás, je "cizí". Přitom z té škodovky v podstatě zůstalo jen logo...
No nic, už je to nuda - přeji hezký den a pozitivní mysl.