23. 7. 2020 10:14 − 1719× − 2

Maďaři přivítali na startu nové sezóny slovenské kolegy

V Sálgotarjánu se odehrál opožděný start maďarského mistrovství a společně s ním začalo i to slovenské.

Ferenc Vincze jun. obhajuje maďarský titul a jako jeden z mála předních jezdců se v posledních týdnech nezúčastnil ani jedné z menších lokálních rally. Na druhou stranu startuje s osvědčenou Škodou Fabia a nemusí si tak vžívat nové jízdní návyky. Zato Ádám Velenczei přes zimu přezbrojil a novou Fabii Rally2 evo si úspěšně vyzkoušel při vyhrané Kisvaszar Rallye. Jím uvolněný kokpit Citroënu C3 R5 oficiální maďarské stáje této francouzské značky převzal dosti překvapivě na rallycross se v poslední době soustředící Csucsu. Vítěz posledního podniku loňské sezóny Frigyes Turán také vyrazil do boje s novým vozem, kterým se stal Volkswagen Polo GTI R5. Na startu asfaltové soutěže odehrávající se na třikrát opakovaných třech úsecích, které dohromady utvořily trať dlouhou 124 kilometrů, nechyběl ani předloňský šampión András Hadik. Ford Fiesta R5 MkII si na předcházejících malých soutěžích pořádně vyzkoušel a jednu z těchto rally i vyhrál.

V důležitém podniku, kde se konečně rozdělovaly mistrovské body, ale Hadik neuspěl. Vyhrál úvodní test, ale pak v tom druhém chyboval a jeho Fiesta skončila na dlouhé minuty mimo trať. Ztráta byla natolik velká, že Hadika poslala až do páté desítky. Pilot Fordu pak sice vyhrál ještě dvě zkoušky, ale zmohl se jen na posun do top ten. Bohužel pro něho se v Sálgotarjánu sešla parádní konkurence a v ní nemohl po tak velké ztrátě na bodové hody vůbec pomýšlet. Celkem odstartovalo takřka devět desítek posádek a 26 z nich sedělo ve vozech hlavní kategorie R5. Nejrychlejší Ford v soutěži nakonec nepilotoval ani jeden ze třech jezdců silné sestavy Hadikova týmu, když do té doby desátý János Balogh v RZ 6 odstoupil. A nakonec to ani nebyla Fiesta R5 druhé generace. Mladý Kristóf Klausz se představil se starším Fordem a vhodně vsadil na všechny tři průjezdy nejdůležitějším sedmadvacetikilometrovým úsekem. Ve všech jeho průjezdech se vyvaroval větších potíží a nakonec mu toto snažení vyneslo pěkné páté místo. Ještě o příčku lepší výkon předvedl další mladík Miklós Csómos, který poslední roky strávil v Peugeotu 208 R2. Zkušeností s technikou R5 zatím moc nemá, ale ani to mu nezabránilo v tom, aby předvedl za volantem Fabie stabilní výkon ověnčený dvěma druhými nejrychlejšími časy.

V hodnocení slovenského mistrovství začal nejlépe úřadující šampión Martin Koči, který si během první sekce vytvořil náskok více než půl minuty. Už tak dost náročná trať se spoustou zrádných šotolinových míst a zejména s přetěžkou a dlouhou zkouškou o délce 27 kilometrů byla v druhé sekci ještě náročnější. Postarala se o to kombinace deště a tvrdých gum na spoustě předních vozů. Do problémů se na druhém průjezdu mamutím úsekem dostal i Koči a čtyřminutová ztráta jej poslala až na čtvrtou příčku v hodnocení mistrovství. Takřka stejně po sérii chyb dopadnul i Lukasz Kotarba, který odstartoval se svým tradičním Citroënem C3 R5. Slovenským lídrem se pak stal jeho krajan Grzegorz Grzyb, který se vyvaroval i v dalších zkouškách větších problémů a se svou Fabií Rally2 evo si připsal maximum slovenských bodů. Parádní výsledek v podobě druhého místa měl na dosah Jaroslav Melichárek startující s Volkswagenem Polo GTI R5, ale to by i jeho nesměl vytrestat poslední průjezd dlouhým testem. Body za druhé místo tak nakonec spadly do klína defekty strádajícímu Kočimu.

V absolutním pořadí skončil Grzyb až šestý s tříminutovou ztrátou na nejlepšího z domácích. Tím se po druhém testu stal úřadující mistr Vincze jun. Do první servisní přestávky si ale přivezl vcelku titěrný náskok 4,2 sekundy na Turána. Volba vhodného obutí se lídrovi v servisu vůbec nepovedla a v nejdelší zkoušce doslova bojoval o přežití. Na konci druhé sekce už byl druhý s obří ztrátou třičtvrtě minuty. Aby toho nebylo málo, v předposledním testu celé rally Vincze jun. přišel i o druhé místo. Velenczei musel o čerstvě získanou druhou příčku v závěru ještě pořádně zabojovat, vždyť v jeho prospěch mluvilo jen 1,2 sekundy. Úřadující mistr nakonec projel posledním testem rychleji a na druhé místo se vrátil. Kdo ale nakonec úvodní maďarskou soutěž vyhrál? Po pátém testu změnila vedoucí příčka podruhé v této rally svého majitele. A bylo to tehdy naposledy. Turán zrádnou druhou sekcí prolétnul ve velkém stylu, nenechal se rozhodit ani před sebou pomalu jedoucím Kotarbou a další desítky sekund přidal i závěrečné části rally. Se svým Volkswagenem vyhrál čtyři rychlostní zkoušky a celou rally vyhrál s náskokem přes minutu a čtvrt.

Komentářů celkem: 2
24. 7. 2020 07:58
0 0
Jan 13 posádek z SK,pěkná bída!
24. 7. 2020 12:31
0 0
Tak to je na SK a bude ešte menej 1v MSR strata na Turana
3min10s smajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama